Inlägg från: vitvåonågratill |Visa alla inlägg
  • vitvåonågratill

BF Juni 2010!

majess skrev 2009-11-23 23:21:38 följande:
    idag har jag varit totalt dubbelmoralisk! jag som varit sååå anti vaccination har vaccinerat mig!!!! fick faktiskt lite panik med alla dödsfall,hjälplungor,koma,muterande virus som gräver ner sig i lungorna.....så jag tog den o kände iaf den lättnaden att den kritiska "byggfasen" i fostret redan är skedd..så jag har iaf inte orsakat ngra missbildningar.min arm känns som efter ett hårt träningspass på gymmet,menn jag ångrar mej faktiskt inte,kändes rätt gött
    Vart tog du den nånstans? Alltså inte på kroppen utan vilken MVC?
  • vitvåonågratill
    majess skrev 2009-11-24 10:13:06 följande:
    jag tog den på vår vc,de hade fått in nytt vaccin o när jag äntligen fick dit gubben så passade jag på,i annat fall skulle jag ju tagit den på bmg,men deras nästa vaccinationsdatum är den 8 dec...
    Jaså, dom har tagit tillbaka den dagen igen alltså? Undrar om det var för att jag gnällde till verksamhetschefen att dom aldrig hade andra dagar än torsdagar? Då ska jag nog ta den det datumet som jag planerade att göra sist den dagen var med på deras sida (dom tog som sagt bort den av ngn anledning i samband med att alla bara behövde ha en spruta numera).
  • vitvåonågratill
    mithrandil skrev 2009-11-24 12:35:44 följande:
    hahaha.. ett GLAS apelsinjuice skulle det stå.
    Fast glad apelsinjuice lät roligare!
  • vitvåonågratill

Jag la precis in en magbild tagen igår...iofs avslappnad mage men det är ju så man går runt hela dagarna, jag går då inte och drar in den för då skulle jag få hålla andan hela dagarna! TUR att modet är stort och pösigt på tröjor nu som sagt! Iaf tills alla vet!

• vitvåonågratill
    Tillata skrev 2009-11-25 17:43:50 följande:
    ÅÅÅ va härlig mage!! Jag längtar så efter en oxå, men är mitt första barn så antar jag jag kommer att få vänta en evighet innan den börjar synas :(
    Tack, kul att höra! Men när inte alla vet än så är det lite jobbigt, speciellt om dom pösiga träjorna är i tvätten! Men snart så, då ska man puta så det står härliga till med magen!
  • vitvåonågratill

Man kan inte se dina bilder tallata!

Kul att få se den lilla, vi ska göra UL på tisdag igen och hoppas såklart oxå att få se en liten sprattlande bebis där inne denna gången med, men jävlar vad nervös man är iaf!

• vitvåonågratill
    mejola skrev 2009-11-25 18:10:58 följande:
    allt som är nu är: jag borde, jag borde, jag borde...ändå så gör ja inget utav de.Har iallafall julstädat och tjuvstartade med att pynta lägenheten, mest för att i helgen så är de fullt upp med annat och veckan därpå ser inte bättre ut. Men mysigt blir de
    Har tokfuskat jag..är ju hos min älskling i helgen så jag satte upp mina stakar och stjärnor i veckan...OCH tände dom! *hemsk människa* Men det är sååå mysigt!
  • vitvåonågratill
    Thesso skrev 2009-11-25 22:00:49 följande:
    Längtar och väntar: Vilken jobbig sits. Tycker nog att du ska stå på dig och göra som du sa och hjälpa till med sången men absolut inte ta allt ansvar själv. Säg att antingen gör ni det tillsammans eller så får dom göra det utan dig. Ni är ju ändå ett arbetsteam, inte du mot alla dom.Stå på dig och lycka till!
    Håller med...varför ska du göra det ensam bara för att du är musiklärare..då kan ju inte dom ta åt sig äran sen heller isf! Nä, alla eller ingen tycker jag!
  • vitvåonågratill
    Thesso skrev 2009-11-26 07:54:00 följande:
    Någon mer än jag som börjar tänka på förlossningen?
    Bara att jag toklängtar! Men inget mer än så än nej.
  • vitvåonågratill

längtar och väntar skrev 2009-11-26 07:56:02 följande:

Jo, jag vet, men mina kolleger eller nå väl, en i arbetslaget förstår inte detta.. Men hon kanske förstår om jag skulle bli sjukskriven.. Nu hoppas jag verkligen inte att jag blir det, men om inte ischiasen blir bättre, hur ska jag orka jobba 5,5 månader till då?
    Du kan ju säga till redan innan att jag kommer på middagen, ni hjälper mig med allsången, och sen sjukskriver jag mig dagen efter då jag vet innan att jag inte kommer komma ur sängen efter att ha suttit så länge" så får du se vad dom väljer?

