• kräftan77

När ÄL med Pergotime?

Hej! När fick ni ägglossning med Pergotime? Jag är på 6:e dagen efter sista Pergotabletten.. men har inte kännt ngn ägglossning än.. När fick ni? Jag vill , jag vill, jag vill lyckas den här gången. Hej hopp

• Svar på tråden När ÄL med Pergotime?
  • Lady Li

Kräftan77:
    Tack för ditt svar.
    Jag ringde en gynekolog och förklarade läget och fick en tid om två veckor för både mig och min man. Vi kommer då att ta spermaprover och blodprover samt undersökas med VUL.

• kräftan77

Lady Li skrev 2009-10-27 20:39:18 följande:

Kräftan77:Tack för ditt svar.Jag ringde en gynekolog och förklarade läget och fick en tid om två veckor för både mig och min man. Vi kommer då att ta spermaprover och blodprover samt undersökas med VUL.
    Låter som en bra gynekolog Lycka till!!
  • Lady Li

Tack, det ska säkert gå vägen.

• Himlan77
    kräftan77 skrev 2009-10-27 17:52:04 följande:
    Jag har fortfarande ont i magen... eller kanske inte ont precis men obehag och börjar undra om jag blivit överstimulerad.. Hmmm.. har ju redan ett barn så jag är ju inte sugen på flerbörd precis Jag tyckte också att jag var mer slemmig före helgen men men.. jag hade nog fel. Nu bara längtar jag tills det är dags för gravtest och hoppas då det är ett + . När är det nu man tidigast kan gravtesta sig?
    Jag känner fortfarande av mina äggstockar och även livmodern. Den krampar till rejält ibland. Nästan som mensvärk... Jag väntar med spänning, och även om jag inte tagit ÄL-test igår och idag, tänkte kolla imorron för säkerhets skull, men vi har nästan garanterat prickat in ÄL den här gången Bara att vänta, som sagt. Jag vet inte hur tidigt man kan testa sig och få ett riktigt svar, men själv väntar jag nog in BIM...
  • Kräfta2009

Jag är på dag 15 efter första pergokuren (åt pergotime dag 5-9) och ÄL-testet visade positivt igår. Jag har haft jätteont i äggstockarna och nedre delen av ryggen samt lätt illamående. Var hos gyn i tisdags och fick se 2 fina ägg Jag hoppas verkligen pergotime funkar, har försökt bli gravid i 10 månader nu.

Håller tummarna för oss alla!!!!

• kräftan77

Himla77 - Jag har också fortf lite ont i livmodern. Har nog haft ÄL i mån el tisdags och då sexade vi. Jag väntar också in BIM, testar inte innan. HÅller tummarna för er

Det verkar som att fler har ont i äggstockarna och livmodern efter stimulering. Jag som trodde jag var ensam om det.. trodde jag var överstimulerad..

Kräfta2009 - jag håller tummisarna

• Himlan77
    kräftan77 skrev 2009-10-29 13:18:06 följande:
    Himla77 - Jag har också fortf lite ont i livmodern. Har nog haft ÄL i mån el tisdags och då sexade vi. Jag väntar också in BIM, testar inte innan. HÅller tummarna för er Det verkar som att fler har ont i äggstockarna och livmodern efter stimulering. Jag som trodde jag var ensam om det.. trodde jag var överstimulerad.. Kräfta2009 - jag håller tummisarna
    Känns som vi legat i som två kaniner sen i förra veckan då testet började visa två streck... Tog ett test igår kväll och det var fortfarande ett svagt streck, men det litar jag inte riktigt på, för har värken i både äggstockar och livmoder nästan försvunnit. Tror nog jag hade ÄL i måndags, möjligtvis på tisdagen, men vi prickade in bägge de dagarna, så... Hur eller som så är det väl bara att vänta. Förresten, har jag fått sån jäkla putmage. Upptäckte det förut vid frukosten, just vid tjejmagen. Inte haft det förut, beror det på Pergon tro? Fast varför då? Nåja, den kanske försvinner nu efter ÄL...
  • kräftan77
    Himlan77 skrev 2009-10-29 13:39:38 följande:
    Känns som vi legat i som två kaniner sen i förra veckan då testet började visa två streck... Tog ett test igår kväll och det var fortfarande ett svagt streck, men det litar jag inte riktigt på, för har värken i både äggstockar och livmoder nästan försvunnit. Tror nog jag hade ÄL i måndags, möjligtvis på tisdagen, men vi prickade in bägge de dagarna, så... Hur eller som så är det väl bara att vänta. Förresten, har jag fått sån jäkla putmage. Upptäckte det förut vid frukosten, just vid tjejmagen. Inte haft det förut, beror det på Pergon tro? Fast varför då? Nåja, den kanske försvinner nu efter ÄL...
    Lustigt .. det har jag också fått Putmage alltså! Har fortfarande lite ont och är öm när jag trycker på livmodern. Igår och idag har bröstvårtorna varit lite ömma.. hmm Jag tycker det är så jobbigt för att jag är så osäker på vilken dag ÄL ägt rum. Börjar liksom tveka på om det var i måndags eller inte eller om jag ens haft ngn.. Igår tog vi en paus i sexandet.. blivit lite fööör bra på sistone Men jag hoppas hoppas hoppas.... Vet inte när jag har BIM .. när har du?
  • kräftan77

Har varit på gyn akut idag eftersom jag har så oooont i magen och då kan han bara se en massa mindre cystor Alltså ingen ägglossning. Slemhinnan var dessutom för tunn så det kan ju inte ha skett ngt.. blir så ledsen. Jag trodde verkligen att jag hade haft ÄL. Snyft snyft...

• Himlan77
    kräftan77 skrev 2009-10-30 13:38:59 följande:
    Har varit på gyn akut idag eftersom jag har så oooont i magen och då kan han bara se en massa mindre cystor Alltså ingen ägglossning. Slemhinnan var dessutom för tunn så det kan ju inte ha skett ngt.. blir så ledsen. Jag trodde verkligen att jag hade haft ÄL. Snyft snyft...
    Nej, vad trist... Min smärta har försvunnit, och jag tror åtminstone att jag har haft ÄL, men säker kan man ju inte vara... Men så tråkigt för dig... =/ Skickar tröstkramar
Svar på tråden När ÄL med Pergotime?