BF Juni 2010!
www.familjeliv.se/Forum-2-14/m48402242.html
Funkar för vissa
Jag tror det är lugnt för det är fullt upp med julstök, julgranar och luciatåg på dagis mm
www.familjeliv.se/Forum-2-14/m48402242.html
Funkar för vissa
Jag tror det är lugnt för det är fullt upp med julstök, julgranar och luciatåg på dagis mm
Jag struntade i intelligender-testet och körde det gamla hederliga ringtricket istället
Det stämde när jag väntade dottern och igår visade det kille
Vi får väl se den 12 januari! Här berättar de om de kan se det, iallafall de nya BM. Förra gången fick vi en gammal och sur som inte sa ett ljud under undersökningen och när vi frågade efteråt sa hon bara : det såg OK ut! de orden ringde i mina öron resten av grav.
Flera av våra vänner har fått veta könet på RUL. Men de har alla väntat killar så det är kasnke därför?
Hittade en sida på nätet med köns-ULbilder och kollade gansak noga på det...............så jag kasnke kan leka amatörbm på UL och kolla könet själv
Hej tjejer!
Jag har haft förstoppningen from hell!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! sedanigår. Kunde inte sova någonting inatt
HAr fortfarande ont i magen. Har ätit knäcke, havregröt och morötter med massa vatten.
Hoppas "proppen" lossnar snart. Magen är så spänd och uppblåst så jag ser ut att vara i 8 månaden!
Några tips på apoteksgrejer som hjälper?
Ska köpa sviskon och torkade aprikoser i morgon!
Jag är också orolig för babyn. Jag har jätteont nere på höger sida. Gör ont när jag går.
Längtar till ons och bm - sak få höra hjärtljuden igen
1000 tack för tipsen!
Det känns lite bättre idag men det behövs en tt
som någon skrev!
Nu går jag på julledigt i 3 veckor. Underbart! Jag har inte berättat ännu på jobbet, så när jag kommer tillbaka är jag i vecka 20
och sak ha tajta kläder...............ska bli skoj
Jag är i vecka 17 och har gått upp 3 kg..........de sitter på magen och överallt
HAr förstört 2 par jeans och inget går ängre att knäppa. Måste in på mellandagsrean och shoppa nya kläder
Fick massa sköna mysbrallor i julklapp, men de kan jag ju inte ha på jobbet
Fortsatt trevlig helg på er alla junimammor, SNART ÄR VI HALVVÄGS!
Men till sommaren när bebis är född är det väl perfekt att få gå och köpa lite nya kläder på Sisters???????
JAg fick massa presentkort på kläder i julklapp och blev jätteglad! Ska verkligen shoppa loss till hösten när man kan ha vanliga kläder igen!
Har provat svägerskans mammakläder idag men verkar vara i ett mellanläge. Mammakläderna för stora och vanliga kläderna för små
Nåja om några veckor så passar nog mammakläderna
Vi ska också ha syskonvagn då vår dotter är född 2007. Det blir en Chariot Cougar. Den kan man koppla på cykeln, åka skidor med eller jogga. Smidigt! Nackdelen är att den är svår att lasta, men när vi ska åka iväg får vi ta vår Bugaboo med ståbräda!
OROLIG IDAG. Har inte känt något på länge. Vet att den levde på lillejul då jag hörde hjärtljuden men inget sedan dess
.
BM sa att det är mkt ovanligt att något skulle hända när man är förbi vecka 18, men fy usch vad ehmskt det är att oroa sig!
Åh vad roligt med era lyckade UL.
Har vi någon aktuell lista med oss som är aktiva i tråden..............hade varit roligt med en nu när vi börjar få riktiga BF-datum...........
Grattis! Ser fram emot tisdag med bävan och förväntan!
Usch jag behöver råd..................
Ingen på jobbet VET att jag är gravid..........lyckades döjla det med busliga kläder till skolavslutningen och nu har jag haft jullov i snart 3 veckor. NU syns magen ganska mkt, är i v 19, och man kan inte ta miste.
Jag har RUL på tisdag kl 9.00
Jag vet inte om jag orkar gå till jobbet på måndag så att alla ser att jag är gravid och gratulerar..............och så är något fel på RUL på tisdagen...............
Jag gjorde ju så i april i år så jag berättade för alla på måndagen, på fredagen gjorde jag KUB och fick 1:2 och på tisdagen hade bebbn dött............
Är jag löjlig om jag håller dottern hemma på måndag och vabbar/ eller sjukskriver mig själv?
För att vänta med att berätta tills efter RUL? D jag vet om allt är bra eller det är något fel..............
MIn sambo tycker jag ska stanna hemma på måndag ockås...........jag har ingen frånvaro alls under höstterminen.
ps. jag är lärare och har ca 45 kollegor och minst 120 elever plus föräldrar........så att gå ut med nyheten på måndag kommer att spridas till många.....................och då blir det liksom värre om något är fel. Förra gången hann jag bara berätta för mitt arbetslag och 3 barn.............
Är jag en fegis eller gör jag rätt?
Skänt att höra om fler som inte känner....................jag har känt ett par gånger.....men inte regelbundet och nu var det längesedan. Hade inte känt den på en vecka före lillejul.......men på lillejul fanns där hjärtslag så den lever ju ändå
Man får härda ut och längta efter sparkarna för de kommer ju så småningom för alla
Lyckat UL idag tra lal lal l la la.............................är så glad!
Bebis levde, allt var normalt som det skulle, var 18+6 så det blev ett mellanting mellan sista mens och KUB som stämmer bra!
Det var en gosse. MIn man frågade kan man se vad det är. Javisst sa hon, härär snoppen och pungen. Inget snack om saken
Nu äntligen sak jag gå och jobba och jag kan slappna av lite mer....................20 veckor kvar! Jag tom shoppade lite babykläder idag i marint och vitt..............hi...hi....
ps. glömde att lille gossen är beräknad till mannens födelse dag
Ganska bra prickat av oss...........mannen är dömallig!
Hoppas någon vill göra en ny BF-lista så kan de som vet kön skriva in det också.............intressant med alla gossar i juni