• Buttelina

Vi som shoppar danska barnkläder del 15

Dags för tre nya månader. shit vad tiden går fort när man har roligt

Gamla tråden:

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m45395002.html

Tråden med länkar till all shopping:

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m40093529.html

Bildis
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m46335809.html

Lagersalginfo:
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-47/b114044.html

Isabel och Alexander - mina små hjärtan
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-11 12:46
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m47934355.html - molo lagersalg tråd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-12 22:53
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m48663873.html - ny bildis
  • Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 15
  • Zvartaliljan
    Buttelina skrev 2009-10-19 22:48:20 följande:
    att stödja upp med hålfotsinlägg hjälper kanske?
    Kan man köpa såna i vanlig skoaffär? kanske vore något för mig med...går ännu värre nu när jag är gravid o har foglossning....
    Lustigt hur barn t.o.m kan ärva ens benställning men då är det väl nåt som sitter genetiskt i skelettet då antar jag. Jag blev hemskt mobbad i högstadiet för att jag gick så kobent (och dessutom rimmade mitt namn på ko...) vill helst slippa att Maia får vara med om det
  • Buttelina
    Zvartaliljan skrev 2009-10-19 23:06:16 följande:
    Kan man köpa såna i vanlig skoaffär? kanske vore något för mig med...går ännu värre nu när jag är gravid o har foglossning....Lustigt hur barn t.o.m kan ärva ens benställning men då är det väl nåt som sitter genetiskt i skelettet då antar jag. Jag blev hemskt mobbad i högstadiet för att jag gick så kobent (och dessutom rimmade mitt namn på ko...) vill helst slippa att Maia får vara med om det
    åhh vännen då det du kan göra är att gå till bvc eller vårdcentralen och få en remiss till ortopedtekniska. jag gick där när jag var liten för att jag inte hade/har nån hålfot. så får du rätt hjälp
  • lillronya
    jojoa75 skrev 2009-10-19 22:41:44 följande:
    hänger inte med.. vilken pratar vi om?
    Den fina svarta kappan i bt, tror jag.
    Emilia Michaela Alicia Nikita Anjelin Emilio
  • jojoa75
    lillronya skrev 2009-10-19 23:11:45 följande:
    Den fina svarta kappan i bt, tror jag.
    aha ok

Allt bra med dig?
    ♥ Lucas ♥ Emma ♥ Le - det smittar!
  • lillronya
    jojoa75 skrev 2009-10-19 23:13:41 följande:
    aha ok Allt bra med dig?
    Japp det är det!
    Får lite städnojja i mitt kök varje kväll. Gjorde den rundan nu.
    Ska ta ett litet röj inne vid TVn också snart.

Bra med dej och familjen?
    Emilia Michaela Alicia Nikita Anjelin Emilio
  • Zvartaliljan
    Buttelina skrev 2009-10-19 23:11:23 följande:
    åhh vännen då det du kan göra är att gå till bvc eller vårdcentralen och få en remiss till ortopedtekniska. jag gick där när jag var liten för att jag inte hade/har nån hålfot. så får du rätt hjälp
    ja jag får väl ringa o boka en tid för henne...vill ändå dit o väga/mäta. I helgen reagerade mamma på att Maias huvud aldrig växer o tyckte att jag skulle kolla upp det...inte heller något jag tänkt på innan. okej, ja jag vet att hon har litet huvud, 48cm runtom är väl ganska litet men aldrig att jag tänkt att det skulle kunna vara något fel...men kan väl ta upp det med bvc också då. Har inte varit där mer än en gång det senaste året! Och inte ens då mätte de hennes huvudmått...tror de slutade med det när hon var runt 1 år. Måste kolla bvc-boken vad hennes mått låg på då...vart ligger nu den där attans lilla boken för någonstans nu då... *suck*
  • Buttelina
    Zvartaliljan skrev 2009-10-19 23:18:14 följande:
    ja jag får väl ringa o boka en tid för henne...vill ändå dit o väga/mäta. I helgen reagerade mamma på att Maias huvud aldrig växer o tyckte att jag skulle kolla upp det...inte heller något jag tänkt på innan. okej, ja jag vet att hon har litet huvud, 48cm runtom är väl ganska litet men aldrig att jag tänkt att det skulle kunna vara något fel...men kan väl ta upp det med bvc också då. Har inte varit där mer än en gång det senaste året! Och inte ens då mätte de hennes huvudmått...tror de slutade med det när hon var runt 1 år. Måste kolla bvc-boken vad hennes mått låg på då...vart ligger nu den där attans lilla boken för någonstans nu då... *suck*
    ja gör det

men inte tyckte jag att maias huvud var onormalt litet, säkert iiiingen fara gums
  • jojoa75
    lillronya skrev 2009-10-19 23:15:50 följande:
    Japp det är det! Får lite städnojja i mitt kök varje kväll. Gjorde den rundan nu. Ska ta ett litet röj inne vid TVn också snart.Bra med dej och familjen?
    jadå allt bra
    Städar oxå ofta i mitt kök, extra kul att städa i ett nytt kök, eller hur? löjligt, men sant
    ♥ Lucas ♥ Emma ♥ Le - det smittar!
  • Buttelina

nä nu ska jag sova

vi hörs imorgon pölsedamer

• Zvartaliljan
    Buttelina skrev 2009-10-19 23:19:50 följande:
    ja gör det men inte tyckte jag att maias huvud var onormalt litet, säkert iiiingen fara gums
    Nä bara min mamma som alltid ska skrämma upp mig om olika saker...hon ser liksom sånt som inte jag ser! Som att ena ögat skelar...jag ser det när mamma påpekar det men annars tänker jag inte ens på det. Tror man blir lite blind för sånt när man ser loppan varje dag...

Hittade bvc-boken. På 1-årskontrollen var Maias huvudomfång 46cm...det har alltså växt bara 2cm på över 2år...nu börjar jag fatta hur det kommer sig att mösslådan bara växer o växer o inget blir för litet
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 15