• Daggdroppen

Vita hem

Välkommen till Vita Hem tråden!

Vi fortsätter att inspirera varandra och diskutera vårt gemensamma intresse, d.v.s. inredning med vitt som bas.

Vi har en härlig tid framför oss. Senhöst, vinter, advent, jul, nyår... Är säker på att det kommer att bli många godbitar. Jag längtar! Längtar ni?

Även fast vi är många gamlingar här så är alla nya också varmt välkomna!
  • Svar på tråden Vita hem
  • Pums

Jag har textat en del på sista tiden om det var mig du menade Leia?

Har själv hittat "metoden" på nätet om hur man kan göra, finns säkert flera sätt.

Jag skriver ut texten jag vill ha på datorn. Vänder på pappret och fyller i konturerna med blyerts på avigsidan. Vänd sen pappret igen och placera texten där du vill ha den. Sen gnuggar man med blyerts på framsidan på pappret och då trycks konturerna av på baksidan på möbeln eller vad man nu lagt den på.
    Då har man en "mall" med svaga streck och man kan fylla i med pensel och färg.
    Lite pillrigt att texta trots att man får en liten lathund men rätt rogivande pyssel tycker jag.
    Har precis textat på en stol och klätt om sitsen. Visar senare i bloggen!!

• Pums
    Prinsessan Leia skrev 2009-10-20 09:00:13 följande:
    Pums det lät ju betydligt enklare än min metod! den ska jag testa i em
    Jo det är faktsikt lätt. Enklast är att göra större texter. Blir texten lite bubblig av att färgen blir tjock så slipar jag bara lite lätt över det med sandpapper så fort det torkat.
  • Anton2005
    Memoria skrev 2009-10-19 23:11:27 följande:
    åh jag begriper inte vad det är med min datorn som gör så att det inte blir radavstånd på fl, trots att det ser bra ut när jag skriver i meddelanderutan.Någon som har en aning om varför?
    så brukar det bli för mig med. Vet inte alls varför men det brukar ge sig efter ett tag. Jag har kontaktat FL flera ggr om detta men ALDRIG fått svar. Mitt plus har oxå strulant men aldrig fått svar ang det heller.
  • Pums
    Anton2005 skrev 2009-10-20 09:26:36 följande:
    så brukar det bli för mig med. Vet inte alls varför men det brukar ge sig efter ett tag. Jag har kontaktat FL flera ggr om detta men ALDRIG fått svar. Mitt plus har oxå strulant men aldrig fått svar ang det heller.
    Tycker det är en massa saker som strular på fl.....
  • Amelié77

Jag testade att goodla på "byholma ikea" och då hittade jag rottingstolen jag köpte i lördags. Men bara på en isländsk Ikea-sida!!!
    Så här ser den i alla fall ut: www.ikea.is/products/8967
    Sen fanns det en kista också som jag inte köpte, men som jag gärna skulle vilja ha. Den finns på en...rysk sida...hmmm...eller är det nåt annat språk
    www.ikea.co.il/default.asp{C2F2CFB2-4633-43BD-A734-361D5B21D70C}&details_type=1&itemid={E2EC4FE9-26FC-4E61-B283-6FC300811FA2}

Jag blir verkligen sur på Ikea då de inte kan uppdatera sina hemsidor!

• Sagalin
    Amelié77 skrev 2009-10-20 09:56:21 följande:
    Jag testade att goodla på "byholma ikea" och då hittade jag rottingstolen jag köpte i lördags. Men bara på en isländsk Ikea-sida!!!Så här ser den i alla fall ut: www.ikea.is/products/8967Sen fanns det en kista också som jag inte köpte, men som jag gärna skulle vilja ha. Den finns på en...rysk sida...hmmm...eller är det nåt annat språkwww.ikea.co.il/default.asp?catid={C2F2CFB2-4633-43BD-A734-361D5B21D70C}&details_ty pe=1&itemid={E2EC4FE9-26FC-4E61-B283-6FC300811FA2}Jag blir verkligen sur på Ikea då de inte kan uppdatera sina hemsidor!
    Vad fin stol, hur mycket kostade den?
  • Amelié77

79,90 euro här i Finland. Så kanske runt 800 kr då... Jättebilligt tycker jag! Köpte en vit sittdyna till. Stolen är både grå och beige, inte den vanliga rottingfärgen utan mycket snyggare

Svar på tråden Vita hem