• kräftan77

När ÄL med Pergotime?

Hej! När fick ni ägglossning med Pergotime? Jag är på 6:e dagen efter sista Pergotabletten.. men har inte kännt ngn ägglossning än.. När fick ni? Jag vill , jag vill, jag vill lyckas den här gången. Hej hopp

• Svar på tråden När ÄL med Pergotime?
  • Himlan77
    Myra skrev 2009-12-04 09:20:26 följande:
    Vad spännande. Så segt och nervöst att vänta på BIM. Håller alla mina tummar och tår för dig. Jag har bara ätit 1:a enkelkur och hoppar jag blir gravid och slipper dubbeldos. Läkaren ser inget fel på mig och jag har för mig att jag hade äl blåsor. Så det är bara lite hjälp att dom ska mogna och släppa. Har ni här inne haft samma problem? Sitter och funderar på vad skillnaden är för att endel behöver dubbeldos och andra blir gravida på enkeldos?
    Jag har samma problem som du, har normal äl och äl-blåsor och prover visar att jag har äl, men nånstans vill det sig inte... Jag har käkat 3 kurer Pergo, enkelkurer, fick göra VUL första gången och det visade en stor fin äggblåsa i rätt tid, så det verkar som att det funkar... Dock verkar det som att jag inte hade, eller hade väldigt tidig äl den här månaden, eftersom testerna i gjort utslag alls... Så himla typiskt...
  • Himlan77
    kräftan77 skrev 2009-12-03 19:55:28 följande:
    Ok jag förstår! ÄR ni kollade båda två? Alltså friska simmare !? Hoppas att du inte får ngn mens.. det är väl beräknad BIM för dig snart!? Håller tummarna. Har du testat att tempa? Eller du har kollat med andra metoder? Jag fick provsvar idag och tro det eller ej men jag hade 33! Det betyder nog ägglossning.. tror jag.. Hade ju en konstig kortvarig smärta i hö äggstock den 29/12 och dagen efter steg tempen med 0,3 grader.. det är ju så svaga symtom så jag har inte vågat tro på ngt.. men det är nog ändå så att jag hade ÄL i söndags. Så nu får jag invänta BIM.. troligen kring Lucia. Lyckokramar
    Japp, vi är kollade bägge två. Första spermarovet visade på aningens få "riddare" och lite långsamma, men det andra testet var normalt... Jag hade inga onormala värden och har egen äl. Det enda som krånglade var att mina äggledare krampade järnet när jag skulle göra genomspolning, så det fick bli titthålsoperation. Den visade inget onormalt, så "felet" är väl att vi inte är så kompatibla... Jäkligt enerverande ibland...
    Jag kör just nu med clearblues äl-tester, bara det att de inte gjorde utslag den här månaden... Jag har grymma förkramper nu, precis som innan mens, så jag räknar med att BIM på onsdag blir BM... Vad fasen, får man ingen äl, så kan det inte bli annat än mens... Det känns i alla fall skönt att veta innan den här gången... Det finns liksom inga alternativ... Kul för dig i alla fall, att du verkar ha haft äl den här månaden. Ska hålla alla tummar jag har för att det ska ha tagit sig Kram och ha en fin fredagskväll!
  • Myra
    Himlan77 skrev 2009-12-04 19:05:49 följande:
    Jag har samma problem som du, har normal äl och äl-blåsor och prover visar att jag har äl, men nånstans vill det sig inte... Jag har käkat 3 kurer Pergo, enkelkurer, fick göra VUL första gången och det visade en stor fin äggblåsa i rätt tid, så det verkar som att det funkar... Dock verkar det som att jag inte hade, eller hade väldigt tidig äl den här månaden, eftersom testerna i gjort utslag alls... Så himla typiskt...
    Ja kroppen är en konstig manick. man kommer aldrig att förstå hur den fungerar.
  • Himlan77
    Myra skrev 2009-12-04 19:39:08 följande:
    Ja kroppen är en konstig manick. man kommer aldrig att förstå hur den fungerar.
    Så sant, så sant. Hoppas det går bättre för dig
  • kräftan77
    Himlan77 skrev 2009-12-04 19:11:13 följande:
    Japp, vi är kollade bägge två. Första spermarovet visade på aningens få "riddare" och lite långsamma, men det andra testet var normalt... Jag hade inga onormala värden och har egen äl. Det enda som krånglade var att mina äggledare krampade järnet när jag skulle göra genomspolning, så det fick bli titthålsoperation. Den visade inget onormalt, så "felet" är väl att vi inte är så kompatibla... Jäkligt enerverande ibland...Jag kör just nu med clearblues äl-tester, bara det att de inte gjorde utslag den här månaden... Jag har grymma förkramper nu, precis som innan mens, så jag räknar med att BIM på onsdag blir BM... Vad fasen, får man ingen äl, så kan det inte bli annat än mens... Det känns i alla fall skönt att veta innan den här gången... Det finns liksom inga alternativ... Kul för dig i alla fall, att du verkar ha haft äl den här månaden. Ska hålla alla tummar jag har för att det ska ha tagit sig Kram och ha en fin fredagskväll!
    Ja men det var ju skönt att simmarna är på hugget men trist att ni inte är så kompatibla ( HÅller med dig att det är skönt att i förväg veta om man kan vänta sig BIM eller BM.. annars blir man bara så otroligt ledsen när mensen kommer. Jag håller iaf tummarna för er
    Tack för att du håller tummarna för oss.. vi får väl se om en till två veckor hur det verkligen är!
    Trevlig helg!
  • Himlan77

