Inlägg från: Milliemolly |Visa alla inlägg
  • Milliemolly

Jag struntade i intelligender-testet och körde det gamla hederliga ringtricket istället

Det stämde när jag väntade dottern och igår visade det kille

Vi får väl se den 12 januari! Här berättar de om de kan se det, iallafall de nya BM. Förra gången fick vi en gammal och sur som inte sa ett ljud under undersökningen och när vi frågade efteråt sa hon bara : det såg OK ut! de orden ringde i mina öron resten av grav.

Flera av våra vänner har fått veta könet på RUL. Men de har alla väntat killar så det är kasnke därför?

Hittade en sida på nätet med köns-ULbilder och kollade gansak noga på det...............så jag kasnke kan leka amatörbm på UL och kolla könet själv

• Milliemolly

Hej tjejer!

Jag har haft förstoppningen from hell!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! sedanigår. Kunde inte sova någonting inatt

HAr fortfarande ont i magen. Har ätit knäcke, havregröt och morötter med massa vatten.

Hoppas "proppen" lossnar snart. Magen är så spänd och uppblåst så jag ser ut att vara i 8 månaden!

Några tips på apoteksgrejer som hjälper?

Ska köpa sviskon och torkade aprikoser i morgon!

Jag är också orolig för babyn. Jag har jätteont nere på höger sida. Gör ont när jag går.

Längtar till ons och bm - sak få höra hjärtljuden igen

• Milliemolly

1000 tack för tipsen!

Det känns lite bättre idag men det behövs en tt som någon skrev!
    Nu går jag på julledigt i 3 veckor. Underbart! Jag har inte berättat ännu på jobbet, så när jag kommer tillbaka är jag i vecka 20 och sak ha tajta kläder...............ska bli skoj

• Milliemolly

Jag är i vecka 17 och har gått upp 3 kg..........de sitter på magen och överallt

HAr förstört 2 par jeans och inget går ängre att knäppa. Måste in på mellandagsrean och shoppa nya kläder Fick massa sköna mysbrallor i julklapp, men de kan jag ju inte ha på jobbet

Fortsatt trevlig helg på er alla junimammor, SNART ÄR VI HALVVÄGS!

• Milliemolly

Men till sommaren när bebis är född är det väl perfekt att få gå och köpa lite nya kläder på Sisters???????

JAg fick massa presentkort på kläder i julklapp och blev jätteglad! Ska verkligen shoppa loss till hösten när man kan ha vanliga kläder igen!

Har provat svägerskans mammakläder idag men verkar vara i ett mellanläge. Mammakläderna för stora och vanliga kläderna för små Nåja om några veckor så passar nog mammakläderna

• Milliemolly
    JuliaIsabella skrev 2009-12-30 20:11:34 följande:
    Tack så mycket!!! helt underbart
    Vilken lättnad det måste vara för er nu. När har du RUL?
  • Milliemolly
    JuliaIsabella skrev 2009-12-30 23:25:36 följande:
    Förstår mannen i förhållandet =)Våran barn heter Julia, Isabella, Melvin och eventuellt namn på sonen i magen Agust men vill ha fler förslag
    Åh jag som tycket det var så fint att alla namnen innehåller i.....................jag vill gärna ha en röd tråd

Min dotter har i i sitt namn och jag letar på med namn med i

William
    Filip
    Vilgot
    Nils
    Emil
    Isak
    Erik
    Albin
    Alvin osv....................
  • Milliemolly
    hoppfull trots allt skrev 2009-12-30 22:58:15 följande:
    med risk att jag tjötar själv här i tråden vill jag ställa en fråga till er som har barn sen förut.. Vad heter er/a barn?Och sen till alla..Har ni några namn på gång till barnet ni väntar nu?Mina flickor heter Elin, Hanna, Louise och Alice och några namn jag/vi funderar på är Klara, Frida, Sigge.. Jag gillar även Hampus men det vägrar sambon (ön så länge ) och Elias men det går dåligt ihop med Alice tycker jag..Tycker det blir svårare och svårare med namn och framförallt att komma överens..
    Klassiska namnpå dina flickor................Viktoria, Emma, Alva, Emilia,

Killnamn: Erik, Anton, Karl

Hrm.................Hampus har jag svårt för sedan dagis. Trodde länge att pojken hette Schampoo
  • Milliemolly
    PiPe skrev 2010-01-01 19:16:38 följande:
    När man ska beställa mammakläder ex byxor från hm ska man då ta sin vanliga storlek 34/36 eller måste man ta större efter som magen växer?
    Jag måste gå upp mkt i HM.s mammabyxor.

Jag har 28-29 i t ex Nudie och Replay.............på HM fick jag köpa strl 40 i mammajeans. Det var de med ficklock och knappar för 499.

MIn svägerska som har samma strl som mig fick köpa strl 44 i slutet av grav.
  • Milliemolly

Vi ska också ha syskonvagn då vår dotter är född 2007. Det blir en Chariot Cougar. Den kan man koppla på cykeln, åka skidor med eller jogga. Smidigt! Nackdelen är att den är svår att lasta, men när vi ska åka iväg får vi ta vår Bugaboo med ståbräda!

OROLIG IDAG. Har inte känt något på länge. Vet att den levde på lillejul då jag hörde hjärtljuden men inget sedan dess .