• vitvåonågratill
    Thesso skrev 2009-11-26 07:57:03 följande:
    Samma här. Längtar som bara den!!!MEN, jag är lite orolig över om jag kommer "måsta" ta epidural. Är lite i motståndslaget mot den.
    Varför skulle du vara tvungen att ta den? Jag har inte haft något "kemiskt" som smärtlindring under mina tidigare förlossningar och ska inte ha det denna gången heller om det går att undvika....inte akupunktur, lustgas, epidural eller nåt alltså. Ja akupunktur är ju inte nåt medel som sprutas in så men ni fattar! Det enda jag ägnat mig åt är akupressur (nåja dåvarande sambon och BM utförde det) och att andas mig igenom. Sist förberedde dom en spruta med nåt medel i som öppnar upp eftersom jag fick kraftiga ostoppbara krystvärkar när jag bara var öppen 5 cm, men dom löste dom sista 5 cm med hjälp av att massera hälsenan vid varje värk så på 10 minuter fick jag äntligen krysta! Men jag LÄNGTAR för det är ju SÅ häftigt!!!!
  • vitvåonågratill
    mjauen skrev 2009-11-26 13:08:18 följande:
    Häromdan funderade jag på vilken musik jag ska ta med. Förra gången visste jag inte att man kunde ta med egen musik så jag fick nöja mig med radion som fanns i rummet. Sen kom jag på att jag måste skaffa ett par nya tofflor att ta med Själva förlossningen har jag inte tänkt så mycket på än. Nämnde för min bm att jag gärna skulle gå på ett studiebesök till förlossningen eftersom jag missade det sist. Albin föddes nämligen veckan före besöket var inbokat. (v.34)Tyvärr sa hon att det bara är förstföderskor som får gå dit o bekanta sig. Övriga måste beställa tid dit o betala för det! Nån annan här som fått prematur?
    Vad löjligt!!!! Att du inte får gå dit gratis alltså...kan inte BM boka in dig och mörka att du har ett barn sen innan? Det är väl ingen som kollar det på förlossningen när ni kommer på besök om någon har barn sen innan? Vi var på ett besök första gången vi skulle föda men även ett med andra barnet då vi ville föda på ett annat ställe då, var ingen diskussion alls om det.

Musik hade jag inte med någon av gångerna...första gången vet jag att jag blev sååå irriterad på musiken som dom satte på (radion) för det störde min koncentration! Andra gången mindes jag det och hade inte med något då heller men då hade jag ändå inte haft tid att lyssna på det så det gjorde inget.

ror inte jag tar nåt denna gången heller...saknar jag det så får det väl bli radion då...Bandit rock eller nåt!
  • vitvåonågratill
    MaraFara skrev 2009-11-27 18:40:46 följande:
    Nu har jag varit på mitt tidiga ultraljud hos Tittut-kliniken i Sthlm.. Helt klart värt 900:-.. Enl Bm som gjorde det, så har jag gått längre än jag trott, så istället för 12+0 enl SM, så är jag enl hennes mått (huvudets diameter, längd från huvud till stjärt samt lårben) i v 12+6.. Vad kul att få hoppa över en hel vecka istort sett :).. Skulle hon bara gå efter huvudets diameter skulle jag vara i v 12+3.. Så nu är jag beräknad till 5 juni istället för 11/6.. Men vi får väl se vad RUL säger.. Nu ska jag iallafall njuta till 100% av den sista graviditeten för min del.. Har lagt in en ultraljudsbild i galleriet.. Fick en cd-rom med 10 bilder på..
    Vad skönt att aallt såg bra ut, och gött att hoppa över en vecka så där bara!
  • vitvåonågratill

Längesen jag skrev härinne, har varit full rulle hela tiden känns det som! Igår gjorde vi iaf ett UL till. Vi är i vecka 13 nu. H*n mådde fint, viftade med armarna och gjorde små skutt! Fick med oss en bild hem, den jag har i profilen nu, och idag har jag berättat för mina andra två barn! Visade bilden och frågade om dom visste vad det var..."en häst" sa min stora. Näe, svarade jag...."en nos då". "ja, en nos" nickade min lilla och höll med storebror. När jag berättade att det var deras lilebror eller lillasyster så blev dom så glada så! Visade dom första bebiskläderna vi köpte efter UL igår och sonen klappade på byxorna (i sammet) och sa "såna här är så mysiga tycker jag"! Hihihi! Så nu har jag berättat, och jag hoppas chefen skött sin bit idag för då slipper man gå och smyga från och med nästa vecka! Ska bli så skönt att kunna vara öppen med det!

• vitvåonågratill

Kela81: Skönt att allt såg bra ut trots blödningen!

Summer: Tackar! Och grattis du med!

Svar på tråden BF Juni 2010!