Inlägg från: vitvåonågratill |Visa alla inlägg
  • vitvåonågratill

BF Juni 2010!

stina84 skrev 2009-11-16 11:37:45 följande:
    Måste fråga: Vi var ju ett ganska stort gäng som rökte. Hur har det gått för er andra? Jag har varit rökfri nu i flera veckor. Tänker inte ens på det längre och tycket det luktar skit när andra röker!
    Jag har slutat sen måndagen efter vi fick beskedet (som vi fick en fredagkväll). Blivande sambon har varit rökfri i ca 3 veckor nu, och har dragit ner otroligt mycket på snusandet med! *glad*
  • vitvåonågratill
    Xtra skrev 2009-11-16 15:37:19 följande:
    Jag har tre egna katter + några jourhemskatter och jag rensar lådorna själv (blivande fadern och jag bor inte ihop). Jag har läst på så mycket att jag inte är orolig alls för toxolasmos... det är betydligt större risk att man blir smittad av toxoplasmos genom ej genomstekt kött eller genom att jobba med plantering/jord osv. Det jag har lärt mig är att kattbajs inte blir en smittohärd förrän det legat i minst 1 dygn, och jag rensar lådorna två ggr varje dag + att jag tvättar händerna efteråt. Risken är då obefintlig att jag får toxoplasmos...
    Ser att du inte heller bor med den blivande fadern...samma här, vi hann inte flytta ihop helt enkelt! Bara varit ihop sen i början av maj i år! Men nu är det klart med lght så i maj flyttar vi ihop, när mitt jobb är avslutat här där jag bor nu! Ska ni flytta ihop senare med eller förbli särbo (e ju många som har det så nu för tiden med)?
  • vitvåonågratill
    Xtra skrev 2009-11-16 15:37:19 följande:
    Jag har tre egna katter + några jourhemskatter och jag rensar lådorna själv (blivande fadern och jag bor inte ihop). Jag har läst på så mycket att jag inte är orolig alls för toxolasmos... det är betydligt större risk att man blir smittad av toxoplasmos genom ej genomstekt kött eller genom att jobba med plantering/jord osv. Det jag har lärt mig är att kattbajs inte blir en smittohärd förrän det legat i minst 1 dygn, och jag rensar lådorna två ggr varje dag + att jag tvättar händerna efteråt. Risken är då obefintlig att jag får toxoplasmos...
    Läste på din sida nu och fick nog svar tror jag!
  • vitvåonågratill
    smoolan skrev 2009-11-16 16:06:04 följande:
    Nej det tror jag inte. För då kommer ni väl inte ha lådan kvar? Men man kanske inte ska hantera möss och annat som den kan dra hem. Vad härligt för din kisse att få springa ute! Det hoppas jag att min också kan göra så småningom.
    Har alltid haft låda trots att min katt varit utekatt (varit skriver jag för han är fösvunnen sen en vecka tillbaka ) Han var inte ute så mycket om det regnade eller var vinter med snö så då var en låda nödvändigt!
  • vitvåonågratill
    kozzan skrev 2009-11-16 16:31:41 följande:
    jag kommer bli matmissbrukare innan den här knodden är kläckt. tänderna går i ett. hinner knappt svälja issta tuggan innan jag är hungrig igen...
    Uäk...blir mätt bara av att höra om det!
  • vitvåonågratill
    Xtra skrev 2009-11-16 15:50:03 följande:
    Ja, sen är vi ju inte ett par heller för den delen enligt honom men jag känner honom och jag vet att han inte kommer kunna vara utan vare sig mig eller bebis... så jag TROR att vi någon gång i framtiden kommer att flytta ihop. NÄR det blir vet jag dock inte...
    Gulligt...och mysigt...hihi! Håller tummarna för er!
  • vitvåonågratill
    Thesso skrev 2009-11-16 21:46:05 följande:
    Exakt samma här. skit jobbigt. sitter och äter knäckemackor med ost och tomat nu. Det var det nyttigaste jag kunde hitta som kändes gott samtidigt. men efter några få timmar efter att jag ätit middag så är jag vrålhungrig. När jag blir hungrig vid den här tiden så är det bara att äta nåt eller att lägga sig omgående så man hinner somna innan hungern slår till ännu mer för då får jag ont i magen.
    Ohhh knäckemacka med tomat och majonäs blev jag sugen på nu.....
  • vitvåonågratill
    Thesso skrev 2009-11-17 07:53:32 följande:
    Oj, vilken konstig blandning. kanske på mjukt vitt bröd men knäckemacka?Nä, nu ska jag trycka i mig lite kaffe så magen kommer igång. Ska ju säkert väg mig idag igen på mvc och då måste mag ju försöka få bort lite onödig vikt :)
    Det är svingott! Prova nångång vettja! Var min pappa som införde det när jag var liten och det har hängt med sen dess!
  • vitvåonågratill
    MalouG skrev 2009-11-17 09:16:00 följande:
    Jag ska med stor sannolikhet väga mig idag då jag ska på inskrivning kl 3.BTW är det jätteviktigt att kunna/veta om familj haft olika svårigheter vid grav som diabetes och havandeskapsförgiftning osv? Jag har ingen aning och vill gärna inte ta reda på det då jag gärna vill överraska dom på jul eller så nära jul som möjligt.
    Nej. Såna saker är inte ärftliga på nåt sätt. Däremot frågar BM ofta om andra sjukdomar i släkten, t.ex högt/lågt blodtryck, vanlig diabetes osv...och sånt vet man väl oftast isf. Så du kan nog lugnt avvakta med att berätta för nära och kära i jul!
  • vitvåonågratill
    Bustrollen skrev 2009-11-16 21:57:27 följande:
    Skitdag idag...bara "lite" gnällig (Ni är varnade i alla fall )Är lite nervös, ska till läkare i morgon och förhoppningsvis få ett vul. Gynundersökning ska hon göra i alla fall tror jag och det hatar jag vanligtvis och jag är ju ömmare nu så kanske inte så lyckat.Gud nåde läkaren om hon frågar hur jag mår...då smäller det nog. Det är dumt att retas med korkade frågor vanligtvis hos mig och...ja, jag är ju inte direkt lugnare nu.Allt fler börjar komma i spökveckorna verkar det som. Jag längtar kan jag säga. Har haft skitont i magen i flera dagar och mår piss. Ont i magen, brösten och ryggen, mår illa (kräks inte i alla fall nu men det beror ju på tabletterna, kan fortfarande knappt äta trotts konstant hunger), ökad salivmängd vilket inte direkt minskar illamåendet samt konstant kissnödig vilket också gör skitont. Till råga på allt så har min visdomdtand börjat att växa igen usch!!!Jag trodde man skulle vara lycklig och må toppen när man väntade barn. Inte jag i alla fall, mår värre än nånsin just nu. Suck!Har i alla fall roat mig med att läsa i en tråd om roligheter från förlossningar. www.familjeliv.se/Forum-3-149/m48139746-9.htm...Inlägg nummer 87 skulle nog kunna vara jag...jag är bara lite avig när jag är på sjukhus och hos läkare
    Kram en dag i efterskott! Hoppas det är bättre idag! Och hoppas du fick ett VUL/UL!
Svar på tråden BF Juni 2010!