Inlägg från: MaraFara |Visa alla inlägg
  • MaraFara

BF Juni 2010!

stina84; gud vad mysigt.. Jag vill oxå känna :).. Men jag räknar med att det blir sent för min del eftersom moderkakan sitter i framväggen..

• MaraFara

Alltså, nu blir jag fundersam.. Nånting känner jag i magen som kommer lite då och då.. Knäpper liksom till djupt där inne, känns nästan som om det skulle vara en fis som sen tillbakabildas.. Herregud, försökte förklara för mitt ex, men han skrattade bara åt mig.. Men visst förstår ni hur jag känner :)?

• MaraFara

har glömt berätta för er att jag i januari kommer att påbörja resan mot mitt drömyrke; barnmorska.. Ska bli superkul att börja plugga.. Får visserligen ta studieuppehåll 1 år sen, men jag hinner iallafall fixa första terminen..

• MaraFara

Fler än jag som inte känner sig ett dugg gravid? Brösten ömmar inte längre, och allt känns precis som vanligt, bortsett från att jag har bebismage, vaknar nattetid o måste kissa samt är väldigt trött.. Funderar på om jag ska ringa Bm och be att få komma och lyssna på hjärtljuden bara för att veta att allt är bra..
    Längtar tills man känner bebisen så man vet att allt är bra därinne..

• MaraFara

Stor bebislängtan; jag beklagar verkligen.. Å dessutom utomlands.. Lider med er..

• MaraFara

Har redan bokat tid för 3D/4D-ultraljud i Sthlm.. Då ingår könsbestämning, och jag är fast besluten att ta reda på vad det är.. Har velat det med alla mina barn, men nu när jag är ensamstående så kan jag göra det utan att ta hänsyn till ngn pappa.. Nu bestämmer jag helt å hållet själv på ett annat sätt än om man är sambo..

• MaraFara

Behöver inte hellre längre springa på toa nattetid, vilket är helt underbart.. Däremot har jag mens/växtvärk titt som tätt, men det är ju en tillväxtperiod nu, så det vore väl konstigt om inte det växtes och kändes ngt i magen..

• MaraFara

Jag kollade när jag kände mina andra barn, och med barn nr 2 kände jag bubblor i v16, rörelser i v 18 men ingen ordentlig spark förrän i v 20.. Där låg moderkakan i bakväggen.. Med barn nr 3 så kändes bubblorna i v15, första sparken i v 19, och rejäla sparkar i v 21, vet ej hur moderkakan låg då.. Å nu ligger den i framväggen, och jag har tror mig känna ngt i v15 som bubblor, men sen inget mer.. Men jag känner mig inte speciellt orolig.. Har ju känt senare med mina andra barn, och om nu moderkakan ligger i framväggen så kan jag ju känna ännu senare för det..

Har dessvärre fått problem med ischias, eller vad det nu kan vara.. Har så ont ibland på höger sida av korsryggen och ner i skinkan.. Ska på medarbetarsamtal imorron med min sektionsledare, och vi ska bla prata om ifall det finns andra arbetsuppgifter åt mig längre fram i graviditeten. Annars måste min chef skicka in papper till FK om att dom inte kan ge mig andra arbetsuppgifter, och då blir det till att söka havandeskapspenning..

• MaraFara

Hej på er..

Hoppas allt är bra med er därute i snön.. Har iallafall haft en helt underbar julafton som firades tillsammans med exmannen och våra barn.. Min dotter på 9 år hade gjort en leksak på träslöjden till bebisen ( en hund på hjul att dra efter sig) och jag blev ju så rörd så jag började gråta.. Mina barn ser verkligen framemot att få ett syskon, dom pratar och klappar på magen.. Är verkligen jättekul att se.. Har däremot inte kunnat känna bebisen och vara där jättesäker på att det är den.. Däremot så spänner och trycker det ibland inuti magen, så man tror att magen ska spricka.. Vet inte om det är bebisen som bökar runt därinne.. Nåja, det är bara 10 dgr kvar till RUL..

