Inlägg från: vitvåonågratill |Visa alla inlägg
  • vitvåonågratill

BF Juni 2010!

Mollystar skrev 2009-11-20 21:14:56 följande:
    Jag avstår. Ska på julbord på torsdag och kollade så det inte var jultallrik (dvs en färdig med samma på alla) för då ville jag ha en special, men det är julbordsbuffé så jag kan plocka det jag får äta. Jag tänker inte chansa. Min ena kollega sa spydigt när vi pratade om det att hon åt minsann allt när hon väntade sina två barn och dom är det minsann inga fel på...men hon hade tur och slapp få den där ostbiten med listeria då kanske...blir så irriterad på henne....finns en orsak att det finns regler, vill man chansa så varsågod men JAG gör det då inte för jag litar på utvecklingen som skett sen bara 10 år tillbaka!
  • vitvåonågratill

Jag har tillbringat halva dagen i Ullared jag! Hysteriskt mycket folk men jag var där tidigt så jag slapp iaf köa in som dom som kom senare fick göra!

Köpte alla julklappar plus lite till! Är nöjd till max!

Nu ska vi kolla på dansbandskampen om en stund, sen ska vi ner till bastun! Skönt!

Ha en skön lördag!

• vitvåonågratill

Ja bebisgrejer fanns det massor på GeKå´s men blivande sambon vill att vi väntar med att köpa så han har fått lova att åka med ner till våren sen istället!

Nu har vi satt glögg med, men jag får ju vänta med att provsmaka till i sommar! Men kallglögg med is i ska heller inte vara så illa säger dom som vet! Mina föräldrar dricker det emellanåt på sommaren! Dock så luktar det nåt så otroligt gott här inne nu, JUL luktar det!!!!

Spökveckor har jag nog haft ett tag nu, eller spökdagar för ibland känner man av det men vissa dagar känner man sig helt...skum. Men det knatar på nu, snart bara en vecka kvar till UL igen. Och samma dag skriver vi kontrakt på vår blivande gemensamma lght.

Vad gör ni idag i skitvädret?

• vitvåonågratill
    Joggi skrev 2009-11-22 20:16:02 följande:
    Idag har vi gått in i vecka 13 och jag trodde jag skulle känna mig lugnare, men tyvärr så är jag inte det=( Man kanske aldrig blir det?UL om en vecka då kanske man slappnar av lite.. Om allt ser bra ut då..I Fredags hade jag såna spänningar i magen, nån mer som kännt så? Det drog lixom hela dagen... Obehagligt!
    Nästan varje dag, oftast på kvällen...
  • vitvåonågratill
    stina84 skrev 2009-11-23 13:14:36 följande:
    I vårat landsting så erbjuds numera alla att göra kub. Åldersgräns finns inte längre och det är helt kostnadsfritt.
    Om man inte går privat ja...för oss kostade KUB 1800:- nämligen så eftersom jag är under 35 och inte tillhör den direkta riskgruppen för att få ett barn med DS och vi nog ändå inte skulle ta bort ett barn även om vi fick veta att risken att h*n har DS är stor, så valde vi istället att boka in ett till tidigt UL i v 13 (dvs nästa vecka) för 500:-.
  • vitvåonågratill
    annanazell skrev 2009-11-23 14:26:24 följande:
    hej tjejer... måste skriva av mig lite. Jag mår inte bra:( min sambo lämnade mig utan förvarning för ca 2,5 v sen:( Vi har varit tillsammans i 5 år och har en son på 3 år. Jag vet inte om jag ska behålla barnet eller inte. Vad tror ni att ni gjort? Jag såg ju fram emot detta barn. Vart hos barnmorskan, på VUL mm, skrivit här. Förberett mig liksom, ni fattar nog vad jag menar. Detta kom som en total chock för mig, fattar ingenting. Vi har ju till och med berättat för de närmaste att vi ska ha en till, åsså lämnar han mig. Det värsta är nog att han är så känslokall.. bara gråter...
    Men lilla gumman...fy vad ledsamt att höra! Vet inte vad jag kan göra men vi är här om du vill prata av dig såklart! Eller om du vill inboxa!

