• kräftan77

När ÄL med Pergotime?

Hej! När fick ni ägglossning med Pergotime? Jag är på 6:e dagen efter sista Pergotabletten.. men har inte kännt ngn ägglossning än.. När fick ni? Jag vill , jag vill, jag vill lyckas den här gången. Hej hopp

• Svar på tråden När ÄL med Pergotime?
  • kräftan77
    Himlan77 skrev 2009-12-02 22:15:40 följande:
    Har ingen aning om vad som händer nu faktiskt. När mensen infinner sig i nästa vecka ska jag ringa min bm, och då antar jag att jag får reda på lite mera... Möjligt att det blir sprutor eller om de bedömer att vi har goda chanser med mera Pergo... Det känns ju så jäkla fånigt det här... Vi är dunderfriska, bägge två, inga problem, men ändå så klickar vi inte... Jag vet att det beror på 100 saker, ja 1000 till och med, men det känns... ja, småfånigt att vi inte ska kunna lyckas... Det lät ju som att min bm själv trodde på att Pergo skulle hjälpa oss, så vi får väl se vad hon säger nu...Hoppas du får svar imorron, och att det är positivt Kram på dig
    Ok jag förstår! ÄR ni kollade båda två? Alltså friska simmare !? Hoppas att du inte får ngn mens.. det är väl beräknad BIM för dig snart!? Håller tummarna. Har du testat att tempa? Eller du har kollat med andra metoder?
    Jag fick provsvar idag och tro det eller ej men jag hade 33! Det betyder nog ägglossning.. tror jag.. Hade ju en konstig kortvarig smärta i hö äggstock den 29/12 och dagen efter steg tempen med 0,3 grader.. det är ju så svaga symtom så jag har inte vågat tro på ngt.. men det är nog ändå så att jag hade ÄL i söndags. Så nu får jag invänta BIM.. troligen kring Lucia.
    Lyckokramar
  • Myra

Hej!

Äntligen hittar man en tråd som undrar samma som jag.
    Måste fråga er om ni har samma erfarenhet.

Jag åt pergotime förra veckan och tog sista tabletten på dag 9 i fredags (enkel Kur). Är nu på dag 15. Började ta äl test i söndags för att kunna se stegringen tidigt. Hade räknat med äl skulle börja dag 14-16. Tyckte jag såg ett svagt streck på dag 13 på kvällen. Sen på dag 14 såg jag inget streck alls.
    Frågan är om det kan vara väldigt tidig äl eller om den kommer senare när man ätit pergotime?
    har ni fått tidigare äl eller mycket senare än normalt. Känner mig förtvivlad att det inte verkar hända något nu när ajg äntligen fått äta pergotime som jag tjatat mig till.

