• Daggdroppen

    Vita hem

    Välkommen till Vita Hem tråden!

    Vi fortsätter att inspirera varandra och diskutera vårt gemensamma intresse, d.v.s. inredning med vitt som bas.

    Vi har en härlig tid framför oss. Senhöst, vinter, advent, jul, nyår... Är säker på att det kommer att bli många godbitar. Jag längtar! Längtar ni?



    Även fast vi är många gamlingar här så är alla nya också varmt välkomna!
  • Svar på tråden Vita hem
  • versan
    Amelié77 skrev 2009-10-18 10:23:27 följande:
    Igår var jag till Ikea igen. Blev en stoor beställning nu! Ektorp-sofforna, en Hagalund bäddsoffa, Liatorp soffbord och tv-bänk, Hemnes förvaringsbänk och en rottingstol som tydligen inte finns på deras hemsida. Den heter Byholma och är skitsnygg, lite gråbeige i färgen. Det fanns en kista i samma serie, och den skulle jag velat ha också. Men jag vet inte var jag ska ha den, så jag får vänta ett tag och se om jag hittar nån plats för den. Det tråkiga med resan var att jag blev ÄNNU mer sjuk, satt i en dragig buss i sammanlagt 9 h så min hosta blev mycket sämre. Äter antibiotika sen i fredags men det har inte hjälpt ännu. Har aldrig hostat så här mycket i hela mitt liv som jag hostat de här 2 senaste veckorna.
    Ojj då Låter snudd på som om du fått den Nya Influensan.
    Men jag håller tummarna att du kryar på dig.
    Själv har jag en sketen förkylning som dök upp i förrgår som satt sig på bihålorna.
    hmmm... Vad kan man säga om det! Jo OOOOONT i huvudet.{#lang_emotions_djavulsk}
    Haha... Tur det finns värktabletter.
    Hjälper då när huvudet känns som en exploderande planet.
  • versan
    Pärla1 skrev 2009-10-18 10:37:57 följande:
    Oj vad fel det blev. =) Det är ju min gamla blogg hahaha!!Här e den ju:www.glamochdamm.blogspot.com
    Fiiint barnrum.
    Och tavelväggen var superfin.

    Måste snart lägga upp Dotterns rum så ni får se harkel hennes Färgrika rum.
    hehe... jag byggde ett budget kök till hennes rum av grejer jag hade hemma.
  • Amelié77

    versan - jo, man börjar nog fundera lite om det kan vara DEN influensan...alla tre i familjen har samma eländiga hosta.

  • versan
    Amelié77 skrev 2009-10-18 15:04:00 följande:
    versan - jo, man börjar nog fundera lite om det kan vara DEN influensan...alla tre i familjen har samma eländiga hosta.
    Hörde av Min moster Hela hennes familj hade fått (DEN) Influensan för 2 veckor sedan.
    och hon sa att den startade helt plötsligt med hosta så hon höll på att storkna.
    hon stod i Kön till frasses då den plötsligt slog till.
    efter det blev dom supersjuk i en vecka & hon hostar fortfarande.
    Tydligen kunde det bli väldigt långdragen hosta efter att man har haft den Nya Influensan.
    Enligt läkaren så skall man ta Tamiflu inom 2dagar efter att man insjuknat.
    krya på dig.... hoppas det går över snabbt.
  • Anton2005
    Gummsan82 skrev 2009-10-18 11:03:25 följande:
    Jättefina ju! Jag har två små huliganer så jag kan tyvärr inte ha panellängder, men det blev jättefint hos dig!Var Allers julmagasin bra förresten? Funderar på att köpa den...
    Tack., jag ville inte alls ha panelgardiner först men blev så förtjust i dessa :) Ja jag gillade allers julnummer. Fanns en hel del förslag på pyssel med beskrivningar och mönster, sånt gillar jag
  • Amelié77
    versan skrev 2009-10-18 18:05:47 följande:
    Hörde av Min moster Hela hennes familj hade fått (DEN) Influensan för 2 veckor sedan. och hon sa att den startade helt plötsligt med hosta så hon höll på att storkna. hon stod i Kön till frasses då den plötsligt slog till. efter det blev dom supersjuk i en vecka & hon hostar fortfarande. Tydligen kunde det bli väldigt långdragen hosta efter att man har haft den Nya Influensan. Enligt läkaren så skall man ta Tamiflu inom 2dagar efter att man insjuknat. krya på dig.... hoppas det går över snabbt.
    Uj, låter inte kul! Ja, nån Tamiflu har vi ju inte tagit så det är väl bara att vänta att det går över av sig själv. Det blir bara så himla jobbigt på nätterna då Agnes och jag hostar hela tiden, det blir väldigt lite sömn.
  • Anton2005

    Det hr blev en riktigt bra dag, jag var iväg och köpte den rösa jackan från fjällräven, tog en långpromenad med Algot o sen busade han och jag massor medan storebro o pappa var i badhuset. Känns som man måste dela upp barnen lite ibland för att man ska få tid att umgås med dem ordentligt, vi har varit dåliga på det. Nu på kvällen har jag varit iväg o tränat easyline, riktigt skoj. Sånu är jag på mycket bättre humör än när jag skrev inlägget i morse :))


  • Arctura

    Hej på er i tråden!

    Håller på att renoverar och bygger ut lite på vårt hus & har hittat en fin timmrad vägg, som jag så gärna vill spara framme som en "detalj"! Jag skulle gärna vilja måla den vit & undrar om nån gjort det här i tråden? Bilder på det?

    Hur går jag tillväga när jag målar den? Nått speciellt jag ska tänka på? Grundfärg & vanlig färg? Eller?

Svar på tråden Vita hem