När ÄL med Pergotime?
Hej! När fick ni ägglossning med Pergotime? Jag är på 6:e dagen efter sista Pergotabletten.. men har inte kännt ngn ägglossning än.. När fick ni? Jag vill , jag vill, jag vill lyckas den här gången. Hej hopp
Hej! När fick ni ägglossning med Pergotime? Jag är på 6:e dagen efter sista Pergotabletten.. men har inte kännt ngn ägglossning än.. När fick ni? Jag vill , jag vill, jag vill lyckas den här gången. Hej hopp
Måste fråga, hur starka streck fick ni på era äl test? blev dom lika starka, starkare eller svagare än kontroll strecket?
Mens idag, men lite konstigt är det faktiskt... Det är inget större fel på mängden, det är ungefär lika mycket Niagara som det brukar, men värken... Jag har nästan ingen värk och det har nog aldrig hänt... Eller rättare sagt, det händer aldrig... Jag är en sån som knaprar värktabletter som godis den första och andra dagen... Skumt, skumt, men nån graviditet är det då inte... Så imorron ska jag jaga bm...
Myra: Jag har använt äl-tester på två äl. Första gången använde jag nån billigare variant, där strecket skulle vara lika starkt el starkare än teststrecket när man hade äl. Den dagen jag hade äl, el nånstans där hade jag lika starka streck, men enligt de där testerna hade jag mätbart lh-hormon i en vecka... el så länge hade jag streck på testet i alla fall, mer el mindre starkt... Jag fattade ingenting, kan jag säga... Så då köpte jag Clearblue-tester. Såna där det blir en glad gubbe när man har äl... Bara det att jag inte hade äl den här månaden, så det blev aldrig nån glad gubbe...
Ska beställa ett gäng till och köra vidare... Så får vi väl se om det kan bli nån glad gubbe den här gången
Vad trist Himlan
( Är också rädd för att få min mens.. BIM på söndag ju .. har inte vågat testa än.. väntar till efter BIM tror jag.. om det blir ngn BIM :-/
Har ju inga grav.symtom mer är lite stickningar o dragningar i livmodern..
Håller tummarna för dig med nästa kur!!
Myra- jag har inte använt ngr stickor.. kör med tempning och sekretkontroller.
Himla77: Tråkigt att mensen kom. Nya tag till nästa månad så du kan plussa då.
isabell05: Hej, det där var jätte intressant att du jämförde olika äl tester. Om det int tar sig den här månaden så ska jag köpa monitorn eller jämföra så som du gjorde för att se hur min kropp funkar och ger utslag på olika tester.
Hej Tjejer!
Himla77; tråkigt att mensen kom
Vi håller tummarna för nästa månad.
Min mens har inte dykt upp än, idag är det dag 31. Jag tog ett gravtest i lördags men det var negativt. Det var CB-test så man kanske inte kan lita på det
. Jag har aldrig testat innan BIM+4 innan när jag varit gravid, så jag är kanske en låghormonare. Får väl ta ett nytt test om en vecka om inte mensen dykt upp innan vill säga.
Jag väntar spänt på att min läkare skall ringa och meddela mig om jag hade ÄL eller inte....tänk att det skall ta sån tid att få svar, jag är otålig.
När man tar Pergo så kan det ju förskjuta ÄL har jag hört av andra, men jag hade ju fullt utslag på testlagrets test samma dag jag hade beräknat så det vore ju konstigt om jag hade ÄL mycket senare, jag tänker att jag nu har en mycket senare BIM...
Jag trodde väl i min enfald att man hade ÄL när man åt Pergo... Min väninna som har PCO och ingen egen ÄL fick Pergo, åt en dubbelkur och blev gravid första kuren... och jag som har egen ÄL men behöver lite extra skjuts går det trögt för...
Kräftan77, äter du dubbelkurer eller? Och hur går det, du hade ju BIM igår