BM sa att det är mkt ovanligt att något skulle hända när man är förbi vecka 18, men fy usch vad ehmskt det är att oroa sig!

• Milliemolly
    ZettanA skrev 2010-01-05 19:22:23 följande:
    Min dotter är oxå född 07 men vi tänker inte köpa någon syskonvagn.. den vi har nu till henne står mest på dagis. Det är väldigt sällan hon åker vagn, hon går helst själv så det får bli en ståbräda till henne. men måste endå köpa ny vagn eftersom vi sålde liggvagnen när jag köpte sittvagn till Mira. står mellan en teutonia Mistral och Emmaljunga citycross. Jag är i v. 18 och står fortfarande på minus 1 kg... väldigt skumt eftersom jag typ stoppar i mig allt som är onyttigt. Men det kommer nog snart så säjer det bara poff så har man gått upp 15kg ha ha! Krämpor har jag dock så det räcker å blir över.. får sd om jag streear och tar i för mycke. ont i korsryggen å allmänt trött. Har nyss kommit hem från jobbet nu är det bara å slänga i mig lite käk sen måste ja ut å mocka å släppa in mina frusna hästar.
    Vi går ofta på långpromenader ca 2 timmar är inget ovanligt. Vi går och handlar och till BVC osv..............dottern går gärna själv men har man en tid att passa eller om hon blir trött så känner jag att det behövs en vagn. Chariot Cougar är ju egentligen en cykelkärra som du kan koppla loss och använda som vagn..............med en hängmatta i till spädisen

Jag cyklar alltid och lämnar och hämtar på dagis, och i barnsadeln får ju bara en plats!

Kör alal ni andra bil? Eller hur löser ni sånt med flera barn?
  • Milliemolly

Åh vad roligt med era lyckade UL.

Har vi någon aktuell lista med oss som är aktiva i tråden..............hade varit roligt med en nu när vi börjar få riktiga BF-datum...........

Grattis! Ser fram emot tisdag med bävan och förväntan!

• Milliemolly
    Hk83 skrev 2010-01-08 20:43:21 följande:
    Idag var jag på rul.. Allt satt som det skulle på den lilla kaninen, men hon upptäckte vätska i njurbäckenet. Inget som de går vidare med för det var så lite (4mm och gränsen var 5mm) men man kan ju ändå inte låta bli att oroa sig lite.. Hon sa att det var ganska vanligt om man väntar en pojke att det kunde samlas lite vätska där. Vet inte om det är en pojk för de kollar inte det..=)
    precis så hade min väninna...............hon fick en pojke

Hon fick komma på extra UL i vecka 35 och då hade det försvunnit!

En kollega på jobbet hade också så på sin pojk, vilket inte växte bort. Det han kan ha bekymmer av det är att han lättare får urinvägsinfektioner.

Hoppas det försvinner
  • Milliemolly

Usch jag behöver råd..................

Ingen på jobbet VET att jag är gravid..........lyckades döjla det med busliga kläder till skolavslutningen och nu har jag haft jullov i snart 3 veckor. NU syns magen ganska mkt, är i v 19, och man kan inte ta miste.

Jag har RUL på tisdag kl 9.00

Jag vet inte om jag orkar gå till jobbet  på måndag så att alla ser att jag är gravid och gratulerar..............och så är något fel på RUL på tisdagen...............

Jag gjorde ju så i april i år så jag berättade för alla på måndagen, på fredagen gjorde jag KUB och fick 1:2 och på tisdagen hade bebbn dött............

Är jag löjlig om jag håller dottern hemma på måndag och vabbar/ eller sjukskriver mig själv?

För att vänta med att berätta tills efter RUL? D jag vet om allt är bra eller det är något fel..............

MIn sambo tycker jag ska stanna hemma på måndag ockås...........jag har ingen frånvaro alls under höstterminen.

ps. jag är lärare och har ca 45 kollegor och minst 120 elever plus föräldrar........så att gå ut med nyheten på måndag kommer att spridas till många.....................och då blir det liksom värre om något är fel. Förra gången hann jag bara berätta för mitt arbetslag och 3 barn.............

Är jag en fegis eller gör jag rätt?

• Milliemolly

Skänt att höra om fler som inte känner....................jag har känt ett par gånger.....men inte regelbundet och nu var det längesedan. Hade inte känt den på en vecka före lillejul.......men på lillejul fanns där hjärtslag så den lever ju ändå

Man får härda ut och längta efter sparkarna för de kommer ju så småningom för alla

• Milliemolly

Lyckat UL idag tra lal lal l la  la.............................är så glad!

Bebis levde, allt var normalt som det skulle, var 18+6 så det blev ett mellanting mellan sista mens och KUB som stämmer bra!

Det var en gosse. MIn man frågade kan man se vad det är. Javisst sa hon, härär snoppen och pungen. Inget snack om saken

Nu äntligen sak jag gå och jobba och jag kan slappna av lite mer....................20 veckor kvar! Jag tom shoppade lite babykläder idag i marint och vitt..............hi...hi....

• Milliemolly

ps. glömde att lille gossen är beräknad till mannens födelse dag Ganska bra prickat av oss...........mannen är dömallig!

Hoppas någon vill göra en ny BF-lista så kan de som vet kön skriva in det också.............intressant med alla gossar i juni

Svar på tråden BF Juni 2010!