• kräftan77

När ÄL med Pergotime?

Hej! När fick ni ägglossning med Pergotime? Jag är på 6:e dagen efter sista Pergotabletten.. men har inte kännt ngn ägglossning än.. När fick ni? Jag vill , jag vill, jag vill lyckas den här gången. Hej hopp

• Svar på tråden När ÄL med Pergotime?
  • isabell05

anna h29 skrev 2009-12-30 11:07:51 följande:

Hej, och tack för svar! Jag har inte fortsatt testa efteråt då mina stickor var slut. Dock så hade vi sex 24, 25 och 27 och eftersom spermier ändå lever typ två dygn så tycker jag väl att någon borde klarat sig under perioden. Jag hoppas på det i alla fall. I annat fall får jag köpa fler stickor till nästa omgång för att verkligen pricka in. /A.
    Jag tror nog att ni har goda chanser att ha prickat in rätt dag Det bästa sättet att bli gravid är ju trots allt att ha regelbunden älskog.... Många kör på med varannandags hela cykeln. Skulle det dock inte ha tagit sig denna gången är mitt råd att bunkra upp ordentligt med ÄL tester. jag börjar tidigt och testar varje dag fram till ÄL, ibland två ggr på en dag. När testet visar på ÄL så kommer ägget att lossna inom 24-48 timmar så det är bara att fortsätta mysa på några dagar till
  • anna h29

anna h29 skrev 2009-12-30 11:07:51 följande:
    Jag tror nog att ni har goda chanser att ha prickat in rätt dag Det bästa sättet att bli gravid är ju trots allt att ha regelbunden älskog.... Många kör på med varannandags hela cykeln. Skulle det dock inte ha tagit sig denna gången är mitt råd att bunkra upp ordentligt med ÄL tester. jag börjar tidigt och testar varje dag fram till ÄL, ibland två ggr på en dag. När testet visar på ÄL så kommer ägget att lossna inom 24-48 timmar så det är bara att fortsätta mysa på några dagar till
    [/citat]

Ja, jag hoppas så mycket att det ska ta sig. Har precis ropat hem fler ägglossningstester på tradera. Bättre att ta med sig paraplyet så blir det inte regn, liksom. Jag blir nästan lite skrockfull...fortsättning följer.

• Myra

anna h29 skrev 2009-12-30 09:48:34 följande:

Så roligt att du också tycker de är starka för jag tycker att något ämne måste det ju finnas som gör själva strecket. Jag har själv inte använt clearblue, men Isabella som skrev här i tråden innan har ju. Tycker ändå att det är märkligt när stickorna visar och inte clearblue. Vet ju inte riktigt vem man ska tro på. Jag hoppashoppashoppas så att det tagit sig.När är det tidigaste man kan göra graviditetstest ifall jag då hade ägglossning 25-26/12? Är det två veckor efter eller hur är det nu man räknar?
    Ahhh jag blande ihop er med clerblue. Ja det är inte lätt med kroppen och försöka förstå den.
  • Himlan77

Hej allihop! Jag är inte så aktiv här just nu, eftersom vi lagt ner hela bebisverkstan under jul och nyår... Jag måste få hämta lite ny kraft och styrka. Nu börjar det kännas ganska oki igen, och snart är det mensdags, så sen är det nya tag som gäller igen. Gott Nytt År allihop!

• kräftan77
    Himlan77 skrev 2009-12-30 18:38:30 följande:
    Hej allihop! Jag är inte så aktiv här just nu, eftersom vi lagt ner hela bebisverkstan under jul och nyår... Jag måste få hämta lite ny kraft och styrka. Nu börjar det kännas ganska oki igen, och snart är det mensdags, så sen är det nya tag som gäller igen. Gott Nytt År allihop!
    Hej! Vad kul att se dig här igen. Tänkt på dig! Håller tummarna för att det tar sig den här gången! Gott Nytt ÅR!
  • Himlan77
    kräftan77 skrev 2009-12-30 19:13:35 följande:
    Hej! Vad kul att se dig här igen. Tänkt på dig! Håller tummarna för att det tar sig den här gången! Gott Nytt ÅR!
    Den här gången blir det mens, det vet jag redan... Vi missade medvetet äl den här månaden. Jag orkade inte, helt enkelt... Man blir ju rätt knäpp i huvudet till slut av det här, så jag behövde ledigt på flera plan... Ska ringa min bm efter helgerna nu och se hur vi går vidare... Jag tror hon säger IVF, och jag är så velig... eller rättare sagt skiträdd... Jag mådde ju så pissigt av pergon, så vad jag ska då inte göra av IVF-behandlingen...? Inget säger ju att jag behöver må lika taskigt av den, men det ligger ju nära till hands... Nåja, vi får se vad hon säger... Jag har lite frågor till henne oxå... Det är bra att hänga här, men samtidigt väcker det en del funderingar, eftersom det är ganska mycket olika info vi verkar få... Nu blir det godis och tv en stund... Ta vara på de lediga dagar som är kvar
  • anna h29

Det blev ingen bäbis denna månad i alla fall. Skulle haft mens i lördags och har testat mig hit och dit. På torsdag har jag tid hos gynekologen igen och då ska de ta hormonstatus plus kolla om jag haft eller inte haft ägglossning. Ska bli väldigt intressant att veta.
    Jag misströstar inte utan tror att vi kommer bli gravida, men likväl kan man ju längta jättemycket ändå....återkommer efter besöken hos gynekologen.

Lycka till alla ni andra!

• Myra

Anna: vad tråkigt att det inte blev ngn bäbis. Vet du hur långt efter bersäknad äl som dom kan kolla och se om man verkligen haft äl?

• isabell05

Anna vad tråkigt Vi håller tummarna för pluss nästa cykel.

Myra; man tar ett progesteronprov dag 21, 22 eller 23 i cykeln för att se om man har haft ÄL.

• anna h29
    isabell05 skrev 2010-01-12 09:00:17 följande:
    Anna vad tråkigt Vi håller tummarna för pluss nästa cykel.Myra; man tar ett progesteronprov dag 21, 22 eller 23 i cykeln för att se om man har haft ÄL.
    Tack Myra och Isabell för svar.

Ja, det är tråkigt att det inte blev någon bäbis denna gång. Jag hoppas innerligt att jag bara behöver några omgånger provera och pergotime och att det sen ska ta sig. Vi har ju en dotter sedan innan så bevisligen har det fungerat (dock direkt efter p-pillerslut så då var mitt östrogen på topp).

Men som jag skrev tidigare - likväl kan man ju längta. Fick också reda på igår att min kollega är i v 9. Jag är jätteglad för hennes skull och önskar att jag också fick två streck på stickan snart.
Svar på tråden När ÄL med Pergotime?