• Daggdroppen

Vita hem

Välkommen till Vita Hem tråden!

Vi fortsätter att inspirera varandra och diskutera vårt gemensamma intresse, d.v.s. inredning med vitt som bas.

Vi har en härlig tid framför oss. Senhöst, vinter, advent, jul, nyår... Är säker på att det kommer att bli många godbitar. Jag längtar! Längtar ni?

Även fast vi är många gamlingar här så är alla nya också varmt välkomna!
  • Svar på tråden Vita hem
  • Daggdroppen
    Villa Nordåker skrev 2009-12-30 18:47:30 följande:
    God kväll! Oj vad dagarna rusar förbi, jag hinner aldrig sitta vid datorn längre för jag har två små "gansters" som slåss om att få sitta vid datorn och antingen titta på film eller spela spel så det är egentligen bara på kvällen som jag hinner sitta lite. Idag kom jag iväg och träna, det var skönt! Först körde jag 10min roddmaskin och sen körde jag lite styrketräning sen körde jag 25 på crosstrainern. Jag hade mina walkingskor på mig och de har aldrig varit bra fast de är ganska nya. De trycker på undersidan av framfoten så att fötterna domnar, inte alls skönt. Jag körde aldrig färdig programmet som jag knappat in på crosstrainern för fötterna höll på att ta kol på mig. gymmet har stängt tord-fredag denna vecka men på lördag ska jag köra ett pass till!
    Vad duktig du är! Men så vet jag ju också att när du väl är igång så har du disciplin utan dess like

Vi funderar på att köpa en motionscykel. Det är en bit till närmsta gym och inget som någon av oss i längden har varken tid eller ork till. Jag tränar ju bodytraining en gång i veckan annars, men nu är det juluppehåll. Och det räcker absolut inte. Jag måste också ha något mer, löpning vore bra men jag får springa 2.5 km tills jag kommer till belysning {#lang_emotions_undecided} Sen ska jag ju också tillbaka de 2.5 km i mörkret...

Så kanske en motionscykel är ett bra alternativ isåfall. Men vad ska man tänka på? De finns ju i varierande prisklasser. Vi har ingen aning om vilka "egenskaper" man ska leta efter... Tips anyone?
    Hoberg skrev 2009-12-30 16:34:12 följande:
    hej vilken trevlig tråd nu ska jag ta en inperationsrunda i era bloggar! www.lantligkreativanda.blogspot.com mvh jenny hoberg
    Välkommen! Ska kika i din blogg
  • Sagalin
    Daggdroppen skrev 2009-12-30 19:12:48 följande:
    Vad duktig du är! Men så vet jag ju också att när du väl är igång så har du disciplin utan dess like Vi funderar på att köpa en motionscykel. Det är en bit till närmsta gym och inget som någon av oss i längden har varken tid eller ork till. Jag tränar ju bodytraining en gång i veckan annars, men nu är det juluppehåll. Och det räcker absolut inte. Jag måste också ha något mer, löpning vore bra men jag får springa 2.5 km tills jag kommer till belysning Sen ska jag ju också tillbaka de 2.5 km i mörkret... Så kanske en motionscykel är ett bra alternativ isåfall. Men vad ska man tänka på? De finns ju i varierande prisklasser. Vi har ingen aning om vilka "egenskaper" man ska leta efter... Tips anyone? Välkommen! Ska kika i din blogg
    Tack!
    Jag måste säga att köra på crosstrainer kul. Känns roligare än att sitta på en motionscykel. Men det viktiga är att man gör det.
    Jag måste ut och köpa nya joggingskor så att jag kan springa på löpbandet.
  • Daggdroppen
    Villa Nordåker skrev 2009-12-30 19:17:43 följande:
    Tack! Jag måste säga att köra på crosstrainer kul. Känns roligare än att sitta på en motionscykel. Men det viktiga är att man gör det. Jag måste ut och köpa nya joggingskor så att jag kan springa på löpbandet.
    Ja där har du ju en poäng. Maken har bara pratat om en motioncykel och tänkte inte på crosstrainern...

Jag vet inte riktigt vilken jag föredrar...
  • Sagalin
    Daggdroppen skrev 2009-12-30 19:23:08 följande:
    Ja där har du ju en poäng. Maken har bara pratat om en motioncykel och tänkte inte på crosstrainern... Jag vet inte riktigt vilken jag föredrar...
    Med crosstrainern jobbar du med hela kroppen.
    Jag vet inte vad er motsvarihet till Blocket heter men kolla om ni kan hitta en beg, för ska man ha en bra så kostar de en del, kolla här tex http://www.teamsportia.se/produkter/traning/
  • Indigofera

Hallo!