• MaraFara

Fick göra ett akut ultraljud igår när jag jobbade.. Fick som sammandragningar som inte släppte helt under ett par timmar, som till slut gjorde riktigt ont.. Men allt var precis som det skulle med bebisen, och jag fick även veta att livmodern i v 16-17 ska vara stort som ett barnhuvud, och min var så normal och gick upp till naveln.. Fick göra ett vaginalt ultraljud, och han mätte bara huvudets diameter, vilket motsvarade v 17+1.. Enlig SM skulle jag vara i 16+1, och enligt det ultraljud jag gjorde i Sthlm skulle jag vara i v 17+0.. Så det ska bli jättespännande att se vad RUL visar..

• MaraFara

Jaha, så var det tydligen dags för uvi nr 2 under den här graviditeten.. Blev ju behandlad för en precis när jag gjorde mitt gravtest, och nu har jag då fått svar på den odling som jag lämnade i samband med att jag fick som sammandragningar och gjorde ett akut ultraljud på jobbet den 27/12.. Får väl se om jag slipper fler, eller om den här graviditeten kommer präglas av uvi.. Jag som inte haft uvi på flera år, sen typ jag var liten.. Nu kommer det 2 stycken inom loppet av 3 mån :)

• MaraFara

Nej, den här har jag inte ens känt av.. Så jag blev lite förvånad när det damp ner ett recept i brevlådan.. Men jag får väl knata iväg till apoteket :)

• MaraFara

Har mina barn här, så idag blir det korv med potatismos.. Simpelt och lättlagat.. Sen spär jag på med broccoli till mig för att få upp järnvärdet.. Ska bli väldigt intressant att se i februari om mitt järndepåvärde har förbättrats sen jag började med extra järntablett, torkade aprikoser å broccoli..

Senare kommer barnens pappa för att hämta sonen, och kvar blir mina 2 döttrar.. Vi ska nämligen ha en mamma-döttrar kväll med tjejfilm och hemma-SPA..

• MaraFara

Ni som nyligen fått barn, varför ska man ha med sig MVC-journalen till ultraljudet? vad gör dom med den? Nu är ju dom flesta digitaliserade, men bara en liten fråga.. Själv var det ju så länge sen, så jag kommer inte ens ihåg..

• MaraFara

Jag är i v 17 (16+4 enl Sm) och i v18 (v 17+3 ) enl tidigt UL, men jag känner ingenting som jag direkt kan säga är sparkar.. Däremot så känner jag att det är ngt som rör sig inuti magen, men det är också diffust.. Mer som att det spänner till å från på olika ställen i magen.. Men sen har ju jag också min moderkaka i framväggen, vilket kan påverka att jag inte känner ngt direkt.. Men jag kände sent med mina andra barn oxå.. Barn nr 3 kände jag i v18 som små bubblor..

• MaraFara

Om det är en flicka ska hon heta Tindra-Li och om det är en pojke så blir det Melvin.. Mina tidigare barn heter Felicia, Corall och Alexander..

• MaraFara

Fast Hb och Ferritin är olika saker.. Mitt Hb är bra, men däremot så är mitt Ferritin i botten.. Så hade man bara tagit ett Hb, så hade min järnbrist i mina depåer aldrig synts.. Ferritinet visar alltså hur mycket järn som är lagrat i kroppen..

Sen tror jag, men bara tror, att när ferritinet är kört i botten så påverkar det även i sin tur Hb..

• MaraFara

Så var det dags för RUL imorron då.. Lite smått nervös är jag faktiskt..

• MaraFara

Hemma igen från ultraljudet.. Tog inte alls lång tid, var därifrån efter 20 min.. En perfekt liten bebis syntes.. Är nu beräknad enligt både UL å SM till den 10 juni, så idag är jag i v 17+3

Svar på tråden BF Juni 2010!