Pums skrev 2009-10-19 08:25:51 följande:
Jätte sött!! För en liten prinsessa måste det där rummet vara rena drömmen!
Pärla1 skrev 2009-10-19 08:38:46 följande:
13 år emellan: Jag har haft samma problem med min dotter och det är så fruktansvärt påfrestande. Hon sov sin första hela natt när hon var 2 år och 3 månader. Nu läser jag för henne och sen går ut ur rummet, hon var ledsen i ca tre dagar, sen somnade hon. Hon vaknar heller inte på nätterna längre, har en liten nattlampa från Ikea på hennes rum. Tror att den har hjälpt en hel del. Styrke kramar till dig!Versan: Oj oj, vilket drömrum!Nytt hos mig
www.glamochdamm.blogspot.comJo det är det verkligen men hur jag än vill tona ner färgerna så går det inte.
haha... Jag försöker smyyyyga med mina förslag men den lilla pärtan Vägrar i sten på att få det ljusare i rummet.
Som när jag sa att vi kan köpa en nya fin Viiit matta till rummet
Men Mamma Rött är ju vackert! Jag vill inte ha en ny matta.
Mamma sa en dag:
Men lite fina nya sidengardiner i silver grått & vitt skulle väl bli fint!
Mamma har du inte förstått! Det ska se ut som i en saga i mitt rum juuuu!
hahaha... Jag ger mig....

Hon gillar verkligen färger.
Pums skrev 2009-10-19 08:36:23 följande:
Hej på er!!Då var det dags för ny vecka igen. Här snöar det men det mesta smälter så fort det når marken.Jag har kännt mig lite ur gängorna ett par dagar nu, trött och irriterad. Har liksom inget tålamod. Och då kommer all irritation fram som jag annars sväljer,som det här med städning här hemma.Är så j-a less på att alltid vara den som ska vara nån förman här för att saker och ting ska hända.Varför har män så svårt att plocka undan och städa?? Fattar liksom inte......men det stör mig.... Ska det vara så svårt att ta egna initiativ?
Nu har jag inte riktigt samma problem som dig.
Jag har en sambo som tar egna initiativ & städar rätt mycket då & då & tar tvätten m,m... men men...
Känns som om huvudansvaret ligger här med på städfronten ändå den dagliga så att säga.
Men det är kontsigt hur man kan reta sig på petitesser.
Sambon brukar ha dåliga ovvanor tex...
Tar han & brer sig en macka så tar han aldrig smulorna efter sig från bänken.
gahhha.... ska det va så svårt!!!!

Hur roligt är det att komma in i köket och det första man måste göra är att börja tvätta bänken efter hans alla smulor. Gud vad jag verkar petig...

Tömmer man sophinken så sätter man väl i en nu påse på en gång eller!!!!
Nää! inte han inte...
och sen finns det så mycket mer också...
Men jag försöker tänka på detta! Skulle han tex gå och dö knallfall, så skulle jag gladeligen byta tillbaka alla hans olater på studs bara man får tillbaka honom.
hihi... ändå kan jag inte låta bli att reta mig på ovanorna.