Inlägg från: vitvåonågratill |Visa alla inlägg
  • vitvåonågratill

BF Juni 2010!

Välkommen hit Parlar...missade det förut...blev så tagen av Bjornis inlägg....

• vitvåonågratill
    Winterfresh skrev 2009-11-18 16:35:28 följande:
    Stramningarna gör inte ont känns bara lite obehagligt ibland. Så är nog som det ska vara, får se på måndag när det är KUB-test Ul.
    Ja, precis som här då. Stramar eller drar och spänner liksom...gör inte ont alls.
  • vitvåonågratill

Mrs Tercan skrev 2009-11-18 16:14:36 följande:

hmm, här e en till som e gravid ivecka 12 nu=) bf är 7 juni=))) Jag har sedan tidigare en dotter som är 2 år, vi var på två års kontroll idag och de ville vaccinera henne mot inflensan men vi valde för att vänta, dels för att det fortfarande verkar osäkert med vaccin till små barn o dels för att hon e lite förskyld... men det lutar mot att hon kommer vaccineras..
    Välkommen hit!
  • vitvåonågratill
    Sojalattemamma skrev 2009-11-19 14:17:04 följande:
    Trots att jag inte varit så aktiv här tänkte jag bara titta in och säga hejdå. Sitter här mitt i ett MF i v 10. Känns så j*vla frustrerande. Så nära vecka 12. Undrar vad jag har gjort för fel.... något måste det ju vara känns det som.....Ledsen för tråkiga nyheter och lycka till alla ni andra.
    Neeej! Fan, nu får det vara nog med detta! Stor kram!
  • vitvåonågratill
    MaraFara skrev 2009-11-20 08:09:39 följande:
    Såg att ni haft en diskussion om vem som ska vara med på förlossningen.. I mitt fall så kommer jag (som jag känner idag) inte vilja ha med mig pappan till barnet, då vi knappt kan prata med varann.. Har fått höra så mycket elakheter dom senaste 3 veckorna sen jag kom på honom att haft en annan.. Istället har jag tänkt ta med min bästa kompis..
    Men fy...vilken upptäckt du gjort...och mitt i allt det lyckliga med ett litet barn på väg...lider sååå med dig! Kommer ni fortsätta tillsammans ädnå, försöka reda ut det (hur lätt det nu är)? Stor kram på dig!
  • vitvåonågratill

Miss Johanna skrev 2009-11-20 09:58:14 följande:

Hej tjejer!Jag tror att jag har fått svininfluensan!!!! Jag hade feber i tisdags och spydde tre gånger, sov i stort sett hela dagen, i onsdags hade jag lite feber och fick hosta. Igår försvann febern, men är nu tokförkyld och har mycket hosta. Är alltså på bättringsvägen. Jag har inte tagit sprutan och har varit i valet och kvalet om jag ska ta den eller inte. Så om jag nu fått influensan så är jag ju i så fall emun och det tycker jag vore toppen om jag nu slapp ta sprutan. Men jag ville ju ha ett klart besked på om jag hart influensan så jag har ringt runt till vårdcentralen, MVC och sjukvårdsrådgivningen och alla säger samma sak; att jag inte kan kontrollera om jag haft influensan. Nähä?! Så nu måste jag ta sprutan i alla fall även om jag är emun mot influensan! Jag sa att jag tyckte det var riktigt dåligt att man inte kan få bekräftelse, utan nu måste jag ta den där sprutan ändå. Undrar varför media skriver att nu är det si och så många "bekräftade" fall av svinifluensan? Jag blir så trött!
    Ett blodprov så har dom kollat om det är den eller ej så stå på dig.
  • vitvåonågratill
    MaraFara skrev 2009-11-20 11:47:00 följande:
    Vi var tillsammans, dock hade vi inte varit tillsammans länge när jag blev gravid, men vi har känt varann i flera år.. Han sa att han var precis lika glad som mig, men det har i efterhand visat sig att han lurat mig totalt med det mesta.. Vi jobbade tillsammans för flera år sen, och nu går han omkring där på jobbet å talar om att jag lurade på honom det här.. Sen har det kommit massor med mess om att att göra abort, han har inte tid för ett barn i sitt liv, ett barn ska ha 2 föräldrar vid sin sida osv.. Men jag kämpar tappert på, och har sagt att jag kommer informera honom om bebisen så fort jag har info att ge honom, typ efter Bm-besök, ultraljud osv.. sen vad han gör med den infon är upp till honom..
    Fasen vad stark du är! Djupt imponerad! och jag hejja på dig till hundra procent! Snacka om vem som lurat vem! Återigen en STOR kram!
  • vitvåonågratill

