• zandraw

Umeåmammor hösten 2005 (19)

Ännu en gång dags för en ny tråd. Tiden går i ett rasande tempo .-)

Länkar till de gamla trådarna

nr 1: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m2220605.html
    nr 2: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m3217457.html
    nr 3: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m4287534.html
    nr 4: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m5701157.html
    nr 5: www.familjeliv.se/Forum-3-20/m7486522.html
    nr 6: www.familjeliv.se/Forum-3-20/m9486399.html
    nr 7: www.familjeliv.se/Forum-11-236/m11691318.html
    nr 8: www.familjeliv.se/Forum-11-271/m14324639.html
    nr 9: www.familjeliv.se/Forum-11-271/m17342113.html
    nr 10: www.familjeliv.se/Forum-11-239/m20283199.html
    nr 11: www.familjeliv.se/Forum-11-266/m23375730.html
    nr 12: www.familjeliv.se/Forum-11-266/m26591713.html
    nr 13: www.familjeliv.se/Forum-11-266/m29542825.html
    nr 14: www.familjeliv.se/Forum-11-266/m34979854.html
    nr 15: www.familjeliv.se/Forum-11-266/m37943314.html
    nr 16: www.familjeliv.se/Forum-11-271/m40881305.html
    nr 17: www.familjeliv.se/Forum-11-271/m43592257.html
    nr 18: www.familjeliv.se/Forum-11-266/m46056876.html

Och en liten lista med våra små telningar, uppdatera med syskon!
    www.familjeliv.se/Forum-11-271/m35590202.html

Mina älsklingar Sebastian 051021 & Alva 071019
  • Svar på tråden Umeåmammor hösten 2005 (19)
  • Jelon

Förra året var vi hör och häpna hos snillis, där brukar vi ju aldrig hålla till
    Det bästa vore väl att försöka få till det på helgen men det kanske inte går? Kan själv bara helgen 12-13. Alternativet är att ta det en vardagskväll och käka grötmiddag. Vad tror ni?

• Keed

Mycket bra ide med julkväll, en vardag kväll låter bättre, det är så fullt på helgerna innan jul.

nu skall vi iväg på 4års kontrollen;) spännande!!

• Molly25

Grötmiddag låter bra tycker jag.

• snillis

Men vem orkar med värsta grejen en vardag efter jobb/dagis?
    Tycker personligen att det känns jobbigt.

Vi kan väl ändå sätta upp några helgdatum och se hur många som kan/är intresserade?

Lördag 5 december

Söndag 6 december
    *snillis med familj

Lördag 12 december
    *snillis med familj

Söndag 13 december
    *snillis med familj

Lördag 19 december
    *snillis med familj

Söndag 20 december
    *snillis med familj

• kaksmulan

Ja, inte vågar jag planera så mycket i december...

Speciellt inte nu! Felix har ju varit sjuk. Ellendellen hade två dygn med feber och i förrgår kände jag mig rätt risig men det var mycket bättre igår. Idag har flunsan verkligen slagit till! Har varit på provtagning och fått tamiflu...
    ...fasiken vad man kan vara dålig alltså. Just nu känns det lite bättre med X mg alvedon i kroppen. Men jag gruvar mig verkligen inför natten. Typiskt. Här vaccinerar man sig men blir sjuk ändå. Ja, det kan ju fortfarande vara någon annan influensa än svinis. Men läkaren på infektionskliniken trodde inte det, trots att jag blev vaccinerad för fyra veckor sen.

Felixens♥, Ellendellens♥ och Krumelurernas♥ stolta mamma!
  • My05

Umegullan: Fy vad jobbigt du verkar ha det.

Rasmus har hämtat sig efter vaccinfebern, nu är det full rulle igen.

Fungerar med vilken dag som helst för oss än så länge... bara det är efter klockan tre helgen 12-13:onde då jag jobbar..

Lördag 5 december

Söndag 6 december
    *snillis med familj

Lördag 12 december
    *snillis med familj
    *My05 med familj

Söndag 13 december
    *snillis med familj
    *My05 med familj

Lördag 19 december
    *snillis med familj
    *My05 med familj

Söndag 20 december
    *snillis med familj
    *My05 med familj

• mammizen

Kakis: Shit vilken otur, vaccinet har enligt min chef 90% säkerhet så du måste ha maximal otur eller så är det något annat elände. Hoppas det går över fort och att småknoddarna ligger kvar och växer till sig ett tag till.

Själv for jag på Ålidhems vc idag efter jobbet och vaccinerade Jesper. Gick fort ändå men tyckte att det deras kösystem var ett skämt. Kändes meningslöst egentligen men när jag pratade med en överläkare på virologen sa han att om Jesper varit lite förkyld när Julia hade svinis så kunde den förkylningen ha varit som ett skydd för influensan eftersom kroppen inte brukar ta upp två olika virus på samma gång. Så om man ständigt är lite förkyld får man inte svininfluensa Låter ju inte som någon höjdartillstånd det heller.

Jag har VARENDA helg uppbokat fram till jul Förutom i helgen egentligen. Helt sjukt egentligen. Men nästa helg ska jag följa med J till hans mamma och gå på hockey i Övik sedan blir det nog bad på söndagen, helgen efter det är jag barnledig och ska ut och partaja på lucia och sista helgen innan jul har J bokat hotell i Lycksele då vi ska få gå på djurparken och barnen ska få träffa tomten Det längtar Jesper verkligen till. Men en vardag skulle jag visst kunna träffas, fast svårt att rymmas alla någonstans om inte Hello kunde boka sin lokal för visst finns det kök där?? Då kan man ju köpa med sig typ såna här rullar med risgrynsgröt som man värmer i mikron eller nåt. Så jag röstar för grötmiddag

• UmeGullan

Kaksmulan: Förstår om du inte har så stor lust att planera i december... du ska väl ha bebisar då Håller tummarna att du kommer över influensan snart!

Avvaktar lite och kollar vilket datum som blir aktuellt, vet iallafall att helgen 5-6:e kan vi inte alls... då händer typ allt...

Sambon är borta ikväll så jag och Lillan har varit själva. Lugnt och stillsamt... gick på en liten promenad till grannen och lät "Herman" flytta in där. Lillan lekte en stund med deras lilltjej och när lilltjejen började få lite tröttgråt, promenerade jag och Lillan hem. Vår katt som följt med på promenaden satt tyst och väntade utanför grannen tills vi kom ut och följde med oss hem sedan.

*Herman är en surdegskaka som man göder och rör om efter ett schema i 8 dagar för att på slutet dela upp i 5 delar och dela ut 4.... Imorgon ska jag äntligen få baka kakan. Som en sorts modernt kedjebrev... fast en kedjekaka... om ni är intresserade så verkar den sprida sig friskt på Universitetsområdet just nu

• Jelon

Lördag 5 december

Söndag 6 december
    *snillis med familj

Lördag 12 december
    *snillis med familj
    *My05 med familj
    *Jelon med familj

Söndag 13 december
    *snillis med familj
    *My05 med familj
    *Jelon med familj

Lördag 19 december
    *snillis med familj
    *My05 med familj

Söndag 20 december
    *snillis med familj
    *My05 med familj

Svar på tråden Umeåmammor hösten 2005 (19)