Inlägg från: MaraFara |Visa alla inlägg
  • MaraFara

BF Juni 2010!

Blir inskrivning för min del idag.. Ska höra med min Bm om det finns ngn kurator eller dylig kopplat till MVC som jag kan gå och prata av mig med efter allt som varit.. Känner att jag har ett stort behov att få prata av mig, och dom runt omkring mig har väl tröttnat vid det här laget på att höra mig :).. Dessvärre kommer jag behöva ta med min 8-åriga son, som igår insjuknade med feber.. Men jag känner att jag kan inte boka om en inskrivning som redan är i senaste laget.. Har även beställt tid för klippning och slingning imorron.. Känner att jag behöver fräscha upp mig i håret.. Å sen är det ultraljud på fredag (bokat privat).. Spännande..

När det gäller mage så börjar även patienter att kommentera på jobbet nu.. Märker av ryggen efter ngr timmar på jobbet, så man är inte lika pigg och fräsch längre.. Ska börja lägga nytt schema nu och insåg att det blir nog det sista schemat jag lägger på ett tag, eftersom jag har en stark misstanke om att jag inte kommer orka jobba tiden ut, utan kommer börja gå på havandeskapspenning (om den nu blir beviljad) Men att jobba på akuten borde ju anses som ett tungt jobb, men man vet ju aldrig hur Fk bedömer.. Har tänkt att ta ut lite semester innan också, så att jag går hemma från mitten av mars..

Beträffande symtom så är det fortfarande ömma bröst, trötthet lite till o från, gasig i magen å sen vakna på natten för att kissa som är det mest dominerande.. Mensvärken har lagt sig, och ngt direkt illamående har jag heller aldrig haft..

• MaraFara

Åter från Bm.. Alla prover var bra, förutom mitt järnförråd som kommer behöva påfyllning från v 20.. Ska ligga mellan 10-200, och mitt låg på 27.. Inte helt uselt, men ändå inte så bra.. Men Hb var bra, 130.. Det låga Ferritin-värdet kan förklara att jag fortfarande känner mig trött, men det kan också vara för graviditeten.. Fick tid för RUL den 4 januari.. Spännande.. Känns inte så väldigt långt bort, men sen blir det inget nytt besök förrän i v24.. Ska få kontakt med en psykolog för att få prata av mig lite också..

• MaraFara

Har lagt upp en bild som jag tog idag på magen.. Finns i mitt bildgalleri.. Som sagt var, magen går inte att dölja längre :)

• MaraFara

Kolla nu då Thesso får vi se om jag lyckats...

• MaraFara

Det är fjärde barnet, så kroppen vet väl hur den ska agera :).. Men som sagt, det känns faktiskt lite smått pinsamt att säga att jag bara är i v12 när folk frågar när jag ska ha.. Men jag brukar säga att jag nog växer i omgångar :)

• MaraFara

Nu har jag varit på mitt tidiga ultraljud hos Tittut-kliniken i Sthlm.. Helt klart värt 900:-.. Enl Bm som gjorde det, så har jag gått längre än jag trott, så istället för 12+0 enl SM, så är jag enl hennes mått (huvudets diameter, längd från huvud till stjärt samt lårben) i v 12+6.. Vad kul att få hoppa över en hel vecka istort sett :).. Skulle hon bara gå efter huvudets diameter skulle jag vara i v 12+3.. Så nu är jag beräknad till 5 juni istället för 11/6.. Men vi får väl se vad RUL säger.. Nu ska jag iallafall njuta till 100% av den sista graviditeten för min del.. Har lagt in en ultraljudsbild i galleriet.. Fick en cd-rom med 10 bilder på..

• MaraFara

Xtra, det ser faktiskt ut som det :).. Fast det är en del av handen och armen som syns.. Men det ser riktigt roligt ut.. Fick oxå veta att moderkakan sitter i framväggen, så det kan dröja ett tag innan jag känner ngr rörelser..

• MaraFara

Annanzell; jag har följt dig nu ett tag, och jag tänker inte råda dig i ngnting.. Vi sitter i liknande situationer, skillnaden är att jag inte bodde ihop med pappan till mitt kommande barn samt att vi inte har barn tillsammans sen tidigare.. Kan bara tala för mig själv och hur jag tänkte i mitt val.. Jag kunde helt enkelt inte genomföra en abort, eller ens tänka tanken på det.. Istället tänkte jag att jag kommer aldrig ångra det barn jag behåller, bara det jag inte behåller..

Du ska göra det som känns rätt i hjärtat.. Strunta i vad hjärnan säger, för det är känslan i hjärtat du måste gå på.. Väg alla för- och nackdelar mot varandra, för oavsett vilket beslut du väljer är det ngt du måste kunna leva med livet ut..

• MaraFara

Låg å kände på magen nyss, och kände som en "kant" mellan naveln och blygdbenet, ganska precis i mitten.. Kan det vara livmodern? Är ju enl ultraljudet i fredags i v 14 (13+3).. har dock ingen aning om hur högt livmodern ska gå vid den här tidpunkten..

• MaraFara

Har ni börjat fundera på barnvagn, ni som inte redan har en? Jag har ju inte en bebissak kvar, och lär så snart det går, typ efter RUL, börja köpa på mig det som behövs.. Kör med att låta inköpen vara utspridda för att det inte ska kännas lika mycket ekonomiskt.. Ska ju dessutom flytta i februari, och kommer få en dubbelhyra..
    Har idag kollat runt lite på Blocket, och är faktiskt sugen på att köpa en Nowalex Focus.. Det finns ett företag (annaaxel.se)som säljer en sån komplett med alla tillbehör för 3600:-, vilket är billigt.. Men frågan är ju hur det blir med reservdelar o dyl om vagnen går sönder.. Har ju ingen lust att skicka iväg min vagn till Tranås, och inte ha den på ett tag.. Har även kollat på en Emmaljunga sittvagnoch sen kombinera den med en mjuklift.. Är ju ändå sommar när bebben kommer så det borde ju räcka.. Gud, det är en ren djungel det här..

Svar på tråden BF Juni 2010!