Inlägg från: Milliemolly |Visa alla inlägg
  • Milliemolly

BF Juni 2010!

Golvmoppen skrev 2009-11-23 22:21:35 följande:
    Yossan; Fvp och Mkp visar det mesta i kromosomavvikelser. Nupp/KUB är ju mer en sanolikhet för DS, Trisomi 13 o 18.Var inne på att göra KUB, men får bekosta det själva så vi struntar i det. Dessutom sa BM att jag inte är i ngn större riskzon, då jag inte fyllt 35.Skulle det visa sig på RUL el det riktade HjärtUL att det är ngt fel, så kommer jag vilja göra Fvp. Visar det sig att det är ngt kromosomfel, så avbryter vi. Skulle inte orka med ett barn hemma med de behoven och sedan ha ett jobb som innebär samma.
    jag var 33 år hade fått ett helt frisk barn 2 år tidigare och fick Downs syndrom på mitt kUB - så det där att tro att det inte drabbar mig stämmer ej. Vi är alla i riskzonen MEN risken ökar med stigande ålder.
  • Milliemolly
    Golvmoppen skrev 2009-11-23 22:21:35 följande:
    Yossan; Fvp och Mkp visar det mesta i kromosomavvikelser. Nupp/KUB är ju mer en sanolikhet för DS, Trisomi 13 o 18.Var inne på att göra KUB, men får bekosta det själva så vi struntar i det. Dessutom sa BM att jag inte är i ngn större riskzon, då jag inte fyllt 35.Skulle det visa sig på RUL el det riktade HjärtUL att det är ngt fel, så kommer jag vilja göra Fvp. Visar det sig att det är ngt kromosomfel, så avbryter vi. Skulle inte orka med ett barn hemma med de behoven och sedan ha ett jobb som innebär samma.
    känns det då inte bättre att avbryta i vecka 12 än i vecka 20?
  • Milliemolly
    Yossan skrev 2009-11-24 14:35:01 följande:
    Tillalla er som oroar er för att babyn i magen lever - här kommer ett tips! Köp en Angelsounds, en liten ultraljudsapparat (ca 300kr) som man kan lyssan på hjärtat med hemma. Fick hem min idag, och o boy vilken trygghet att kunna höra hjärtat picka på! Man slipper oroa sig för att barnet kanske inte lever. Värt SÅ mycket!Nu vet jag att det finns vissa ev. risker med ultraljud (om än närmast mikroskopiska!) och kommer bara använda den när oron blir för svår.Ville bara tipsa!
    har du märket på den och vilkennätsida? jag är döintresserad!
  • Milliemolly

menar du att man har moderkakan i framvägg?

framfall kan man få av livmodern när man blir äldre........

man kan även ha bakåtliggande livmoder, då får man en liten gravidmage för bebis ligger in mot ryggraden.

• Milliemolly
    Thesso skrev 2009-11-24 19:23:57 följande:
    Fast framfall kan man ju även få som ung. Är det inte det man kan få om man inte tar det lite lugnt precis efter förlossningen?Har iaf en kompis som var väldigt väldigt nära att få det och då fick hon inte ens köra barnvagnen för det kunde framkalla det för att hon tog i "för mycket" Att tillägga är att hon var väl runt 28 när det hände.
    mkt möjligt.

min farmor födde tre barn och fick det när hon var ca 70 år..............inget skoj!

Vi får ta det försiktigt!
  • Milliemolly
    MaraFara skrev 2009-11-27 20:44:35 följande:
    Xtra, det ser faktiskt ut som det :).. Fast det är en del av handen och armen som syns.. Men det ser riktigt roligt ut.. Fick oxå veta att moderkakan sitter i framväggen, så det kan dröja ett tag innan jag känner ngr rörelser..
    Vad tydligt man ser även nackspalten på den bilden.
    Jag var på KUB idag och blev flyttad från 11+6 till 12+6................men det kan inte stämma alls Möjligvis 3-4 dagar framåt men inte mer. Vårt foster var långt och nackspalten var 1,2. Vi får vänta mer på resultatet eftersom de ska räkna in blodprovet.
  • Milliemolly
    mejola skrev 2009-11-27 21:15:54 följande:
    haha så stor koll har jag, tur ni alltid kan lära en nått varje dag Ja tänkte nog på bakvägg, men nu när du förklarar så får man en klarare bild. Undrar vad man har denna gång, men de kanske är att man har samma varje gång?
    nixc det är olika. första gången hade jag fram, andra bak. nu, idag på kub hade den inte bestämt sig ännu sa hon. den fäster senare på sittsställe sa hon?????????? jag är i vecka 11+6 enl BM och 12+6 enligt KUB:
  • Milliemolly

Hej, kanske lite ego men måste berätta vad härligt det var att se den lill* idag på KUB. Den busade, snurrade runt, vinkade, sög på handen, gjorde v-tecknet osv. Vi fick många bra bilder på cd.

Ikväll har jag dessurom känt den flera gånger.

Vi har dessutom börjat berätta Känns skönt - syns rejält på kvällarna nu och jag är trött på alla bylsiga blusar.

Lycka till ni som har KUb framför er.

Vi får hem ett brev i slutet av veckan med resultatet av hela testet. Det vi fick nu efter UL var helt OK.

• Milliemolly

Smoky Barrett skrev 2009-11-29 13:14:48 följande:

Allt är ganska bra. Håller med många av er här. När ska man få tillbaka orken? När jag inte jobbar, så ligger jag bara i soffan.. Är heelt slut och har varit det i snart 10 veckor, det håller ju inte i längden. :( Jag har ju en son att ta hand om.. Längtar efter dom här veckorna, som dom påstår att man ska känna sig piggare än någonsin, haha. Någon som vet när det ska vända?Ser att ni pratar om sammandragningar. Jag tror inte jag hade en enda sammandragning under min förra graviditet.. (inte förrens förlossningen såklart) verkar ju helmysko, det måste man väl ha? Det är väl bland annat livmoderns sätt att träna inför en förlossning? Jag kommer iaf inte ihåg, det är ju 7 år sedan också..
    jag är i vecka 14 idag och inte har jag blivit piggare..................somnade klockan 15.30 på soffan idag, orkar knappt leka med dottern utan det blir film Dåligt samvete!

Jag jobbar 100 % så det kanske inte är så konstigt att jag är trött..................längtar till julen då jag är ledig 20 dagar i rad!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Svar på tråden BF Juni 2010!