• Buttelina

Vi som shoppar danska barnkläder del 15

Dags för tre nya månader. shit vad tiden går fort när man har roligt

Gamla tråden:

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m45395002.html

Tråden med länkar till all shopping:

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m40093529.html

Bildis
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m46335809.html

Lagersalginfo:
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-47/b114044.html

Isabel och Alexander - mina små hjärtan
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-11 12:46
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m47934355.html - molo lagersalg tråd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-12 22:53
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m48663873.html - ny bildis
  • Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 15
  • Zvartaliljan
    mortillsju skrev 2009-10-19 22:15:27 följande:
    Hoppla hoppla. Fyra? Men hon är alltid välklädd lilla Maia!!
    Idag sa dagisfröken att hon tyckte det var underbart att Maia alltid hade så BRA kläder Alltså inget om att hon alltid har fina kläder, utan att de faktiskt är BRA! Det kändes bra att höra...köper ju för funktion också o inte bara utseende. Hon hade rosa MAT-overallen med Molos grön/rosa stickade rånarluva idag, just rånarluvan tyckte fröken var underbar o hon sa att hon önskade att alla barnen hade varsin sån...slippa krångel med halsduk o att mössan åker upp över öronen. Det roliga var ju dock att fröken tagit på mössan över overallen och dragit ner hela kragen över axlarna på overallen så det såg skitskojigt ut Men mysigt o varmt såklart
  • Zvartaliljan
    Buttelina skrev 2009-10-19 22:25:08 följande:
    haha ja den lär ju göra det!! skulle själv vilja ha en till isabel! superfin ju
    beställ då Fick 10% studentrabatt...sökte bara på "nelly+rabattkod" på google o klickade på en bild så var rabatten avdragen
  • mortillsju
    Zvartaliljan skrev 2009-10-19 22:30:02 följande:
    Idag sa dagisfröken att hon tyckte det var underbart att Maia alltid hade så BRA kläder Alltså inget om att hon alltid har fina kläder, utan att de faktiskt är BRA! Det kändes bra att höra...köper ju för funktion också o inte bara utseende. Hon hade rosa MAT-overallen med Molos grön/rosa stickade rånarluva idag, just rånarluvan tyckte fröken var underbar o hon sa att hon önskade att alla barnen hade varsin sån...slippa krångel med halsduk o att mössan åker upp över öronen. Det roliga var ju dock att fröken tagit på mössan över overallen och dragit ner hela kragen över axlarna på overallen så det såg skitskojigt ut Men mysigt o varmt såklart
    Åh vilken fin kommentar! Just att de inte pratar om fint (alternativt FÖR FINT) utan ser till funktionen. Jag försöker också se till att de små är funktionellt klädda och klädda i kläder de gillar (därför ska jag i morgon shoppa t-shirt till sonen, han är tokarg på de långarmade tröjorna ) jag ber heller aldrig någon vara rädd om kläderna. Du har ingen liten bild på hur Maia såg ut ute idag. Det lät så fint!!
  • Buttelina
    Zvartaliljan skrev 2009-10-19 22:32:44 följande:
    beställ då Fick 10% studentrabatt...sökte bara på "nelly+rabattkod" på google o klickade på en bild så var rabatten avdragen
    haha perfekt ju

jag avvaktar med beställning dock *köpstopp*
  • Jen80
    malinkaunitz skrev 2009-10-19 22:23:25 följande:
    Ja den va jätte fin.. Men fanns inte på webben .. och här på ön har vi nästan bara skit på vårt hm.. Tråkigt :/ Fast det kanske va ett tag sen ni köpte den?
    Nej, den finns i butik nu. Eller ja, den kom i höstas så den kanske börjar ta slut. Har inte kollat i butikerna nu eftersom jag redan har en . Synd att den inte finns på webben. Så söt och verkligen super-pris!
  • Zvartaliljan
    mortillsju skrev 2009-10-19 22:33:04 följande:
    Åh vilken fin kommentar! Just att de inte pratar om fint (alternativt FÖR FINT) utan ser till funktionen. Jag försöker också se till att de små är funktionellt klädda och klädda i kläder de gillar (därför ska jag i morgon shoppa t-shirt till sonen, han är tokarg på de långarmade tröjorna ) jag ber heller aldrig någon vara rädd om kläderna. Du har ingen liten bild på hur Maia såg ut ute idag. Det lät så fint!!
    jag tog bild med mobilen, ska se om den vill funka så jag får in det. Rättade dock till mössan innan jag tog bild Såg för roligt ut annars
    overallen har redan stora gula fläckar på knäna efter bara en dag...men men...bättre overall till dagis kan hon nog inte ha
  • malinkaunitz
    Jen80 skrev 2009-10-19 22:39:20 följande:
    Nej, den finns i butik nu. Eller ja, den kom i höstas så den kanske börjar ta slut. Har inte kollat i butikerna nu eftersom jag redan har en . Synd att den inte finns på webben. Så söt och verkligen super-pris!
    Okej ja ;) Får nog sticka ner på stan imorgon och kolla igen .. Fick HA begär :D
  • jojoa75
    hänger inte med.. vilken pratar vi om?
    ♥ Lucas ♥ Emma ♥ Le - det smittar!
  • Zvartaliljan
    Du...helt OT o förlåt om det kanske inte ens är något du tänkt på men jag såg i bt att Ava är lite hjulbent...Maia har det motsatta problemet o jag funderar på när/om man bör kolla upp sånt? Finns det någon hjälp man kan få tror du? Hon går hemskt kobent vilket jag gör också o jag har pga det alltid haft problem med knäna...har inte märkt det förränns nu på henne o vill ju inte att hon ska få problem med lederna. Tänkte bara om du visste om det är något de kollar upp...med benställningen när de är så små alltså.
  • Buttelina
    Zvartaliljan skrev 2009-10-19 22:45:54 följande:
    Du...helt OT o förlåt om det kanske inte ens är något du tänkt på men jag såg i bt att Ava är lite hjulbent...Maia har det motsatta problemet o jag funderar på när/om man bör kolla upp sånt? Finns det någon hjälp man kan få tror du? Hon går hemskt kobent vilket jag gör också o jag har pga det alltid haft problem med knäna...har inte märkt det förränns nu på henne o vill ju inte att hon ska få problem med lederna. Tänkte bara om du visste om det är något de kollar upp...med benställningen när de är så små alltså.
    att stödja upp med hålfotsinlägg hjälper kanske?
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 15