• kräftan77

När ÄL med Pergotime?

Hej! När fick ni ägglossning med Pergotime? Jag är på 6:e dagen efter sista Pergotabletten.. men har inte kännt ngn ägglossning än.. När fick ni? Jag vill , jag vill, jag vill lyckas den här gången. Hej hopp

• Svar på tråden När ÄL med Pergotime?
  • isabell05

Åh vad roligt GRATTIS!!!
    Klart att du skall glädjas fullt ut!

Kram

• Himlan77
    kräftan77 skrev 2009-12-14 09:41:56 följande:
    Hej! Jag har tagit dubbelkur den här gången med barn nr 2. Med barn nr 1 så fick jag ingen ÄL på 2 enkelkurer men så fort jag fick dubbel dos så blev jag gravid. Den här gången har jag tagit 2 dubbeldos-kurer o på kur 2 så fick jag ÄL på dag 18 och Progesteronet visade 33. Plussade igår och lyckan är total Tycker det är lite jobbigt att glädjas eftersom det är så många här inne på familjeliv som inte lyckas. Håller tummarna för er alla! Isabell05 och Himlan77 - håller tummarna för er! och för alla andra här inne. Kramar
    Vad roligt, grattis Själv har jag totalt glömt av att ringa min bm idag... Varit ganska så mycket annat faktiskt, så det har inte haft prio ett direkt... Fast det kanske borde ha varit så... Nåja, får ta tag i det där imorron istället.
  • Myra
    isabell05 skrev 2009-12-14 08:59:49 följande:
    Hej Tjejer!Himla77; tråkigt att mensen kom Vi håller tummarna för nästa månad.Min mens har inte dykt upp än, idag är det dag 31. Jag tog ett gravtest i lördags men det var negativt. Det var CB-test så man kanske inte kan lita på det . Jag har aldrig testat innan BIM+4 innan när jag varit gravid, så jag är kanske en låghormonare. Får väl ta ett nytt test om en vecka om inte mensen dykt upp innan vill säga.Jag väntar spänt på att min läkare skall ringa och meddela mig om jag hade ÄL eller inte....tänk att det skall ta sån tid att få svar, jag är otålig. När man tar Pergo så kan det ju förskjuta ÄL har jag hört av andra, men jag hade ju fullt utslag på testlagrets test samma dag jag hade beräknat så det vore ju konstigt om jag hade ÄL mycket senare, jag tänker att jag nu har en mycket senare BIM... Jag trodde väl i min enfald att man hade ÄL när man åt Pergo... Min väninna som har PCO och ingen egen ÄL fick Pergo, åt en dubbelkur och blev gravid första kuren... och jag som har egen ÄL men behöver lite extra skjuts går det trögt för... Kräftan77, äter du dubbelkurer eller? Och hur går det, du hade ju BIM igår
    Håller verkligen tummarna att du inte får mens och får ett plus istället. ge inte upp ditt plus kommer snart,...O)
  • Myra
    kräftan77 skrev 2009-12-14 09:41:56 följande:
    Hej! Jag har tagit dubbelkur den här gången med barn nr 2. Med barn nr 1 så fick jag ingen ÄL på 2 enkelkurer men så fort jag fick dubbel dos så blev jag gravid. Den här gången har jag tagit 2 dubbeldos-kurer o på kur 2 så fick jag ÄL på dag 18 och Progesteronet visade 33. Plussade igår och lyckan är total Tycker det är lite jobbigt att glädjas eftersom det är så många här inne på familjeliv som inte lyckas. Håller tummarna för er alla! Isabell05 och Himlan77 - håller tummarna för er! och för alla andra här inne.Kramar
    Ohhh vad kul att du plussade. Jätte, jätte grattis. Klart du ska glädjas att du äntligen lyckats plussa. Vi andra kommer att få vårat plus ganska snart.
    Vilken dag plussade du på och har du känt av något?
    Har du använt stickor vid äl? Lite nyfiken om du fick fullt utslag med lika starkt eller starkare streck eller nästan lika starkt som kontroll strecket?
    Vad var orsaken till att du inte blev grav innan och att du fick pergotime?
    Lite nyfiken att jämföra med sig själv.
    Jätte grattis igen
  • isabell05

God morgon!
    Mens idag...Ny kur nya tag!

