Inlägg från: Milliemolly |Visa alla inlägg
  • Milliemolly

BF Juni 2010!

I malmö kostar KUB 3000 kr om man gör det på helgen, ca 2800 kr annars!

Idag gjorde jag vul. SHIT VAD NERVÖST! benen bara skakade.

Han sa först att det var så litet, vecka 5 och jag blev helt knäckt för jag vet ju när allt blev till..........................sedan mätte han och mäte och knappade osv jättelänge och jag låg nästan och skakade och sist säger han : du är i vecka 8.......................8+1

men jag är i vecka 7+1 enligt FL så jag vet inte vad jag ska tro????

Men jag fick se fostret, hjärtat slå, gulkropp, hinnnsäck och navelsträng!

Så här långt - so good!

Ska ringa BM i mrogon!

• Milliemolly
    majess skrev 2009-10-26 18:01:49 följande:
    den 13 november ska jag göra kub,nupp vul ..är då 10 fulla veckor,kan knappt bärga mig men är lite hispig över datumet
    får du verkligen göra kub så tidigt?

här är det 11+4 som gäller.............till 13+6 sedan är det inte tillförlitligt!
  • Milliemolly
    majess skrev 2009-10-26 18:01:49 följande:
    den 13 november ska jag göra kub,nupp vul ..är då 10 fulla veckor,kan knappt bärga mig men är lite hispig över datumet
    får du verkligen göra kub så tidigt?

här är det 11+4 som gäller.............till 13+6 sedan är det inte tillförlitligt!
    mejola skrev 2009-10-26 18:19:39 följande:
    Någon som vet några bra receptfria järntabletter?
    Jag äter hemofor med folsyra, de är milda och bra att börja med. Det är ju inte heller fel med folsyran
    Förra gången började jag med dem, gick över till Niferex och slutade på Duroferon 3 st om dagen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Mitt b--s var kolsvart
  • Milliemolly

jag äter vitamineral också.................jag läste i en tråd här att alla folsyratabletter egentligen är för svaga. de som haft skelettskador od i andra graviditeter får folsyra på recept som är mycket starkare!

så jag tror inte det är farligt. jag äter inte full dos hemofer som är 3 st utan jag äter 1-2 extra om dagen!

• Milliemolly

Måste gratta till twinsen ocskå! Vad skoj!

MEN måste ändå erkänna att jag blev lite lättad när det bara var en på VUL idag! Första grav. önskade jag tvillingar men nu med en 2,5-åring också så räcker det med en

Fick du veta på ditt VUL exakt hur långt gången du var?

• Milliemolly

idag har jag ätit HELA dagen..............mackor mackor mackor, massa med smör och ost och leverpastej och gurka MUMSFILIBABBA! Ser ut att vara i 6_emånaden bara för det!

3 clementiner slök jag på 5 minuter och massa M&M:s. Inte bra. SKa skärpa mig i morgon!

Jaghar inte mått illa idag peppar peppar.

Havregrynsgröt är också dögott just nu Längtar till i morgonbitti då jag sak koka och äta gröt

• Milliemolly

Förra grav. tackade jag ja till alkohol hela tiden. Lyckades på något sätt alltid gå iväg med glaset, hällde ut lite i köksvasken, lite på toa osv. Min sambo tog några klunkar osv.

Ingen märkte något. På en fest med burköl tömde jag burken på toa och fyllde den med vatten..............alla sa Amen ska du inte ha ett glas. Jag sa: Nej jag sparr på disken och klunkade vatten hela festen

Det finns ju även alkoholfritt rödvin om du kan smuggla ut glaset och hälla över stället.

Det är SÅ SVÅRT att dölja sin grav. om man brukar dricka.

Kanske kan du bli sjuk och stanna hemma................eller skyll på att du inte mår så bra.

Jag har kört att jag äter Gi FAs 1 Då är ingen alkohol tillåten.

• Milliemolly

Förra grav. tackade jag ja till alkohol hela tiden. Lyckades på något sätt alltid gå iväg med glaset, hällde ut lite i köksvasken, lite på toa osv. Min sambo tog några klunkar osv.

Ingen märkte något. På en fest med burköl tömde jag burken på toa och fyllde den med vatten..............alla sa Amen ska du inte ha ett glas. Jag sa: Nej jag sparr på disken och klunkade vatten hela festen

Det finns ju även alkoholfritt rödvin om du kan smuggla ut glaset och hälla över stället.

Det är SÅ SVÅRT att dölja sin grav. om man brukar dricka.

Kanske kan du bli sjuk och stanna hemma................eller skyll på att du inte mår så bra.

Jag har kört att jag äter Gi FAs 1 Då är ingen alkohol tillåten.

• Milliemolly
    AnAngel skrev 2009-10-27 18:22:20 följande:
    Nu har jag bokat nupp/kub test, är så nyfiken, och de va svårt att få bra tider, å blir i början av dec, ngn mer som tänker göra ngt sånt? 1800 kr, i stan, stockholm, så fick man alla bilder på cd skiva, så värt varenda krona!
    Jag ska g;ra KUB den 28 nov i Malm;. Kostar ca 3000 kr.

Forra gangen gick det [t skogen, fick s'msta resultatet 1.2 och 4 dgr senare var den d;d i vecka 14.

HUGA!

Vet inte vad det tagit [t datorn..........g[r inte att skriva normalt.............
  • Milliemolly
    AnAngel skrev 2009-10-27 19:46:59 följande:
    milliemolly: men usch då... ja de va ju inge bra, var de ett ma du hade då el?Men du ska se att allt går bättre nu!Fick du någe stöd eller så sist när du fick så dåligt resultat?Lycka till!
    Ja det blev ett MA.

Nja, fick prata med kuratorn innan jag fick f;da fram fostret.................HEMSKT.

Min enda tanke var att bli gravid igen s[ jag 'r glad att det gick ganska snabbt.

idag har jag suttit i telefon med sjukhuset och BM f;r att f[ s[ mkt st;d som m;jligt den h'r g[ngen. Har gjort VUL, bokat KUB och sak prata igenom Mkp och Fvp p[ tisdag med BM.

"n s[ l'nge 'r det mer oro 'n gl'dje med grav.
Svar på tråden BF Juni 2010!