• kräftan77
    Myra skrev 2009-12-03 20:07:33 följande:
    Hej!Äntligen hittar man en tråd som undrar samma som jag.Måste fråga er om ni har samma erfarenhet.Jag åt pergotime förra veckan och tog sista tabletten på dag 9 i fredags (enkel Kur). Är nu på dag 15. Började ta äl test i söndags för att kunna se stegringen tidigt. Hade räknat med äl skulle börja dag 14-16. Tyckte jag såg ett svagt streck på dag 13 på kvällen. Sen på dag 14 såg jag inget streck alls. Frågan är om det kan vara väldigt tidig äl eller om den kommer senare när man ätit pergotime?har ni fått tidigare äl eller mycket senare än normalt. Känner mig förtvivlad att det inte verkar hända något nu när ajg äntligen fått äta pergotime som jag tjatat mig till.
    Hej
    Någonstans mellan dag 13-19 brukar man räkna med att ÄL sker (om man tar Pergo dag 5-9). Tror jag hade det dag 18 eller 19 i den här kuren. Förra kuren hade jag ingen ÄL alls och med mitt första barn så fick jag bara en ÄL av 3 kurer och det minns jag inte exakt när den kom (6 år sedan nu). Men enl tidigare trådar så har jag förstått att ÄL kan ske så sent som dag 21 och tom dag 22. Så det gäller att fortsätta tempa eller kolla med stickor! Jag har endast kollat med tempkurvan och hoppats på det bästa. Progesteronprov kan man ta dag 21 för att se om det blivit ngn ägglossning. Du är endast på dag 15 så du har ju typ en vecka kvar att få ÄL på så ge inte upp än. Sexa på och så hjälper jag er att hålla tummarna
  • Myra
    kräftan77 skrev 2009-12-03 20:27:28 följande:
    Hej Någonstans mellan dag 13-19 brukar man räkna med att ÄL sker (om man tar Pergo dag 5-9). Tror jag hade det dag 18 eller 19 i den här kuren. Förra kuren hade jag ingen ÄL alls och med mitt första barn så fick jag bara en ÄL av 3 kurer och det minns jag inte exakt när den kom (6 år sedan nu). Men enl tidigare trådar så har jag förstått att ÄL kan ske så sent som dag 21 och tom dag 22. Så det gäller att fortsätta tempa eller kolla med stickor! Jag har endast kollat med tempkurvan och hoppats på det bästa. Progesteronprov kan man ta dag 21 för att se om det blivit ngn ägglossning. Du är endast på dag 15 så du har ju typ en vecka kvar att få ÄL på så ge inte upp än. Sexa på och så hjälper jag er att hålla tummarna
    Tusan tack för svaret. Jag blev bara så fövrirrad och förtvivlad när jag såg att det svaga strecken så jag trodde var en början på stegring bara försvann. När man nu tittar på sticka så letar man redan när strecken är så svaga att man knappt ser dom..*S* marginalen är inte så stora.
    Så det verkar finns lite hopp att jag kanske kommer att få äl iallfall..:)
  • kräftan77
    Myra skrev 2009-12-03 20:58:24 följande:
    Tusan tack för svaret. Jag blev bara så fövrirrad och förtvivlad när jag såg att det svaga strecken så jag trodde var en början på stegring bara försvann. När man nu tittar på sticka så letar man redan när strecken är så svaga att man knappt ser dom..*S* marginalen är inte så stora. Så det verkar finns lite hopp att jag kanske kommer att få äl iallfall..:)
    Absolut! Lycka till
  • Myra
    kräftan77 skrev 2009-12-03 21:06:05 följande:
    Absolut! Lycka till
    Tack detsamma. Äter du pergotime nu eller väntar du på äl eller BIM?
  • kräftan77
    Myra skrev 2009-12-03 21:15:23 följande:
    Tack detsamma. Äter du pergotime nu eller väntar du på äl eller BIM?
    Tack! Käkat 2:a kuren dubbel dos Pergo o nu äntligen så verkar det har blivit en ÄL i söndags.. tempen steg lite och blodprovet visade på att jag haft ÄL så jag väntar nu på BIM
  • Myra
    kräftan77 skrev 2009-12-03 21:26:22 följande:
    Tack! Käkat 2:a kuren dubbel dos Pergo o nu äntligen så verkar det har blivit en ÄL i söndags.. tempen steg lite och blodprovet visade på att jag haft ÄL så jag väntar nu på BIM
    Vad spännande. Så segt och nervöst att vänta på BIM. Håller alla mina tummar och tår för dig.
    Jag har bara ätit 1:a enkelkur och hoppar jag blir gravid och slipper dubbeldos.
    Läkaren ser inget fel på mig och jag har för mig att jag hade äl blåsor. Så det är bara lite hjälp att dom ska mogna och släppa.
    Har ni här inne haft samma problem? Sitter och funderar på vad skillnaden är för att endel behöver dubbeldos och andra blir gravida på enkeldos?
  • kräftan77
    Myra skrev 2009-12-04 09:20:26 följande:
    Vad spännande. Så segt och nervöst att vänta på BIM. Håller alla mina tummar och tår för dig. Jag har bara ätit 1:a enkelkur och hoppar jag blir gravid och slipper dubbeldos. Läkaren ser inget fel på mig och jag har för mig att jag hade äl blåsor. Så det är bara lite hjälp att dom ska mogna och släppa. Har ni här inne haft samma problem? Sitter och funderar på vad skillnaden är för att endel behöver dubbeldos och andra blir gravida på enkeldos?
    Tack ! Det är nog så att graden av PCO styr och likaså om man är normal- eller överviktig.. enkla kurer har absolut inte fungerat för mig dock trots att jag är normalviktig. Håller tummarna för er!
  • Myra
    kräftan77 skrev 2009-12-04 09:27:17 följande:
    Tack ! Det är nog så att graden av PCO styr och likaså om man är normal- eller överviktig.. enkla kurer har absolut inte fungerat för mig dock trots att jag är normalviktig. Håller tummarna för er!
    Hmmm då lär inte enkelkur funka för mig. Väger mer än normalviktig.
    Men vi får se vad den här månaden visar.
    Tack för tummarna.
Svar på tråden När ÄL med Pergotime?