Jag kan inte råda dig hur du ska göra med bebisen...men JAG skulle nog behållt den om jag var i ditt läge! Du mår ju redan dåligt som det är pga hans otroliga svek, ska du då må ännu sämre bara för att du "tvingas" ta bort ett barn som du ändå önskar så hett? Du kommer få all hjälp du behöver och han kommer krävas att betala underhåll så jag tror du kommer fixa det...och om inte du har ett stort nätverk runt dig som kan avlasta ibland så du får egen tid, så är sådana här forum perfekta, man knyter kontakter som kanske kan ställa upp ibland eller så finns en toppen sida som heter grannar.se där man kan hitta billig barnvakt om man måste andas emellanåt!

Jag önskar dig ALL lycka till! KRAM!
  • vitvåonågratill
    stina84 skrev 2009-11-23 14:56:01 följande:
    1 månad är ju inte speciellt lång tid. Sedan vet jag inte om det är typiskt karlar att göra såhär. Om ett problem uppstår i ett förhållande så pratar man om det och löser det tillsammans! Man kan inte ensam lösa ett problem i ett förhållande, vilket karlarna verkar tro. Tycker du ska ställa krav på honom att ge det en chans, gå på familjerådgivning. Ni har ju ändå ett barn tillsammans. Hälsa honom det att även om han inte anser sig vara skyldig dig det så är han skyldig sin son det!
    Bra sagt! Han har ju faktiskt en son att ta hänsyn till med! Idiot till karl! *arg*
  • vitvåonågratill
    annanazell skrev 2009-11-23 15:45:04 följande:
    Jag har sagt att jag vill att vi ska ge det en chans och frågat honom om han inte kan ge det en chans för vår son skull. Men han svarar bara kyligt att han känner att det inte finns något annat alternativ just nu.. Helt sjuk, är som han blivit en annan person. Hur han kan efter en månad av mindre känslor bestämma sig för att det inte finns ett annat alternativ än att bete sig som en skit mot mig, förändra allas liv. Vår son kommer antagligen få gå på två olika dagis, eftersom han begär att få ha han varannan vecka och tänker inte bo i närheten. Usch det gör så jävla ont, så hemskt att se lill killen fråga efter vart pappa är och önska att han ska komma in genom dörren:( Han sviker på det värsta sättet. Man ger bara inte upp såhär lätt när man har ett liv tillsammans, barn och ett till på väg.
    Tycker inte du ska gå med på att sonen ska gå på två olika dagis. Väljer han att bosätta sig på annan plats så får HAN köra sonen till dagiset han går på nu. Er son kommer bli otroligt spluttrad av att gå på två olika dagis, och ska jag vara ärlig så tror jag inte ens att det skulle bli godkännt om du kopplade in mer kunnig expertis på området...stackars barn som har en pappa som inte kan se till hans (sonens) behov i första hand utan bara ska ha det så bra han kan själv....jag och min exman bor grannar nu men kommer till sommaren flytta längre ifrån varann men då har vi mer eller mindre gemensamt kommit fram till var barnen ska gå i skola. Jag som var den som först ville separera gav det överhängande ansvaret till exmaken att bestämma efter att ha sagt vad jag ansåg vara bäst för barnen. Han fick sen några månader på sig att fundera och har kommit fram till beslut. Den som inte har barnen på veckorna har dom istället på helgerna, tror det kommer bli en jättebra lösning och jag är SÅ glad att vi är så bra vänner som vi är!

Men stå på dig i den frågan snälla du...din son kommer bli splittrad om han ska flänga mellan olika dagis OCH hem...räcker att ha växelvis boende för dom isf!

Kram!
  • vitvåonågratill
    Kamikazee skrev 2009-11-23 17:44:54 följande:
    Ska till bm imorgon och göra UL och ta blodprov för KUB. Nervöst. Hoppas bara att det är en liten frisk levande bebbe därinne.
    Hoppas allt går bra!
  • vitvåonågratill

Måste berätta en kul sak som hände i Ullared när jag var där i lördags..stod och tittade på mammakläderna och då stod det två tjejer framför mig och tittade på dom kläderna med...dom var väl kanske i 17-årsåldern...dom står i alla fall och disskuterar den där blusen frenetiskt tills den ena tjejen vänder sig halvt om mot mig, tittar på min mage och utbrister till sin kompis "du, vi tittar nog på mammakläder"! Haha, inte trodde jag att min mage utmärkte sig SÅ mycket, visst svullen, men det var änna kul att höra den kommentaren ifrån några så helt okända! Haha!

Svar på tråden BF Juni 2010!