• kräftan77

När ÄL med Pergotime?

Hej! När fick ni ägglossning med Pergotime? Jag är på 6:e dagen efter sista Pergotabletten.. men har inte kännt ngn ägglossning än.. När fick ni? Jag vill , jag vill, jag vill lyckas den här gången. Hej hopp

• Svar på tråden När ÄL med Pergotime?
  • anna h29
    isabell05 skrev 2009-12-28 10:21:10 följande:
    anna h29 skrev 2009-12-25 18:23:15 följande:
    Hej Anna!Ang. ägglossningstest så skall teststrecket vara lika starkt eller starkare än kontollstrecket när man har ägglossning. Min förra cykel testade jag både med testlagrets och clearblues digitala. Testlagrets visade på ÄL men det blev aldrig någon glad gubbe på Clearblues test. Progesterontestet senare visade att jag hade haft stark ÄL. De kunde inte förklara detta när jag ringde clearbleu med min information. Jag hoppas att du hade ÄL och att det snart skall gro ett litet frö Lycka till!
    Hej, och tack för ditt svar.

Ja - svårt att säga. Kontrollstrecket är starkare på båda testen (25+26/12) men det är ändå tydliga streck. Märkligt att clearblue inte visade något när blodprovet visade på att du haft ägglossning. Jag tror att jag ska ta sånt blodprov i januari någon gång.

Kan man ladda upp bilder här? I så fall kan jag lägga ut bilder på ägglossningstesterna så får ni säga vad ni tror.

/Anna
  • isabell05

anna h29 skrev 2009-12-28 13:48:33 följande:

Hej, och tack för ditt svar. Ja - svårt att säga. Kontrollstrecket är starkare på båda testen (25+26/12) men det är ändå tydliga streck. Märkligt att clearblue inte visade något när blodprovet visade på att du haft ägglossning. Jag tror att jag ska ta sånt blodprov i januari någon gång. Kan man ladda upp bilder här? I så fall kan jag lägga ut bilder på ägglossningstesterna så får ni säga vad ni tror./Anna
    Ja, man kan ladda upp bilder men jag har aldrig gjort det och vet inte hur man gör. Igår gjorde jag två ÄL test. Ett med testlagrets och ett med Clearblue och faktiskt blev det en glad gubbe denna cykeln. Testlagrets test visade också på ÄL. Jag trodde väl först inte för jag tyckte inte att teststrecket var fullt lika starkt som kontrollstrecket, detta var på eftermiddagen. På kvällen testade jag med Clearblue. Så det kan hänga på bara några timmar verkar det som.
  • Myra

Hej tjejer.

Ser att ni skriver om äl tester. Jag har också haft lite svårt med stickorna. Jag får aldrig lika starka streck utan bara så det syns. Förstått att är inte strecka lika starka eller starkare än kontroll strecken så har man ingen äl. Tyckte endå att jag fick lite starkare streck med enkel kur pergo men det blev endå inte lika stark eller starkare som kontroll strecket och neg på grav test.
    Men det är ju lite lustigt att äl testerna inte gav dig ISABELL utslag med blodprovet visade att du hade stark äl. Clearblue ska ju endå vara den säkraste äl testet på marknaden. Skönt att det gick bättre den här månaden med testerna och du fick den glada gubben..:) När väl äl är på gå så kan testet visa olika på ett par timmar, inte helt omöjligt.
    Tror endå att man ska lita mera på blodprovet.
    Min BIM var för 1 v sen och fick neg på grav test men min mens har inte kommit än heller. Brukar ju ha en strulig mens och det kommer inte alla gånger så jag tror att den strular igen. Brukar på äta provera för få igång den.
    Måste ringa läkaren för att få ut en ny omgång pergo fast dubbelkur den här gången.

• anna h29
    isabell05 skrev 2009-12-29 10:15:31 följande:
    anna h29 skrev 2009-12-28 13:48:33 följande:
    Ja, man kan ladda upp bilder men jag har aldrig gjort det och vet inte hur man gör. Igår gjorde jag två ÄL test. Ett med testlagrets och ett med Clearblue och faktiskt blev det en glad gubbe denna cykeln. Testlagrets test visade också på ÄL. Jag trodde väl först inte för jag tyckte inte att teststrecket var fullt lika starkt som kontrollstrecket, detta var på eftermiddagen. På kvällen testade jag med Clearblue. Så det kan hänga på bara några timmar verkar det som.
    Ja, stickorna verkar vara kluriga för dem flesta. Lycka till Myra och kul för dig Isabell som både fick streck och glad gubbe.