Jag är bara nyfiken på vad Ni har för "trendspaning" inför 2010?

Genom tiden är det för mig lätt att urskilja trendprylar (vissa gäller fortfarande för mig!) Typ: Smegen, Dualitt vispen, vimplar, "vita" keramiken, Mailegkaninerna, KitchenAiden, Zinkhusen, YankeeCandle, stora metall bokstäver, "industri inspirerade" lampor etc

Inför 2010 tänker jag blekrosa som MÅSTE färg (även om jag innerst inne tror att det kommer att landa i ljus"/pastell" gul...Ranunkler kommer lätt att bli vårens blomma, förutom den rosa/vita tulpanen då!
    Jag tror oerhört mycket på en mer mix (iaf för min del) mot "industri" hållet. Lite ruffare liksom...

Hur som...jag är nyfis hur ni proffs tänker?!

• Daggdroppen
    Indigofera skrev 2009-12-30 20:20:47 följande:
    Hallo! Jag är bara nyfiken på vad Ni har för "trendspaning" inför 2010? Genom tiden är det för mig lätt att urskilja trendprylar (vissa gäller fortfarande för mig!) Typ: Smegen, Dualitt vispen, vimplar, "vita" keramiken, Mailegkaninerna, KitchenAiden, Zinkhusen, YankeeCandle, stora metall bokstäver, "industri inspirerade" lampor etc Inför 2010 tänker jag blekrosa som MÅSTE färg (även om jag innerst inne tror att det kommer att landa i ljus"/pastell" gul...Ranunkler kommer lätt att bli vårens blomma, förutom den rosa/vita tulpanen då! Jag tror oerhört mycket på en mer mix (iaf för min del) mot "industri" hållet. Lite ruffare liksom... Hur som...jag är nyfis hur ni proffs tänker?!
    Hihi, vilka proffs

Jag överlåter den titeln till andra i tråden. Jag är då inget

Jag kör på det jag tycker om. Ifjol var det ju t.ex. inne med blått i köket osv. Jag konstaterade att jag inte tyckte det passade mitt utan jag körde på grönt.

Jag tror iaf att greengate blommorna och cath kidston har sett sin glansperiod. Jag kom aldrig in i den perioden utan tyckte det var too much.

Själv hoppas jag på rena linjer, fräscha saker. Trots att jag tycker det råa är tufft och fräckt så passar det inte riktigt in här.

Jag har på känn att det blir riktigt nice hursomhelst!
  • Daggdroppen
    Villa Nordåker skrev 2009-12-30 19:28:32 följande:
    Med crosstrainern jobbar du med hela kroppen. Jag vet inte vad er motsvarihet till Blocket heter men kolla om ni kan hitta en beg, för ska man ha en bra så kostar de en del, kolla här tex www.teamsportia.se/produkter/traning/
    Ja det vore en idé... Men hur vet man vilka som är bra då och vad man kan tänkas ge för pris?

Jag har ju ingen aning om märken osv.. Och på bilderna ser man ju inte märket ibland...
  • Indigofera
    Daggdroppen skrev 2009-12-30 20:32:26 följande:
    Hihi, vilka proffs Jag överlåter den titeln till andra i tråden. Jag är då inget Jag kör på det jag tycker om. Ifjol var det ju t.ex. inne med blått i köket osv. Jag konstaterade att jag inte tyckte det passade mitt utan jag körde på grönt. Jag tror iaf att greengate blommorna och cath kidston har sett sin glansperiod. Jag kom aldrig in i den perioden utan tyckte det var too much.Själv hoppas jag på rena linjer, fräscha saker. Trots att jag tycker det råa är tufft och fräckt så passar det inte riktigt in här. Jag har på känn att det blir riktigt nice hursomhelst!
    What vad säger du Jag som just nu är på jagkt efter ett Green Gate (inspirerat) överkast Men alla är ju så sablans dyra så jag får väl se det som ett tecken
    Jupp rena linjer_fräscha saker hoppas jag också på...frågan är bara vilka saker det kan tänkas bli
  • Daggdroppen
    Indigofera skrev 2009-12-30 20:45:39 följande:
    What vad säger du Jag som just nu är på jagkt efter ett Green Gate (inspirerat) överkast Men alla är ju så sablans dyra så jag får väl se det som ett tecken Jupp rena linjer_fräscha saker hoppas jag också på...frågan är bara vilka saker det kan tänkas bli
    Ha ha Kanske det är min önsketanke

Det är ju skillnad och skillnad på de blommiga sakerna också... Söta blommiga överkast till t.ex. barnrummet har jag inget emot! Men idag stod jag t.ex. och tittade på just greengate och de var ju inte alls fina. Har sett andra snyggare och billigare.