• Daggdroppen

Vita hem

Välkommen till Vita Hem tråden!

Vi fortsätter att inspirera varandra och diskutera vårt gemensamma intresse, d.v.s. inredning med vitt som bas.

Vi har en härlig tid framför oss. Senhöst, vinter, advent, jul, nyår... Är säker på att det kommer att bli många godbitar. Jag längtar! Längtar ni?

Även fast vi är många gamlingar här så är alla nya också varmt välkomna!
  • Svar på tråden Vita hem
  • Sagalin
    Gummsan82 skrev 2009-10-19 20:21:38 följande:
    Jaha ja, då var 5,25 km avverkade... nu blir det en kopp kaffe och lite frukt i tv-soffan... och ett stort glas vatten!Heja heja heja mig!
    Vad duktig du är!
    Jag har varit jättedålig på att träna...
  • Sagalin

Idag vaknade Saga redan kl 05 och ville att jag skulle ligga i hennes säng.
    Jag börjar känna mig trött nu, borde ta och krypa ner i sängen och läsa lite, jag började med L. Marklunds bok En plats i solen nu i helgen men har inte hunnit så långt då jag blivit trött efter läst ca 2-3 sidor.

• Tjock kulan

Hejsan tjejer
    Kikar in en snabbis på kvällskvisten, känner mig ganska mör i huvudet efter min första dag med båda flickorna. Maken har nu börjat arbeta och har ett pass på 12-22 idag, så nu vet man hur det känns att vara ensamstående småarnsmamma .

Såg att ni pratat sömn och jag tror att det var Anton som hade problem?. Mina sömnlösa nätter sedan 14 dagar tillbaka beror inte på vår lilla nya Elsa här hemma utan det är Alice på 2 år om spökar nätterna igenom...Vi har testat 5 min metoden o den har inte funkat på henne ej heller metoden hon är helt enkelt för viljestark. Det som tillsist funkade för oss var att ta en madrass och lägga på golvet bredvid vår säng. Så när hon kom invandrandes till oss på natten o ville sova i vår säng så blev hon hänvisad till madrassen på golvet. DÅ var det inte så intressant längre o plötsligt började hon sova i sin säng hela natten . Vet inte om ni provat detta annars kanske det kan vara något.

Var in om o kollade barnkläderna på kapahl idag mycket av det var fint men tyvärr i färger som inte funkar på min lilla blekfis Alice .

• Gummsan82

Pums & Villa Nordåker;

Ja, jag känner mig duktig med! Ska bita ihop nu och köra 2 ggr/v till jul åt minstånde. Men jag måste köpa mig nya skor!

Äntligen får jag mitt vita lantliga kök! {#lang_emotions_heart} Så hos oss blir det en vit jul iaf I morgon ska jag kolla på tapeter, blir nått randigt i vitt å grått eller beiget, jag vill helst ha grått å vitt för då passar det hela året med gardiner och pynt å allt sånt...

Kul att ni gillar vårat val!

• Prinsessan Leia

Villa, boken är kanon..kunde inte slita mig fr den. Annars gillar jag Maria Keys bäst (om det nu är så hon heter och stavar) underbara böcker med vardag och kärlek Passar mig som handsken!

Gav mig på och måla sista strykningen på ramarna. Nu är de kanon! sitter där de ska, bilderna ska bara bytas ut men de som är i nu är inte fy skam (är ju på sessorna)
    Målade pallen och började med mitt lilla ord..blev icke bra, målat över och får göra ett nytt försök i morrn
    Hatar bakslag, att det inte blir och går som jag vill gaaah
    Minns inte vem av det är som skrivit så fint nyligen är, på säng brickor och nu skåp tror jag,..kör du med pensel och färg lr penna?
    För hand lr "fuskar" du med kalkyerins papper först??

• Memoria

Fluffiga: Va bra att du gjorde en ny tråd! Fina bilder från barnens rum också.
    Va läskigt det låter med dotterns anfall.

Gummsan: Vilken omtänksam syster du är som skickar så gulligt paket. Blev hon överraskad? Duktig du är som tränat också.

Anton: Usch va tufft med skrikiga nätter. Det är verkligen ingen lyx att vara småbarnsföräldrer. Tur att man älskar sina barn så mycket att man kommer på sätt som gör så att det går lättare.

Tjock kulan: Kul att se dig också. Skönt att se att du också skriver lika sporadiskt  som jag i tråden. Hinner går flera dagar innan jag läser ikapp och då vet inte inte riktigt vad jag skall skriva längre.
    Hur mår lilla Elsa? Vad säger storasyster? Har det blivit lite extra jobbigt med trotset mm?
    Cornelia har blivit jättemammig, skall gosas och vara hos mig hela tiden. Trodde att hon skulle bli pappig nu när Gabriel kom, men det är inte så lätt när pappa jobbar borta hela tiden ifs.

Pums: Känner igen mig i det du skriver. Maken har varit bortrest en vecka och självklart saknar jag honom, men tänker på allt som kommer dras fram och inte plockas undan så fort han kommer hem.
    Älskar att ha det städat och fint för min egen skull när han är borta, men när han är hemma vill jag ju inte vara städerska åt honom!

• Memoria

åh jag begriper inte vad det är med min datorn som gör så att det inte blir radavstånd på fl, trots att det ser bra ut när jag skriver i meddelanderutan.

Någon som har en aning om varför?

• Sagalin

God morgon, idag känner jag mig nästan utvilad.
    Släckte nog lampan innan halv tio igår och har bara varit vaken en gång när jag hämtade in Jacob som vaknat i sin säng runt halv två tiden.

Dricker lite kaffe, Jacob kollar på Drömmarnas Trädgård och Saga ligger i sängen och maken sover, han jobbade länge igår.

• Pärla1
    Gummsan82 skrev 2009-10-19 20:18:44 följande:
    Villa Nordåker; det blev Lidingö, tre st väggvitrinskåp...Ska verkligen försöka fixa lite bilder på ritningen och försöka få in i bloggen...
    Tycker Lidingö är superfint! Vad kul för er att få nytt!

Nytt hos mig:

www.glamochdamm.blogspot.com
  • Pums
    Villa Nordåker skrev 2009-10-20 06:03:01 följande:
    God morgon, idag känner jag mig nästan utvilad.Släckte nog lampan innan halv tio igår och har bara varit vaken en gång när jag hämtade in Jacob som vaknat i sin säng runt halv två tiden.Dricker lite kaffe, Jacob kollar på Drömmarnas Trädgård och Saga ligger i sängen och maken sover, han jobbade länge igår.
    Vår pojke älskar "Drömmarnas trädgård"!!
Svar på tråden Vita hem