Jag kommer självklart ha med bebisens pappa på förlossningen. Det är en sån sak man bara måste dela med varann, men självklart förstår jag att alla inte har samma möjlighet! Men kärleken har inga fobier för sjukhus eller blod eller annat så han ska med utan snack! Och vill det såklart med!

Vad gäller vaccinet så hade jag bestämt mig att ta det, men den enda dagen på veckan jag kan plockade BMG bort och ersatte med en av de veckodagarna jag absolut inte kan så jag vet inte hur det blir nu. Fick tips att ringa den MVC jag skulle tillhört och be att få ta den där men jag vet inte...där går några som jag inte vill ska veta att jag är gravid än, och att stöta på dom där vore pinsamt...VC är så liten så jag vet inte om jag ska be att få komma dit heller, säger jag varför jag vill ta den så kan någon sitta i väntrummet och höra och det vill jag inte heller riskera...och jag vill eg vänta till efter v 12 och jag är i v 11 nu. Svårt fortfarande alltså, att bestämma mig!

Alltså, jag tycker det är skitjobbigt att inte känna av graviditeten mer än jag gör. På morgonen när jag går ur sängen är brösten så tunga att det värker i dom när jag går upp, mår illa gör jag när jag inte ätit samt på kvällen när jag ska sova, igår fick jag kraftiga stick i magen som skrämde mig, men som jag minns att ngn härinne haft med väl? Annars känns det inte nåt i magen, ingen direkt molvärk heller...hur mycket symptom har ni andra nu? Jag är i v 10+6 idag...

Om 1,5 vecka, den 1 dec, ska vi få göra ett UL till, men det känns som en evighet dit...längtar som en tok men är samtidigt skitnervös såklart...speciellt efter senaste dagarnas tråkiga besked till några härinne!

Nu e det lunch!

• vitvåonågratill
    stina84 skrev 2009-11-20 13:04:29 följande:
    Å vad jag längtar tills alla slutar vara så anonyma här inne Vill se lite bilder på er när ni skriver, kunna gå in på eran presentation och läsa om er, se bilder på era familjer....För ni kommer väl sluta vara så anonyma när ni paserat den mest kritiska tiden? *hoppas hoppas*
    Jag kommer outa mig här inne när alla som måste veta innan jag berättar, vet. Ser allt bra ut på UL den 1 dec så kommer min chef gå ut till dom det berör och jag kommer berätta för mina barn så veckan efter där kanske jag berättar här inne vem jag är. Men då genom att byta till min normala inloggning! Så håll utkik!
  • vitvåonågratill
    Thesso skrev 2009-11-20 13:48:48 följande:
    Pratade med en mamma på sonens dagis som jobbar på sjukhus. Sa att jag var völdigt skeptisk, speciellt eftersom man inte verkar kunna och veta så mycket om biverkningarna. Hon berättade då om när mässling/påssjuka och vad det nu är mer man vaccinerar sina barn för på bvc om ni vet vad jag menar. Då var det liknande prat som är nu ang denna vaccinationen, då var folk oroliga över att barnen skulle bli förståndshandikappade. Bara där kan man se hur fantasin kan springa iväg. Säger inte att sprutan är helt ofarlig utan även jag är som sagt skeptisk men har tagit den själv och till 99% för min sons skull.
    MPR vaccinet menar du nog...ja det snackades ju om att barnen kunde få autism eller ADHD...och jag fnös åt det men idag när vi precis fått diagnos ADHD på vår 8-åring så kan jag inte låta bli att fundera på om det låg lite sanning i det iaf...? Kan man ju aldrig få svar på....fast mina barn har fått svinvaccinet oxå!
Svar på tråden BF Juni 2010!