• kräftan77
    isabell05 skrev 2009-12-15 08:42:15 följande:
    God morgon!Mens idag...Ny kur nya tag!
    Neej.. vad trist Håller tummisarna då!
  • Himlan77
    isabell05 skrev 2009-12-15 08:42:15 följande:
    God morgon! Mens idag...Ny kur nya tag!
    Välkommen i klubben... =/ Nya tag igen bara... Undrar hur många gånger man orkar börja om?
    Om jag sen kunde få tag i min sablans bm oxå, så vore det ju himmelens trevligt... Är hon inte på möte, eller nåt annat ärende, så svarar hon inte... skitkul! Nåja, är väl bara att fortsätta jaga imorron...
  • anna h29

Hej vänner!

Har inte vart särskilt aktiv skribent här inne, men läser gärna i de olika forumen.
    Jag är 33 år, har en dotter på 3 år och nu försöker vi få ett syskon. Vår dotter kom till genom att mina östrogennivåer var på topp precis efter att jag slutat med p-piller. Vi hoppades på samma lycka denna gång (har konstaterat en hormonell obalans, för få bärare till testosteronet) men det blev varken plus, ägglossning eller mens. Jag slutade med p-piller i augusti och 12/12 fick jag blödning med hjälp av provera, sedan fem tabletter pergotime dag 4-8 och idag 25/12 testade jag positivt på ägglossningstest. JAG ÄR SÅ HIMLA SPÄND! Tänk om det verkligen är så att jag har ägglossning? Stickan var en av de billigare typerna och var till en början svagt men blev efter några minuter starkare (det stod avläses efter 5-10 min på förpackningen). Undrar också över det här med starkare och svagare streck på stickorna - vad har ni andra för erfarenheter?
    Ville med detta inlägg mest bara dela med mig av lite fjärilar i magen och hopp om att snart bli legitimt tjock.

Kram och god jul till er alla!

• isabell05

anna h29 skrev 2009-12-25 18:23:15 följande:

Hej vänner!Har inte vart särskilt aktiv skribent här inne, men läser gärna i de olika forumen.Jag är 33 år, har en dotter på 3 år och nu försöker vi få ett syskon. Vår dotter kom till genom att mina östrogennivåer var på topp precis efter att jag slutat med p-piller. Vi hoppades på samma lycka denna gång (har konstaterat en hormonell obalans, för få bärare till testosteronet) men det blev varken plus, ägglossning eller mens. Jag slutade med p-piller i augusti och 12/12 fick jag blödning med hjälp av provera, sedan fem tabletter pergotime dag 4-8 och idag 25/12 testade jag positivt på ägglossningstest. JAG ÄR SÅ HIMLA SPÄND! Tänk om det verkligen är så att jag har ägglossning? Stickan var en av de billigare typerna och var till en början svagt men blev efter några minuter starkare (det stod avläses efter 5-10 min på förpackningen). Undrar också över det här med starkare och svagare streck på stickorna - vad har ni andra för erfarenheter? Ville med detta inlägg mest bara dela med mig av lite fjärilar i magen och hopp om att snart bli legitimt tjock. Kram och god jul till er alla!
    Hej Anna!

Ang. ägglossningstest så skall teststrecket vara lika starkt eller starkare än kontollstrecket när man har ägglossning. Min förra cykel testade jag både med testlagrets och clearblues digitala. Testlagrets visade på ÄL men det blev aldrig någon glad gubbe på Clearblues test. Progesterontestet senare visade att jag hade haft stark ÄL. De kunde inte förklara detta när jag ringde clearbleu med min information.
    Jag hoppas att du hade ÄL och att det snart skall gro ett litet frö

Lycka till!
Svar på tråden När ÄL med Pergotime?