-
Jag köper på Tradera...då spelar det ingen större roll om man måste köpa nytt efter ett tag för det är så billigt där!Bustrollen skrev 2009-11-17 11:25:28 följande:Är det någon som har några bra tips på bra gravidkläder?Har insett att trotts att jag inte går upp i vikt så ömmar ju magen och vanliga kläderna funkar knappt längre så det börjar bli dags att shoppa lite kläder. Vill ju gärna kunna använda kläderna hela perioden också så mycket stretch vore ju bra tänker jag.Vad behöver man ha och var finns det skönast och billigast kläder?
Köpte ett par snygga byxor där med mjuk strech över magen...den delen var lite för stor nu men det gör inget, man kan bara vika ner den lite just för tillfället och sen vika upp när magen växt! Dom kommer nog bli favoriter! GeKå´s ska ha mammakläder med om du ska dit ner. Ska själv kolla där i dec när det är dags för julshoppingturen dit!
-
Har oxå RUL den 12/1Lili73 skrev 2009-11-17 13:04:06 följande:Verkar vara många som ska på RUL den 12/1, jag med. :o) Men först är det kub-ul den 4/12, ska bli spännande. Annars väntar jag bara på att det här jä-la illamåendet ska släppa, känner mig helt osocial, orkar inte göra nåt.
-
Vilda Tiger skrev 2009-11-17 13:50:23 följande:
StinaJa, hon mätte ju inte sf utan hon bara kände för att hitta var bebisen låg. Det var mysigt! Vi kunde höra hur den sparkade där inne, så nu längtar jag ju efter att få KÄNNA det med. Det låter roligt med dinskeva mage. Lustigt att den är störst på morgonen, då är min som plattast (eller - rättare sagt - minst pluffsig).Samma här, på magen är den som en halv pluffsig påse, på kvällen mer helpluffsig!
-
hoppfull trots allt skrev 2009-11-17 18:04:04 följande:
Usch, idag har varit en skitkobbig dag.. Min svägerska har varit på rutin UL och fått reda på att fostret dött i v 12.. Lider verkligen med dom.. Var ju med om det samma fast i v14 innan vi fick Alice och man slungas snabbt tillbaka till samma känslor av maktlöshet man hade då..Fy fan rent ut sagt...
-
Åt också min efterlängtade sushi idag!Bjornis skrev 2009-11-17 20:38:06 följande:Oj, idag hörrni har jag fått cravings på mjölk! Jag dricker inte mjölk, lite halvt laktosintolerant men bäljade i mig ett stort glas ÄNDÅ. Haha. Sen har jag fått sushicravings nu. Inte kunnat tänka på sushi innan men i förrgår kom längtan tillbaka och idag fick jag äntligen äta det. Vill ha mer nu. Hehe. Sushi och mjölk. Ja, kunde ju va ostkrokar och kakor så jag är nöjd.
Så goooott!
-
Godmorgon!
Jag känner mig svullen och jag har svårt att ha nåt som trycker på magen, DÅ mår jag illa...annars mår jag ganska bra! Kan få små illamåendeattacker ibland annars oxå men inget allvarligt. Däremot så är jag fortfarande inte sugen på nån speciell mat, det är olika från dag till dag och det är bara få grejer som funkar. Som min sushi jag köpte igår!
Trött, ja det är ja ju jämt ändå med, och det där ruskiga har lagt sig...nu e jag mer normalt trött så som den här damen är i vanliga fall!
Har aldrig varit utvilad direkt, tror jag lider av trötthetssyndrom faktiskt...fick diagnosen fibromyalgi för många år sen men jag har inte SÅ mycket värk i kroppen så jag tror det skulle vara det, däremot är trötthetssyndrom liknande symptom men med en otrolig trötthet oxå...men men...orka kolla upp liksom, vem skulle ta en på allvar!?
Har man små barn så är man ju alltid trött enligt alla läkare (även när dom sover hela nätterna sen dom föddes nästan...jojo)...
Nä, nu börjar man snart jobba! Tur man har nära till jobbet!
Så sen ska man ut i regnrusket...brrr!
Ha en bra dag! -
Thesso skrev 2009-11-18 08:33:39 följande:Ja det var jätte mysigt. Är i v 11. 10+3Nej!!!!Bjornis skrev 2009-11-18 09:05:23 följande:Jahapp på er. Jag lämnar tråden eftersom vul:et imorse inte visade på hjärtaktivitet. Vi fick ju se hjärtat i v 8 men nu i v 11 hade det stannat. Vi ska kolla på måndag igen men som han sa så ska man se hjärtat nu. Sen räknade han att den var i 8+2-3 när jag säger att vi är i v 10+2 så känns HOPPLÖST. Ska man börja tempa och äl-test och kämpa igen nu då. Lite bitter. Men så klart glada att vi ens kunde bli med barn... Lycka till med era små!!
Så ledsen för er skull....fy....håller alla tummar och tår för att ni snart är ute på banan igen! KRAM!!!!
-
Vet inte varför det blev länkat till två inlägg i min tidigare...det var inte meningen iaf...bara till Bjornis!
-
Nu blev jag superorolig igen...fick ju oxå se hjärtat på lillfis i vecka 9....ska göra nytt UL om två veckor, och tänk om man då plötsligt får negativa besked?
När vi gjorde UL så syntes det ju inte så bra eftersom jag råkat kissa precis innan, och bebisen såg ut som en liten böna då, även om pappan hade sett en arm...men hjärtat slog som sagt..däremot har så många av er andra sagt att era bebisar i den veckan haft både armar och ben så nu oroar jag mig för det, det kanske är något allvarligt fel på den som inte BM kunde avgöra då eftersom hon sa att hon såg så dåligt...svammelmaja nu känner jag men fy vad nojjad jag blev nu!
Nä fasen, detta SKA gå vägen! *bestämd* Ingen mer i denna gruppen ska lämna nu! *försöker peppa mig själv*
Suck... -
Har oxå varit grymt andfådd idag, värre än annars....inte fått andan till mig liksom! Och stramar gör min mage jämt, växtvärk gissade BM på men det känns mer som sammandragningar och det ska visst komma tidigt i graviditeten med enligt BM....för det gör liksom inte ont, mer obehagligt på något sätt.Winterfresh skrev 2009-11-18 14:19:11 följande:Skickar många styrkekramar till Bjornis och er andra som fått mf/ma...Hoppas det tar sig snart igen för er.Idag har jag känt mig vrålkonstig, blir anfådd för minsta lilla, orkar inte gå upp för trappen till övervåningen. Åkte en sväng till IKEA med sonen på förmiddagen och hade en molande värk i magen hela tiden, eller mer åt det stramande hållet. Kommer inte ihåg att jag hade så här när jag väntade sonen.Börjar bli nojjig för KUB ul på måndag, efter att suttit och läst om en massa som fått mf/ma så kan man inte annat än bli nojjig. Tycker så synd om er alla. Nu ska man försöka väcka sonen från middagslur och sen hitta på nåt innan sambo kommer hem från jobbet...