Inlägg från: Milliemolly |Visa alla inlägg
  • Milliemolly

BF Juni 2010!

Kamikazee skrev 2009-11-01 12:24:08 följande:
    Fick avbryta graviditeten i v 12 pga av grova fosterskador. Skadorna var av den art att bebisen inte hade några chanser att överleva alls, så vi hade inget val. Så denna gång så är jag otroligt försiktig med att tänka längre än till nästa UL. Var på VUL förra veckan och då såg allt bra ut. Ska på UL igen på torsdag och då har bebben förhoppningsvis växt så man kan se lite mer. Ser allt bra ut då dras det igång en hel karusell med fosterdiagnostik. Jag hoppas verkligen att det kommer gå bra denna gång, men det är svårt att glädjas när rädslan hela tiden finns där.
    Åh vad jag håller tummarna för oss....................den här gången bara måste det gå bra.

Vi upptäckte också att något var fel med vårt foster i vecka 13 genom KUB. I vecka 14 var det dött och jag fick göra tvåstegsabort.

Denna grav. är det bara oro...........jag tar en dag i taget. VUL var iallfall oK. Jag sak till BM i veckan och prata om fosterdiagnsotik osv.

Vi har KUB bokat den 28 nov. Sist var nackspalten över 6 mm

Vill bara att det ska bli vecka 20 och att resultaten är bra : sedan ska jag glädjas och njuta av min graviditet!
  • Milliemolly
    Kamikazee skrev 2009-11-01 12:24:08 följande:
    Fick avbryta graviditeten i v 12 pga av grova fosterskador. Skadorna var av den art att bebisen inte hade några chanser att överleva alls, så vi hade inget val. Så denna gång så är jag otroligt försiktig med att tänka längre än till nästa UL. Var på VUL förra veckan och då såg allt bra ut. Ska på UL igen på torsdag och då har bebben förhoppningsvis växt så man kan se lite mer. Ser allt bra ut då dras det igång en hel karusell med fosterdiagnostik. Jag hoppas verkligen att det kommer gå bra denna gång, men det är svårt att glädjas när rädslan hela tiden finns där.
    Åh vad jag håller tummarna för oss....................den här gången bara måste det gå bra.

Vi upptäckte också att något var fel med vårt foster i vecka 13 genom KUB. I vecka 14 var det dött och jag fick göra tvåstegsabort.

Denna grav. är det bara oro...........jag tar en dag i taget. VUL var iallfall oK. Jag sak till BM i veckan och prata om fosterdiagnsotik osv.

Vi har KUB bokat den 28 nov. Sist var nackspalten över 6 mm

Vill bara att det ska bli vecka 20 och att resultaten är bra : sedan ska jag glädjas och njuta av min graviditet!
  • Milliemolly
    ZettanA skrev 2009-11-02 12:35:16 följande:
    jag tittar väl in här jag då! Har bf 12 juni 2010. Har en dotter född -07 och fick tyvär ett mf i juli .. känner mig oerhört nojjig hela tiden. Ialla fall så är jag så bedrövligt trött att jag inte orkar göra nånting.. noll motivation. Mår jätte illa om jag inte äter konstant. Uj.. hoppas det går över snart.. dock så mådde jag så här de tre första månaderna med dottern. Idag ska jag pallra mig iväg å vaccienera mig mot svininfluensan... känner mig lite osäker men det känns ändå som om det är det rätta. Hur har ni gjort??
    vågar du?

jag vågar inte. varför har de i malmö sagt att inga gravida får vaccinera sig före vecka 28???? det måste ju finnas en anledning. någon som vet?
  • Milliemolly

Var på hälsosamtal idag och fick tid för inskrivning den 1 dec. Sent tycker jag!

Längtar bara tills vecka 19 - dvs efter RUL så man kan börja njuuuuuuuuuuuuuuuuuuta och inte oroa sig så mycket.

Min BM sa att jag skulle ta en liten sak i taget nu.

Just nu ska jag vara glad för: "att jag kan bli gravid" .

Så jag tror att jag ska lyda henne

Nedräkning: 25 dagar till KUB

• Milliemolly

längtar och väntar skrev 2009-11-03 20:02:34 följande:

Vilken vecka är du i på inskrivningen?Jag ska på inskrivning 24/11 och är då i 12+3 (enligt vul) eller något sådant. Men enligt min beräkning är jag då i 13+2
    12+2

så det är väl det normala men det känns länge dit!

