• olandstoken

köp menskopp!

jag säger bara, köp menskopp! kvinnors räddare!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-08 16:47
    Vad roligt att det är så många som delar med sig av sina erfarenheter! Och det är kul att det har resluterat i beställningar.

ps. jag äger inte www.menskopp.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-19 09:42
    bra information in insättning och uttagning av menskoppen finns på menskoppen.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-09 14:24
    Att använda menskoppen är både ekonomiskt, miljövänligt och bra för ditt underliv

Men komihåg att det är lite trixigt innan man lär sig att att få in den och ut den på ett "bra sätt". Ge den lite tid!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-13 08:47
    www.menskoppen.se/
    mkopp.se
    www.amandasintima.se/
    sv.wikipedia.org/wiki/Menskopp
    www.menskopp.nu/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-29 19:12
    Nu är det dags för ny tråd. Sprid info om menskoppen till alla vänninor
    www.familjeliv.se/Forum-5-88/m50391042.html

• Svar på tråden köp menskopp!
  • Smultron ett

Jag har provat den men den var inte särskilt bekväm. Använder den inte gärna. Men den är ju väldigt miljövänlig och det är ju bra

• Mandragora
    Smultron ett skrev 2009-11-02 12:43:02 följande:
    Jag har provat den men den var inte särskilt bekväm. Använder den inte gärna. Men den är ju väldigt miljövänlig och det är ju bra
    Köp en annan som passar dig bättre då?
    shakti.blogg.se | kattägd narcissistisk vegetarian och blivande prettomorsa
  • Smultron ett
    Mandragora skrev 2009-11-02 13:15:08 följande:
    Köp en annan som passar dig bättre då?
    Nja. Det är nog mest det här med en hård plastgrej i muffen. Inte så skönt. Men men jag använder den ibland för å skona miljön en smula Eller när jag badar.
  • Mandragora
    Smultron ett skrev 2009-11-02 15:07:16 följande:
    Nja. Det är nog mest det här med en hård plastgrej i muffen. Inte så skönt. Men men jag använder den ibland för å skona miljön en smula Eller när jag badar.
    Somliga menskoppar är liksom hårda. Andra mjuka. Det är större skillnad än man tror.
  • Smultron ett
    Mandragora skrev 2009-11-02 15:10:39 följande:
    Somliga menskoppar är liksom hårda. Andra mjuka. Det är större skillnad än man tror.
    oki oki men jag vill inte punga ut med 300 kr till när jag redan har en.
    Så du kan sluta propagera för mig nu
  • Mandragora
    Smultron ett skrev 2009-11-02 15:17:03 följande:
    oki oki men jag vill inte punga ut med 300 kr till när jag redan har en. Så du kan sluta propagera för mig nu
    Okej då.
  • Niccan88

Fick denna tråd länkad åt mig...
    Vill oxå slå ett slag för menskoppen! D bästa ja köpt! Använde tampong innan, men slutade alltid me att ja hade ont och va irriterad i slidan efter, va till och med att min lubrikation va störd några dagar efter mens. Inte alls roligt, men slipper allt detta me menskopp! Känns jätte skönt!
    Inte alls lika rädd för läckage heller.
    Alla borde ha en!!!

• Malo

Är också helt beroende av min menskopp! Det var hemskt efter mina sista graviditeter att behöva ha bindor under avslaget...

Den har räddat mitt bröllop och många bad semestrar! Helt underbart att känna sig fräsch under hela mensperioden och inte behöva handskas med illaluktande bindor och tamponger som man alltid har problem med att slänga när man är någon annanstans än hemma.

Att man dessutom sparar en massa pengar är ju bara ett plus. Men jag hade betalat MYCKET för att köpa den när jag vet hur bra den är.

Jag har förövrigt spiral som någon frågade om i tråden och tycker att det funkar precis som vanligt.

Sen tips till er som tycker den är svår att få ut. Krysta! Det brukar underlätta att få tag i den.

• Denebola
    Caroline05 skrev 2009-11-02 12:41:13 följande:
    Eller att man använder en i början av mensen och en annan de sista dagarna. Vet vissa som gör så.
    Intressant, det hade jag faktiskt inte hört talas om.
  • Little Ms Chatterbox

Jag har funderat på menskopp och tycker det låter bra, men jag är nog inte riktigt där än.
    Ähum... kokar den? :-/ Det jag känner inför det är att ta en speciell gryta och stå med stormköket i garaget för jag vill ju liksom inte hålla till med det i potatisgrytan. Även om den är ordentligt rengjord innan så tar det emot. *fjolla*
    Kan man sprita den med handsprit (vad tycker underlivet om det?!) i stället?
    Den där piggen som en del pratar om, vad har man den till och varför är det en del som klipper av den helt?
    Någon fördel att ha en hårdare model?

Jag har inte direkt ont av OB, bara det är ren bomull i den. De med "plastigt" hölje för sköööönare komfååårt, svider som satan på mig vid in/ut så jag funderar på det här med att ha något av silicon i slidan, det kanske inte blir bättre med menskopp.

Ha en bra dag alla!

Stora Omegatråden, för alla! www.familjeliv.se/Forum-5-95/m47678173.html
Svar på tråden köp menskopp!