Inlägg från: Milliemolly |Visa alla inlägg
  • Milliemolly

BF Juni 2010!

Trist att så många känner att de ska lämna tråden, flera av tidsbrist osv............jag svarar på det jag tycker är intressant och sedan berättar jag lite om mig själv.

Det är både på ge och ta i ett diskussionsforum!

Kanske kommer inlägget på en tid då få är inloggade?

Jag får inte svar på allt men då är det väl bara att prova igen Härär väl ingen som bits?

• Milliemolly
    Harley skrev 2009-12-02 18:53:30 följande:
    Ok nu ska jag inte smyga här längre.... Har läst tråden varje dag sedan den startade, men har inte velat skriva än pga att jag vill vara lite hemlig på nya jobbet och dels för att jag har inte varit så säker på att den lilla har levt. MEN nu kan jag skriva lite Jag har en tjej som fyller 4 i februari och har försökt få till ett syskon i drygt 2,5 år. Provade Pergotime i 9 månader ifjol, men det hände inget. Men plötsligt händer det Blev gravid utan hjälp och här sitter jag nu. Går in i vecka 14 på fredag och har beräknad födelse 100610.Var i fredags på ul och såg en liten krabat sprattla därinne. Lycka! Ska göra fostervattenprov den 21 dec och RUL den 12 januari om nu allt är bra när vi får provsvaren från fvp.Hälsa gärna på i mitt kryp in, men snälla skriv inget i gästboken om min graviditet än Kul att läsa om era graviditeter och höra om framstegen de små liven gör.Håller alla tummar och tår för att vi alla gosar med små söta nyfödingar nästa sommar.Kram
    Får man fråga varför du ska göra fvp? Jag är själv i valet och kvalet.................Grattis till graviditeten och välkommen till tråden :-9
  • Milliemolly
    Bustrollen skrev 2009-12-02 20:55:08 följande:
    Är hemma efter kub-testet idag. Såg ett hjärta som slog och en bebis som sprattlade och spann runt...så gulligt Maken började nästan gråta...så härligt att han är känslosam Tor att det blev lite mer verkligt för honom nu.Längd: 62mmKub-resultat: 1:20 000Graviditetslängd: 12+2 har jag för mig att hon sa...går dock på det gamla(12+5)... i alla fall till rul i januari.
    grattis! vad bra det gick! KOmmer du ihåg vad nackspalten var?
  • Milliemolly

Leverpastej, rött kött, broccoli, spenat, gröna grönsaker, blodpudding osv..........är järnrika och ät en clementin eller drick lite juice till så tas järnet upp bättre!

Jag hade superdåligt järnvärde med dottern. Var upp i 3X duroferon om dagen, tagna med c-brus utan måltider till för att det skulle tas upp.

Fick 4 blodtransfusioner på BB efter förlossningne pga mitt låga HB. Var vit som ett lakan i ansiktet

Hemofer och Niferex är ju relativt milda.

Det finns även järn som en brustablett som min BM rekommenderade. Likså Blutsaft.

SUCK.............ännu inget brev om det slutgiltiga KUB. Jobbig väntan om det ska höja eller sänak resultatet!

• Milliemolly

Jag skulle vilja gå ner i arbetstid från 1 mars...............från 100 till 80 %.................måste jag fylla upp med f-dagar för att behålla min SGI eller har man rätt att gå ner i tid ? och ändå behålla sgi:n beräknad på heltid?

• Milliemolly
    MorV skrev 2009-12-10 09:49:31 följande:
    Hur mår du då?Efter mycket om och men, så kommer jag vaccinera mig nästa vecka. Då är jag vecka 14, och hoppas att det inte kommer att påverka bebben!
    Jag var i vecka 14 (enl bm) v 15 (enl KUB). Jag ville vänta de 12 första veckorna.

JAg mår kanon efteråt. Blev endast lite öm i armen. MIn BM var väldigt bestämd med att jag skulle göra det. Det kunde gå värre om man fick svininfluensan.

Det känns mycket bra att ha gjort det.
  • Milliemolly
    Kikkilajnen skrev 2009-12-13 09:05:09 följande:
    Hej tjejer!Tänkte bara meddela att jag hoppar av tråden.Är fortfarande kvar i Thailand och har inte haft tillgång till Internet så det är därför jag varit osynlig.Jag förlorade vår bäbis nu i onsdags i V.16, har inte riktigt förstått ännu...Jag önskar Er stort LYCKA TILL allihop!
    Neeeeeeeeej! Era stackare! Ta vara på er!
    Har ni fått någon förklaring?
  • Milliemolly

Jag fick RUL den 12 januari, enligt kub+ vul är jag då i 19+2 men enligt sista mens som BM går efter (trots att de andra 2 sagt samma) 18+2

Sent tycker jag! Förra grav. gjordes det i vecka 17+.........men de verkar skjuta pa allt och dra in på BM-besök

• Milliemolly

Jag vill veta könet men inte mannen. Han tycker det kvittar.....................och det gör det för mig också men jag så NYFIKEN!!!!!!!!!!!!!!!

Jag säljer också en del av dotterns kläder på Tradera och är det en flicka sparar jag ju kläderna, så av praktiska skäl kan det också vara bra att veta.

Funderar på att beställa intelligender-testet till mig själv i julklapp

Svar på tråden BF Juni 2010!