Nu har jag nog lyckats ladda in en bild: om man klickar på mitt namn och sen på bildgalleri i vänsterspalten så kanske det kommer fram? Bilden föreställer två äl-test varav det översta är 25/12 och det nedre 26/12. Skulle vara intressant att höra vad ni tycker er se (även om det är svårt på en bild).
  • anna h29

Nej, det verkar inte funka med bilden. Kanske hamnade den i nåt allmänt galleri? Jag får försöka igen. Skulle liksom bara vilja klistra in den här i inlägget. Någon som vet om det går?

• anna h29

Problemet är löst för jag fick hjälp med att ändra inställningarna så att alla kan titta i mitt galleri.
    Klicka på anna h29 och titta i den gröna listen ovanför texten - där finns en ikon som leder till mitt galleri med min enda bild på äl-test...puh. Om någon nu skulle vara intresserad vill säga ;).

• Myra

Anna: Jag tycker allt att dina strecka är väldigt starka och den från 26 är ju definitivt starkare än den 25. Jag har inte fått så starka streck på mina äl tester.
    Jätta konstigt att du inte fick utslag på clearblue, kan det varit något fel på just den du använde?
    Ofta har man ju läst om att det är tvärt om att clearblue ger utslag men inte dom billiga.
    Hoppas verkligen att det blir något nu.

• anna h29
    Myra skrev 2009-12-30 09:37:22 följande:
    Anna: Jag tycker allt att dina strecka är väldigt starka och den från 26 är ju definitivt starkare än den 25. Jag har inte fått så starka streck på mina äl tester. Jätta konstigt att du inte fick utslag på clearblue, kan det varit något fel på just den du använde? Ofta har man ju läst om att det är tvärt om att clearblue ger utslag men inte dom billiga.Hoppas verkligen att det blir något nu.
    Så roligt att du också tycker de är starka för jag tycker att något ämne måste det ju finnas som gör själva strecket.
    Jag har själv inte använt clearblue, men Isabella som skrev här i tråden innan har ju. Tycker ändå att det är märkligt när stickorna visar och inte clearblue. Vet ju inte riktigt vem man ska tro på. Jag hoppashoppashoppas så att det tagit sig.

När är det tidigaste man kan göra graviditetstest ifall jag då hade ägglossning 25-26/12? Är det två veckor efter eller hur är det nu man räknar?
  • isabell05

Hej Anna!
    Nu har jag tittat på dina tester och jag skulle vilja säga att de är lika starka som mina brukar vara precis innan ÄL, alltså inte så starka som när man har Äl. Men har du fortsatt testa efter? Jag brukar börja testa ca 6 dagar efter mensens slut. Denna cykel kom ÄL tre dagar innan uträknad ÄL. Pergo kan ju också förskjuta både Äl och mens några dagar, så det är bara att fortsätta testa

Myra; jag hoppas att mensen kommer igång (om det nu inte visar sig vara ett pluss) så att ni kan sätta igång igen. Lycka till med dubbel pergo

• anna h29
    isabell05 skrev 2009-12-30 09:49:01 följande:
    Hej Anna!Nu har jag tittat på dina tester och jag skulle vilja säga att de är lika starka som mina brukar vara precis innan ÄL, alltså inte så starka som när man har Äl. Men har du fortsatt testa efter? Jag brukar börja testa ca 6 dagar efter mensens slut. Denna cykel kom ÄL tre dagar innan uträknad ÄL. Pergo kan ju också förskjuta både Äl och mens några dagar, så det är bara att fortsätta testa Myra; jag hoppas att mensen kommer igång (om det nu inte visar sig vara ett pluss) så att ni kan sätta igång igen. Lycka till med dubbel pergo
    Hej, och tack för svar!
    Jag har inte fortsatt testa efteråt då mina stickor var slut. Dock så hade vi sex 24, 25 och 27 och eftersom spermier ändå lever typ två dygn så tycker jag väl att någon borde klarat sig under perioden. Jag hoppas på det i alla fall. I annat fall får jag köpa fler stickor till nästa omgång för att verkligen pricka in.
    /A.
Svar på tråden När ÄL med Pergotime?