Ja, eftersom det inte är något fel på någon av oss, så måste de ju liksom vara kompabiliteten det stupar på... Så antagligen kan vi väl nöta ihjäl utan att det hjälper, eller om Pergon ger oss den skjuts som behövs... hittills har det ju inte funkat så bra dock... =/ Sen har vi en stor nackdel och det är att min sambo jobbar skift, och man kan ge sig f-n på att när det närmar sig äl, så har han kvällsvecka... Gissa hur pigga vi är då?? Nåja, vi gör vad vi kan... Den här månaden får bli en mellanmånad. Skönt ändå att jag ändå förväntar mig mens den här gången. Hade jag ingen äl kan det ju inte bli annat... Tack i alla fall för tumhållningen Och trevlig helg, du med

• Myra

Hur går det för er tjejer?

Jag tappade hoppet på äl efter pergo. är på dag 19 och bara svaga streck. I morse var det svagt men nu när jag tog på kvällen tyckte jag att strecket var lite starkare. Inte så starkt som det ska va men det kanske börjar stregra sig till max. Styrkan på strecket är det jag brukar få innan pergotime och då är det ingen äl för strecket är för svagt.
    Ska bli spännande att se vad det visar i morgon bitta. Hoppas,hoppas verkligen det blir starkare nu. Så ikväll blir det att förföra mannen..:)

• kräftan77
    Myra skrev 2009-12-06 21:51:01 följande:
    Hur går det för er tjejer?Jag tappade hoppet på äl efter pergo. är på dag 19 och bara svaga streck. I morse var det svagt men nu när jag tog på kvällen tyckte jag att strecket var lite starkare. Inte så starkt som det ska va men det kanske börjar stregra sig till max. Styrkan på strecket är det jag brukar få innan pergotime och då är det ingen äl för strecket är för svagt. Ska bli spännande att se vad det visar i morgon bitta. Hoppas,hoppas verkligen det blir starkare nu. Så ikväll blir det att förföra mannen..:)
    Hej!
    Jag väntar fortfarande på BIM.. troligen till helgen. Haft ökade flytningar och lite lite spänningar över livmodern. Hoppas det är ett tecken. BLodprovet visade ju ÄL så jag hoppas den här gången!
    Jag hade min ÄL dag 18 (är på dag 26 idag) tror jag så det är väl så att man får det lite senare med Pergo så hoppet är ju inte ute för er Kämpa på o förför honom ikväll igen *fniss*
    Har du testat med sekretprov och tempkurva? Där får du ju ett kvitto (dock osäkert) på om du haft ÄL eller inte. Jag körde endast sekretprov o tempkurva.
    Hur blev dagens ÄL-test?
  • Himlan77

Jag har haft massa flytningar fram till i måndags ungefär, och igår började de blu brunfärgade... Ingen mens än, men bör komma igång ordentligt imorron... Det kan ju inte bli annat med utebliven äl... Ganska skönt faktiskt, den här gången finns det ju inget att hoppas på...

• Myra

Kräfta: Hoppas hoppas verkligen för dig. Vore super kul om det fungarer.

Himmla: brunfärgat, brukar det inte vara så när man har en nidis?

Själv tycker jag att jag mått lite pyton, små illa måenden och huggande spänd mage. Har ju inte haft äl på flera år så glömt bort om det är så här det kanske känns om man har äl.
    fick först svaga streck på äl och sen liste starkare och sen svagare igen. Någon som vet hur länge det visar svaga utslag även efter äl?

Svar på tråden När ÄL med Pergotime?