• Daggdroppen

Vita hem

Välkommen till Vita Hem tråden!

Vi fortsätter att inspirera varandra och diskutera vårt gemensamma intresse, d.v.s. inredning med vitt som bas.

Vi har en härlig tid framför oss. Senhöst, vinter, advent, jul, nyår... Är säker på att det kommer att bli många godbitar. Jag längtar! Längtar ni?

Även fast vi är många gamlingar här så är alla nya också varmt välkomna!
  • Svar på tråden Vita hem
  • versan

Nu har jag lagt in bilder på Dotterns färgglada rum.
    *ruskar på huvudet åt all färg*
    men som sambon sa det är INTE du som ska sova & leka i rummet. {#lang_emotions_surprised}
    fattar ni jag får inte vara där.... humpfff... han har inte fattat det där....
    Jag är ju tjej & älskar att inreda & fixa & dona ju. {#lang_emotions_cool}
    Känns ju som mitt rum med efter allt man gjort där. {#lang_emotions_tongue_out} 
    BarnkökInbyggda Sängen med sänghimmel
    Hon bor verkligen som en prinsessa på ärten denna lilla dam.
    Undrar just om man gör allt i rummet som man själv ville ha det som barn. {#lang_emotions_tongue_out}

• Daggdroppen

Nu har vi haft besök hela dagen!

Och imorgon klockan 8.15 kommer nästa familj! Ser framemot det massor! En av mina bästa vänner under studietiden som jag inte träffat på 3 ÅR!!!! Herregud så skoj!!!!! Hon undrade lite försiktigt om hon faktiskt kan vara hela dagen, ända till 17 då hennes make slutar jobbet. Jag skrattade och sa att vi kommer ju att behöva en vecka på oss att prata om allt, minst! Så vi bestämde att hennes make också kommer hit efter jobbet på kvällen. Blir så himla skoj att träffa dem (och deras dotter som jag aldrig sett!)

• Sagalin
    Anton2005 skrev 2009-10-18 18:51:11 följande:
    Det hr blev en riktigt bra dag, jag var iväg och köpte den rösa jackan från fjällräven, tog en långpromenad med Algot o sen busade han och jag massor medan storebro o pappa var i badhuset. Känns som man måste dela upp barnen lite ibland för att man ska få tid att umgås med dem ordentligt, vi har varit dåliga på det. Nu på kvällen har jag varit iväg o tränat easyline, riktigt skoj. Sånu är jag på mycket bättre humör än när jag skrev inlägget i morse :))
    Ja, barnen behöver få vara själva med antingen sin mamma eller pappa ibland. Man märker på barnen att de behöver det.

Kul med ny jacka. Jag själv vill beställa en Barbourjacka men fegar ut hela tiden, kanske ikväll  när barnen sover.
  • Sagalin
    versan skrev 2009-10-18 19:19:48 följande:
    Nu har jag lagt in bilder på Dotterns färgglada rum.*ruskar på huvudet åt all färg* men som sambon sa det är INTE du som ska sova & leka i rummet. fattar ni jag får inte vara där.... humpfff... han har inte fattat det där.... Jag är ju tjej & älskar att inreda & fixa & dona ju. Känns ju som mitt rum med efter allt man gjort där.  Hon bor verkligen som en prinsessa på ärten denna lilla dam. Undrar just om man gör allt i rummet som man själv ville ha det som barn.
    Blev nästan lite Tusen och en nattkänsla vid sängen.
    Förstår att hon är glad.
  • versan
    Villa Nordåker skrev 2009-10-18 19:47:32 följande:
    Blev nästan lite Tusen och en nattkänsla vid sängen.Förstår att hon är glad.
    Hmmm.... Hon ja! Men jag då. {#lang_emotions_cool}
    Ja det är typiskt att jag inte fick bestämma.
    Rackar unge Och så tog sambon hennes parti... suck...
    Där satt jag & försökt övertala men det är juuu såååå fiiiint med Vitt & broderat.
    Haha jag visade henne dom fina boderade längderna med R&R på i Linne 
    men icke.... Pratade för döva öron.
    Hon sa om du gillar dom så häng upp dom hos dig dåååå. (och så flinade hon glatt.
    Jag har ett mega tyglager nere i källaren där hon och sambon varit ned & rotat fram tyger som hon tyckte var fina.
    Så då var det bara att sätta sig & sy snäll som man är.  
  • Tjock kulan

