Inlägg från: MaraFara |Visa alla inlägg
  • MaraFara

BF Juni 2010!

hej på er alla som inte känner igen mig från alla miljontals trådar om BF i juni 2010.. Är 34 år å väntar mitt fjärde barn.. har barn som är födda -98, -00 och -01 så det här är verkligen en sladdis.. Är heller inte samma pappa som till mina 3 första barn.. Till vardags jobbar jag som sjuksköterska på en akutmottagning.. Bor i Västerås..

• MaraFara

Precis hemkommen från gynakuten.. Har i ngr dagar haft ont på höger sida långt ner, och idag ringde jag och gynjouren ville ha in mig direkt med tanke på utomkveds.. Väl på plats visade sig ett litet pyre på 1 cm.. Blev tillbakaflyttad lite, och är nu i v 7+1 enl mätningarna.. Men gynläkaren sa också att storleken kan vara lite olika beroende på apparat.. Men 10 juni är det datum som gäller, även fast jag inte fick ihop det själv.. Är ju enl min egna beräkningar i v 7+5 idag, dvs den 8 juni.. Att då vara i 7+1 å vara beräknad 2 dgr senare får jag inte ihop.. Men strunt detsamma.. Jag kör på 8 juni fram tills stora ultraljudet..

• MaraFara

Ja, jag såg hjärtat picka på för fullt.. Fast det var ju inte ett solklart "där är hjärtat", utan jag fick det ju utpekat för mig..

• MaraFara

Idag har jag varit nere på stan, och föll för inköp av 4 st bodysar.. Otroligt billigt då det kostade 100:-.. Visst, det är en risk så här tidigt men om ngt går fel så tror jag inte att min sorg blir större av att ha köpt 4 plagg redan nu..

• MaraFara

Nyfiken86; jag är i v8.. Fast att kläderna skulle komma till användning senare om ngt skulle gå fel tror jag inte.. Har svårt att se att det skulle bli fler graviditeter för min del.. Den här var ju liksom inte riktigt planerad..

• MaraFara

Nyfiken86; jag har 3 st sen innan, och har hela tiden sagt fram tills det positiva gravtestet att jag inte ska ha fler barn *ler*.. Men sen så ändrade jag mig i samma sekund som jag fick ett plus.. Till saken hör att jag och den blivande pappan inte längre är tillsammans av olika anledningar, och vi får se om vi blir det igen..

• MaraFara

Vad kul Hk83, då har vi gått lika långt.. Primperan höll jag på att ta på jobbet en gång, men gjorde inte det som tur var.. Kollade sen i FASS och det är ju ingen tablett som man ska ta i första hand då den går under kategori C, dvs att läkemedel förmodas kunna medföra risk för fostret och/eller det nyfödda barnet, men är inte direkt missbildnings­framkallande..

• MaraFara

Egentligen helt ointressant, eftersom jag såg ett levande foster( som överensstämmer med graviditetslängden med en diff på ngr dagar) i söndags och det är huvudsaken.. Men jag sitter å funderar över det här med hur gravtesten kan visa positivit så tidigt isåfall.. När jag testade positivt så var jag enl min beräkning på 3+6.. Efter VUL i söndags så blev jag flyttad bakåt 4 dgr, vilket innebär att när jag testade positivt så var jag i v 3+2.. Det är ju jättetidigt att testa positivt.. Hur beräknar ni som varit på VUL? Kör ni på den beräkningen, eller kör ni på den gamla tills ni varit på RUL?

• MaraFara

Då gör jag så.. Å vips var jag tillbaka på 8+0 idag :)..

• MaraFara

Jag jobbar heltid som sjuksköterska på akuten sedan 8 mån.. Innan det så jobbade jag nästan 2,5 år som sjuksköterska inom psykiatrin..

Svar på tråden BF Juni 2010!