Inlägg från: MaraFara |Visa alla inlägg
  • MaraFara

BF Juni 2010!

Nu har jag tecknat en gravidförsäkring.. Blev Folksam, och den utökade varianten..

• MaraFara

Hepalima; den täcker olika saker och ger ersättning vid vissa tillstånd.. Den som jag tog ger bla ersättning vid akut kejsarsnitt, foglossning, vissa medfödda sjukdomar hos barnet osv.. Du får googla för olika bolag har olika ersättningar..

• MaraFara

Nu har jag bokat tid för ett tidigt UL hos Tittutkliniken i Sthlm i slutet av november.. Kommer då att vara i v 12+.. Har nämligen bokat en weekend i sthlm den helgen, och eftersom jag ändå är i sthlm så kan jag lika gärna göra ett ul för att se så att allt är bra då.. Fick ju ett missfall för 10 år sen, som ligger å maler lite i bakhuvudet, speciellt eftersom jag även då gjorde ett ul i v7 och sen dog fostret i v10, men upptäcktes inte förrän i v14..

• MaraFara

Stina84; gå in på Folksams hemsida.. Den utökade täcker en hel del, även om det är så stora ersättningsbelopp...

• MaraFara

Nej, jag får inte magknip, men däremot så har jag en väldigt obehaglig känsla i nivå med ljumskarna, och mest på höger sida.. Det spänner å drar, och jag har en misstanke om att det skulle kunna vara ligament.. Annars har jag dagligen mensvärk/växtvärk..

• MaraFara

Du räknas aldrig som förstföderska.. Har kroppen en gång varit gravid å upplevt en förlossning så är du omföderska..

• MaraFara

Inte gå upp i vikt som gravid? Låter konstigt för mig.. Barnet, moderkakan, fostervatten, ökade blodmängden osv lär ju inte vara viktlöst :)

• MaraFara

Var och tittade på vagn idag mest för skoj.. Fastnade för en Emmaljunga Classic Sport, å tänkte isåfall köpa en Quadrolift att ha i.. Lite billigare än att köpa en combivagn..

• MaraFara

Snacka om symtomfri.. Har nog kommit in spökveckorna.. Nästan alla symtom och tecken har försvunnit.. Kvar är lite trötthet, smått ömma bröst å gasig mage..

• MaraFara

Jag är i 10+4 enl mina beräkningar, men 10+0 enligt det VUL jag gjorde för 3 veckor sen.. Kör på mina egna beräkningar fram tills jag får ett bättre VUL den 27 november..

Svar på tråden BF Juni 2010!