Inlägg från: MaraFara |Visa alla inlägg
  • MaraFara

BF Juni 2010!

Iiiih, ska åka å titta på barnvagn ikväll.. Satt å snurrade runt på Blocket, och hittade en superfin vagn med alla tillbehör till.. Så vi får se om jag kommer hem med vagn ikväll.. Visst, kanske lite tidigt att köpa vagn redan i v 14, men vad fan.. Går nånting snett så får jag väl försöka sälja vagnen.. Å 1700:- är inte så väldigt mycket pengar ändå..

• MaraFara

Själv känner jag inte speciellt mycket av min graviditet.. Spökveckorna har nog infunnit sig.. Lite mensvärk till o från, fortfarande lite smått ömma bröst, men det värsta ömma har lagt sig.. Däremot så är jag fortfarande tröttare än vanligt.. Idag vaknade jag kl 7, gick o la mig en stund igen vid 9 och sov fram till 12.. Å ändå la jag mig och somnade omgående vid 22.30 igårkväll..

• MaraFara

Xtra; det är nog ferritin-värdet du menar, vilket visar på järndepån i kroppen.. Det ska ligga på 10-200.. Själv låg mitt på 26, så jag fick "order" om Niferex i v 20.. Men jag har redan nu börjat äta torkade aprikoser som ska innehålla massor med järn.. Min mage klarar inte av en järntablett.. Blir ju stenhård direkt..

• MaraFara

Blev med barnvagn igår iallafall.. Jättefin, bara man får tvätta upp den lite.. Mina andra barn provkörde den igår i vardagsrummet, och konstaterade att bebisar har det bra mysigt som ligger nerbäddade i en vagn :).. Dessutom fick jag en matstol med på köpet.. Och idag kom ett erbjudande om att köpa en kompis spjälsäng för 50:-..

• MaraFara

Själv har jag visat tendenser till högt blodtryck.. Jag brukar i normala fall ligga på 110/60, men vid inskrivningen så låg mitt blodtryck på 120/80.. Trodde att det var en tillfällighet, men så kollade jag trycket igår på jobbet och det låg på 123/81 o en puls på 102.. Och då var jag inte stressad heller.. Läste nånstans att under andra trimestern så ska blodtrycket sjunka, för att sen stiga efter v 26.. Ska bli intressant att se vart mitt blodtryck tar vägen..
    Måste ringa Bm idag.. Är trött, mer trött än vad som är vanligt.. Känner dessutom att jobba som sjuksköterska på an akutmottagning o vara supertrött är inte riktigt bra.. Är inte alls alert, och med på allt..

• MaraFara

Noomi, jag vet att 120/80 inte anses vara högt, men samtidigt så måste man utgå från individen och inte stirra sig blind på siffror.. För mig är det högt blodtryck, likväl som 37.5 för mig är feber, som har en kroppstemp på 36,5-37, men inte om man ska gå på vad som anses vara "normalt".. Därför ligger jag ofta däckad vid 38 grader, medans dom flesta kanske inte alls känner av det på samma sätt..

• MaraFara

Havandeskapspenning kan du söka samtidigt som du skickar in moderskapsintyget som man får runt v 24.. Jag har iallafall tänkt att ansöka samtidigt då..

• MaraFara

Har sjukskrivit mig den här veckan.. Är sjukligt trött, mer trött än jag var i början av graviditeten.. Sover hela tiden om det finns möjlighet, ändå är blodvärden och järnvärden helt okej.. Äter järnrik kost, tar extra järntabletter men ändå sjunker järnvärdet.. Ont i huvudet är också ngt som hör till min vardag.. Sitter nu och väntar på att telefontiden ska börja hos Bm..

Svar på tråden BF Juni 2010!