Halå tjejer
    Kikar in och visar på livstecken tack vare söta Villa Nordåker som la en blänkare i min GB om er nya länk , tack VN . Hoppas allt e bra med er här inne har inte följt med i tråden på ett tag. FL prioriteras lätt bort då man inte fått sova på 14 dagar...men förhoppningsvis vänder det snart *peppar mig själv *
    Här hemma är det inte mycket inredning som sker, har dock fått på beslag på min skänk som jag målade strax före Elsas ankomst och har ett par gardiner som jag håller på att sy till köket.

Arctura skrev 2009-10-18 19:16:11 följande:
    Hej på er i tråden!Håller på att renoverar och bygger ut lite på vårt hus & har hittat en fin timmrad vägg, som jag så gärna vill spara framme som en "detalj"! Jag skulle gärna vilja måla den vit & undrar om nån gjort det här i tråden? Bilder på det?Hur går jag tillväga när jag målar den? Nått speciellt jag ska tänka på? Grundfärg & vanlig färg? Eller? Videli har en underbar vägg som du kan kika på för inspiration
    Fuffiga: Kul med besök från gamla vänner, hur har ni det annars? Julia måste ju vara stora damen nu, när börjar du arbeta igen?
  • Gummsan82
    Anton2005 skrev 2009-10-18 18:15:48 följande:
    Tack., jag ville inte alls ha panelgardiner först men blev så förtjust i dessa :) Ja jag gillade allers julnummer. Fanns en hel del förslag på pyssel med beskrivningar och mönster, sånt gillar jag
    Ja, då kanske man skulle investera i den tidningen då!
  • Sagalin
    Tjock kulan skrev 2009-10-18 21:59:54 följande:
    Halå tjejerKikar in och visar på livstecken tack vare söta Villa Nordåker som la en blänkare i min GB om er nya länk , tack VN . Hoppas allt e bra med er här inne har inte följt med i tråden på ett tag. FL prioriteras lätt bort då man inte fått sova på 14 dagar...men förhoppningsvis vänder det snart *peppar mig själv *Här hemma är det inte mycket inredning som sker, har dock fått på beslag på min skänk som jag målade strax före Elsas ankomst och har ett par gardiner som jag håller på att sy till köket. Fuffiga: Kul med besök från gamla vänner, hur har ni det annars? Julia måste ju vara stora damen nu, när börjar du arbeta igen?
    Oj, låter jobbigt med sömnen hoppas det vänder för er snart. Jag vet att när Jacob föddes kunde jag inte göra något direkt i inredningsväg förrän han var dryga 5mån. 
    Saga började då gå 5tim 3dagar istället för 3tim 5dagar på dagis och det var stor skillnad, då fick jag någon timme som jag kunde fixa något hemma eller bara ta igen mig om det varit en jobbig natt.
  • Memoria

Säger hej och tack till 13 för länken!

Skall försöka  ta lite härlig Vita hemstid och läsa igenom allt som hänt de senaste sidorna.

Hoppas att alla mår bra och börja mysa till sig inför hösten.

• Pärla1
    versan skrev 2009-10-18 14:49:19 följande:
    Fiiint barnrum.Och tavelväggen var superfin.Måste snart lägga upp Dotterns rum så ni får se harkel hennes Färgrika rum.hehe... jag byggde ett budget kök till hennes rum av grejer jag hade hemma.
    Tack tack, tänkta jag skulle fylla på med mer ramar sen =)
    Gummsan82 skrev 2009-10-18 22:05:01 följande:
    Ja, då kanske man skulle investera i den tidningen då!
    Hittar inte Allers någonstans här hemma i min stad, den kan ju inte vara SLUT!!
Svar på tråden Vita hem