Inlägg från: vitvåonågratill |Visa alla inlägg
  • vitvåonågratill

BF Juni 2010!

mejola skrev 2009-11-11 19:45:01 följande:
    varför läser sådana här ja trådar när ja vet att ja bara blir arg
    Ja, arg på personalen som inte har koll på pojken trots att han gjort liknande saker förut....eller rättare sagt kanske arg på rektorn för förskolan, som inte satt in resurs på pojken för han verkar uppenbarligen ha något slags problem. Jag har själv en pojk med ADHD och det är INTE deras fel när saker händer, dom mår otroligt dåligt av det men kan ändå inte styra det. Så man kan inte säga "hur fan kan en fyraåring göra en sån sak" för lider pojken i detta fallet av en diagnos så är det inte på ren djävulskap det sker utan det är hans sjukdom som får honom att göra det. Det är alltså personalen som hela tiden ska finnas i närheten av den pojken för att ligga steget före så att sådana saker inte inträffar, och i dagens sverige i skola och förskola så finns oftast inte den resursen att få...fråga mig, jag vet...

Men man lider ju med flickan och hennes familj såklart, en frukansvärd händelse...men jag lider faktiskt även med pojken som troligen inte mått så bra efter det han gjort....
  • vitvåonågratill
    kozzan skrev 2009-11-11 20:02:13 följande:
    Jag är inte rädd för forlossningen om den går bra. Min förra förlossning tog nästan mitt liv. Jag akutsnittades och slets upp i kanterna, fick ligga med dränage i 8dgr och springa på vc mer än en månad efter förlossningen. Jag vill absolut inte snittas igen pga min erfarenhet men eftresom drygt 20% av alla förlossningar slutar med snitt blev jag rekomenderad att gå i den här gruppen för att förbereda mig mentalt inför det som kan komma. Eftersom jag hade havandeskapsförgiftning förra gången sålöper jag lite större risk än andra att drabbas av det igen och det ökar riskerna för komplikationer vid förlosnsingen så egentligen är väl oddset lite mer än 20% för snitt för min del om man ska väva in den ökade risken för havandeskapsförgiftning... Smärtan under mitt värkarbetet är en peace of cake jämfört med den smärta jag hade veckan efter snittet.
    Aj fan (ursäkta språket) men då e jag med! Då hade jag oxå varit mer än orolig att få snitt igen...snitt är dock även JAG jätterädd att behöva råka ut för, vill föda vaginalt, men jag har ingen sån hemsk händelse i bagaget som påverkat mina tankar...hualigen!
  • vitvåonågratill
    kozzan skrev 2009-11-11 20:04:48 följande:
    haha, ja den förklaringen har många barn fått märker man i skolans värld. En 10årig flicka blev väldigt förvånad när hon fick klart för sig hur hon kommit till, hon hade ju kommit med en ängel från himlen...
    Ja, storken kan jag oxå tänka mig att skylla på om mina barn undrar! Däremot så har nog sonen fått sin "utbildning" av ngn kompis i skolan, för han frågade sin pappa för runt ett år sen, vad knulla betydde. Pappans hade svarat svävande att han inte visste och fick då frågan: men, har inte du och mamma knullat! Så han vet nog allt hur man gör fast vi alltid skyllt på att han får veta när han blir äldre! Haha!
  • vitvåonågratill

Igår somnade jag halv tio på soffan...vaknade vid midnatt för att stänga av datorn och lägga mig igen och sen sov jag till imorse...försov mig tom lite imorse..tror att när senaste tidens spänningar släppte igår så gick väl luften ur mig eller nåt...

Vågen fortsätter peka neråt här..jag har iofs övervikt sen innan att ta av men lite fundersam blir man ändå...är det farligt för bebis? Jag äter ju även om jag inte är så hungrig eller sugen på mat (fast jag eg inte mår illa längre), så portionerna blir ju ganska små. Vad tror ni? Eller ska jag maila och kolla med BM? (smidigt med mail till henne så man slipper jaga under telefontider)!

Bara en arbetsdag kvar på denna veckan nu sen är det HELG! *längtar*

• vitvåonågratill
    mejola skrev 2009-11-12 14:06:47 följande:
    bebis tar de den behöver, äter du inget så tar den av dina reserver så den behöver du inte oroa dig för, tänk på att DU måste orka med och din kropp ska klara av att tillgodose dig också. Barnet är faktist de sista du behöver oroa dig för
    Känns skönt att höra! Äter ju tills jag är mätt även om det inte krävs så mycket innan jag är det! Ungefär som en barnportion!
  • vitvåonågratill

♥ Alt+3 är det ja

♥♥♥♥

• vitvåonågratill
    Sweetangel85 skrev 2009-11-12 19:02:27 följande:
    Jag måste bara skriva en "hemsk" sak. o en PINSAM sak.Jag har ju börjat o spy oftare nu, o varje gång jag spyr så kissar jag ner mig Usch va hemskt o pinsamt.. *jag dör*Jag kan omöjligt hålla emot.. jag e ju värdelös me knipövningar o har inte gjort många sen sonen.. hade jobbigt med de ett tag efter förlossningen, men sen blev de bättre o bättre, o har lixom kunnat knipa strålen oså..Är de för att jag e gravid nu då o att de tyngs på?? för svaga muskler har jag ju då sannerligen där nere antar jag??Ska på inskrivning i mon så kanske ska nämna de för min BM?Är livrädd flr framfall ju.
    Händer mig alltid när jag spyr...så åker jag på magsjuka så sitter jag på toa och spyr i en hink...blir jag riktigt sjösjuk och måste spy så skulle samma sak hända...jättepinsamt när man har en kille som är sjöman som man gärna är med på jobbet ibland! Räcker att jag bara hostar när jag är förkyld eller studsar studsmatta så läcker det...så jag vet inte hur ofta jag sagt att jag ska börja använda mina knipkulor men man glömmer ju alltid av det OCH glömmer även att knipa! Knipa strålen och så har jag alltid kunnat med, så det lär inte vara någon bra indikation på hur "slapp" man är (kom inte på nåt bättre ord )
  • vitvåonågratill

Hemma igen från kärleken då! Lika tomt och trist varje gång...och söndagsångest på det, blä som sagt!

Men annars är det bra...spänner i magen på kvällen och ömma bröst men annars känner jag mig inte gravid för fem öre vilket såklart är oroande men jag ska försöka ha is i magen till v 13 då det är ett UL inbokat igen. Nu vet iaf mina föräldrar med, sen förra helgen, och i helgen berättade vi för hans föräldrar och jisses vad mamman blev glad! Mina päron tog det mer med ro! Och hans pappa med...men han gör aldrig några frivolter direkt över någonting!

Har även kikat på lght i helgen, och vi ska nog tacka ja! Den är nyrenoverad med väldigt öppen yta och ca 3 meter i tak! Jättefin! Ska bara räkna så vi har råd... :-s

• vitvåonågratill

Förresten, man hinner/orkar inte alltid läsa igenom allt här inne alla dagar så om jag missat att gratta någon det senaste så säger jag GRATTIS nu istället! Efter typ VUL/UL eller liknande! Eller om ngn gift sig eller förlovat sig eller fått nytt boende!

• vitvåonågratill
    mejola skrev 2009-11-15 21:09:22 följande:
    hahaha, det var en bra grattis-lösning ju
    Ja, jag får så dåligt samvete om man råkat missa något ju! Vill ju inte verka dryg!
Svar på tråden BF Juni 2010!