24 dagar kvar till KUB!

Jeansen klämmer i midjan, aj!
  • Milliemolly
    JuliaIsabella skrev 2009-11-05 14:19:53 följande:
    Kan berätta att jag ska göra fostervatten prov i december någon gång ska inte göra någe KUB alls då min läkare tyckte att jag skulle gå direkt på fvp jag är så nervös och jag är dock bara 28 år
    min läkare tyckte jag skulle göra KUb direkt........................så olika.

Vet du vilken downs det är...........................finns ju 4 varianter? Varav 2 kan vara ärftliga.

Mitt MA berodde på Downs syndrom.
  • Milliemolly

Usch vad vad tråden tappade fokus här...................

Jag trodde tråden var på oss som har gemensamt att vi ska ha barn juni o villdiskutera saker kring det???

Idag är jag i vecka 9+2 och megen är stor! Vet i katten hur länge det kan döljas......vill ju gömma det till efter kUb den 28! Jag har lärt mig av mina misstag så att säga.

Förra gången betättade jag för ALLA en måndag. Vänner, kollegor, elever mm och på fredagen gjorde vi KUB och fick 1:2 som senare blev MA.

SÅ nu vill jag verkligen ligga lågt för det var SÅ JOBBIGT att behöva sitta och ringa alla samtal och sprida att det inte gick vägen. HUGA!

Än så länge vet ´bara 2 stycken om detta. Men de misstänker nog på jobbet..........men jag ska neka in i det längsta.

Jag kör drickyoggi mot illamånedet. Sött och uppiggande och lätt att få i sig

• Milliemolly

klicka på killsysmbolen upp på familjelivs verktygsrad så kan du skriva in dina uppgifter där och få reda på vilken vecka och BF mm.

• Milliemolly
    kronanskvinna skrev 2009-11-10 10:43:17 följande:
    Äter ni några vitaminer? Har tänkt att jag ska börja med nu men vet ej vilka?Åt ju med sonenn men det känns som en evighet sen så kommer inte ihåg vad det var, men med mkt folsyra var det iaf... Skulle vara skojj om ni vill hjälpa mej med lite tips! Kan även skriva att jag har väldigt känsligt hår, tappa jätte mkt under min förra grav & gjorde det ett tag efter fast jag inte ammade.. nu har det börjat återgå till sitt normala igen men tappar otroligt mkt endå, konstigt att jag inte är kal på huvudet då jag har redan jätte tunt hår :P Så tänkte om det finns nå vitaminer som samtidigt stärker håret :)
    folsyran är viktigast före du blir gravid och de 12 första veckorna.

de finns i apotekets multivitaminer för kvinnor i fertil ålder.

de finns även i de milda järntabletterna hemofer+folsyra.

sedan finns det enbart tabletter med folsyra, men de kombinerade täcker ju allt.

sedan finns det i vissa livsmedel också, t ex spenat.

hade jag varit dig som redan är gravid hade jag sprungit ut och köpt folsyra på direkten. det är jätteviktigt för bebisen!
  • Milliemolly

3000 kr får vi betala för KUB i Malmö. Väl värda pengar tycker jag föra tt få reda på så tidigt som möjligt om fosterskador/avvikelser, visserligen görs det mest för att upptäcka sannolikheten för kromosinskador MEN de gör en grundlig undersökning av hela fostret, skelett, lungor, hjärta osv...........

Föraa gången gjorde jag mest det för att jag var nyfiken, ett sk tidigare UL, jag var 33 år, min man yngre och pigga och frsika och döm om vår förvåning när vi fick sämsta tänkbara resultat.

Världen rasade.

Nu ska jag göra det igen, kosta vad det kosta vill, för att inte få de tråkiga nyhetern så sent som i vecka 19.

Visst hamnar man i ångest och tvivel vi d ett dåligt resultat och att veta vad man vill göra behålla/abort är inget lätt beslut.

Ivårt fall var det aldrig tal om att behålla då det var grava skador och när vi skulle göra ett UL 4 dagar efter så var fostret redan dött.

Här där vi bor gör det flesta det trots att det kostar enhel del. Ja, en halv vagn kan man säga

Man bör diskutera igenom innan och vara beredd på att resultatet kanske inte blir toppen.

En graviditet blir aldrig mer sig lik för mig, som min första..................

ps. här äter jag en rejäl portion havregrynsgröt till frukost - skulle inte orka jobba annars

Svar på tråden BF Juni 2010!