Indigofera skrev 2009-12-30 20:20:47 följande:
Hallo! Jag är bara nyfiken på vad Ni har för "trendspaning" inför 2010? Genom tiden är det för mig lätt att urskilja trendprylar (vissa gäller fortfarande för mig!) Typ: Smegen, Dualitt vispen, vimplar, "vita" keramiken, Mailegkaninerna, KitchenAiden, Zinkhusen, YankeeCandle, stora metall bokstäver, "industri inspirerade" lampor etc Inför 2010 tänker jag blekrosa som MÅSTE färg (även om jag innerst inne tror att det kommer att landa i ljus"/pastell" gul...Ranunkler kommer lätt att bli vårens blomma, förutom den rosa/vita tulpanen då! Jag tror oerhört mycket på en mer mix (
iaf för min del) mot "industri" hållet. Lite ruffare liksom... Hur som...jag är nyfis hur ni proffs tänker?!
Hihi, vilka proffs
Jag överlåter den titeln till andra i tråden. Jag är då inget
Jag kör på det jag tycker om. Ifjol var det ju t.ex. inne med blått i köket osv. Jag konstaterade att jag inte tyckte det passade mitt utan jag körde på grönt.
Jag tror iaf att greengate blommorna och cath kidston har sett sin glansperiod. Jag kom aldrig in i den perioden utan tyckte det var too much.
Själv hoppas jag på rena linjer, fräscha saker. Trots att jag tycker det råa är tufft och fräckt så passar det inte riktigt in här.
Jag har på känn att det blir riktigt nice hursomhelst!