• Stargirl

Odd Molly - för oss inbitna del III

{#lang_emotions_heart} För alla oss som gillar, älskar eller är nyfikna på märket Odd Molly. Här samlas vi och diskuterar storlekar, färger, kommande kollektioner och kollektioner som varit.

{#lang_emotions_flower} Officiella hemsidan :
    www.oddmolly.com

Tyvärr förekommer det en hel del kopior som säljs dyrt på Tradera och Blocket. Plagg som vi vet kopieras är bla Makeout dress, Makeout blouse, Lovely knit, Summer of 2007 tunic, 4 continent x stitch, Velour munkjacka och byxa.

Var uppmärksam på

- Om säljaren har många plagg av samma sort/färg
    - En säljare säljer massa olika storlekar. Sällan samma person kan ha både stl 0 och 4.
    - Om säljaren inte tagit sina egna bilder.
    - När säljaren inte kan svara på varför han/hon har så många Odd Molly plagg i sin ägo.
    - När säljaren inte vill sälja med ngn sorts garanti betalning.
    - Om säljaren tagit egna bilder jämför bilden med andra bilder av samma plagg på nätet eller på Odd Mollys hemsida.

{#lang_emotions_flower} Odd Molly Bloggar

minmolly.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-08 21:03
    minmolly.se
    mollydolly-ina.blogspot.com
    parlorforpinglor.blogspot.com
    mymollyoddities.wordpress.com
    vartradhus.blogspot.com
    mollyist.blogspot.com
    everydaymolly.blogspot.com
    mollyflickan.blogspot.com
    sannibus.blogspot.com
    skrutteruttangoesoddmolly.blogspot.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-09 14:54
    Nya bildtråden
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m48576830.html
    Gamla bildtråden
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m47218648.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-21 13:19
    Odd Molly BLOGG tråden med länkar till alla Bloggarna. Fyll i din blogg i tråden nedan. Där kan vi samla alla.

www.familjeliv.se/Forum-5-155/m49504639.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-08 14:13
    NY tråd!

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m50609687.html
  • Svar på tråden Odd Molly - för oss inbitna del III
  • Frusna flickan
    malinoski skrev 2009-11-10 12:58:54 följande:
    Hjälp! Ett av mina Odd Molly köp på Tradera verkar ha "försvunnit" på posten! Säljaren krånglade en del efter avslutad auktion. Först kunde hon inte nå sin i-net bank för att kontrollera betalningen. Sen menade att hon var utomlands men lovade att skicka en viss dag. Men sen var flyget försenat och hon hann inte till brevlådan. Hon lovade dock att den skulle vara framme i slutet av förra veckan, men den har fortfarande inte kommit.. Börjar bli nervös..Har det hänt er någon gång att plagget inte har kommit? Vad har ni gjort??
    Ja det har hänt mig en gång med en Pop-jacka till sonen. Jag är övertygad om att jag blev blåst. Vägrade att ge mig, mailade och mailade säljaren och denna återförde till slut halva beloppet (250 kr). Efter den gången rekar jag alltid om det inte är en toppensäljare som jag "känner till" samt om det är belopp på 800 kr eller mer. Om någon krånglar lite med att inte komma åt bank och dröjer med att skicka hade jag lagt till rek genast och krävt att säljaren ska skicka det så. Då kan de aldrig hävda att posten slarvat bort. Håller tummarna för att det ska lösa sig för dig.
  • Frusna flickan
    smulan0 skrev 2009-11-10 14:01:03 följande:
    25% på hela sortimentet på juniform ange rabattkod höstlöv i kassan! Bla voile short dress i dk red o chalk...
    Tack! Höll på att sluta farligt. Beställde nästan en amerind dress som jag tycker är så fin. Sansade mig dock. Har inte råd med fler klänningar nu i stundande julshopping. Dessutom behöver jag en jacka/kappa.

Stargirl: Jättefin ts. Bra jobbat!
  • freemind
    Tindrisen03 skrev 2009-11-10 13:11:45 följande:
    Har äntligen hittat T88 dressen i grått som jag letat efter så. Fick hjälp av huvudkontoret med butiker som tagit in den och satte mig och ringde runt Hittade den på en liten ort utanför staden där mina föräldrar bor. Nu en liten undran; ni som har den, har ni haft problem med att de sidenbanden också lossnat dvs de över bröstet? Ngn butik nämnde när jag ringde runt att de skickat tillbaka alla för att banden lossnat. Blir ju lite bökigt att få hjälp om det händer eftersom butiken ligger så långt ifrån där jag bor. El tror ni att Odd Molly butiken i Sthlm hjälper till om det skulle hända?
    Jag har en T88 dress i grått och mina band sitter som berget.
    På produktbilderna finns det ju inga band så skulle de ramla av och du inte vill sy fast dem så kan du ju ha klänningen utan dem.
    Annars får du väl ta upp det med butiken och begära en liten kompensation i förskott, utifall att om det skulle hända något.

mollyist.blogspot.com/
  • isako
    malinoski skrev 2009-11-10 13:11:13 följande:
    Suck.. ja hoppas mitt dyker upp också då.. Ångrar så att jag inte alltid begär att få betala med Payson Garanti. Ska alltid göra det from nu.. Vissa köpare godtar dock inte det, förstår inte varför?? Visst tar betalningen lite längre innan den kommer fram, men inte så många dagar extra. Vad tycker ni om Payson Garanti, erbjuder ni det när ni säljer på T?
    Men varför slösa pengar på Payson garanti när det skickas som REK? Lägg till 50 kr o be dem skicka rek istället. Tror tom det blir billigare för dig. Allt över 500 lägger jag till REK för. Hellre 50 kr än 500 kr.
    Frusna flickan skrev 2009-11-10 16:14:00 följande:
    Tack! Höll på att sluta farligt. Beställde nästan en amerind dress som jag tycker är så fin. Sansade mig dock. Har inte råd med fler klänningar nu i stundande julshopping. Dessutom behöver jag en jacka/kappa. Stargirl: Jättefin ts. Bra jobbat!
    Hua ja. Ibland är jag rätt glad att jag har den strölk som tar slut först i alla fall. Är kick ass broke just nu så jag skall INTE shoppa rea
    ♥ Isak 040804 ♥ Miriam 081012 ♥
  • isako
    Puffig Pingla skrev 2009-11-09 23:27:52 följande:
    Wohiiii! Nu hittade Blixten hit oxå efter flera dagars datorfrånvaro.Tack för ny tråd lilla Stargirl-ärtan.
    hihihi den som väntar på ngt gott väntar aldrig för länge
  • malinoski
    isako skrev 2009-11-10 18:21:22 följande:
    Men varför slösa pengar på Payson garanti när det skickas som REK? Lägg till 50 kr o be dem skicka rek istället. Tror tom det blir billigare för dig. Allt över 500 lägger jag till REK för. Hellre 50 kr än 500 kr.
    Ja det har du förstås rätt i, rek är kanske ett ännu bättre alternativ.
    Synd att jag inte tänkte på det tidigare.. :(
  • Frusna flickan

Fast payson garanti och rek uppfyller lite olika syften. Jag vill ah payson garanti för nya säljare och på plagg där jag misstänker kopia- alltså där jag känner mig MYCKET tveksam. Rek tar jag från säljare jag litar mer på just för att gardera mig från postens slarv men också om en säljare visar sig vara lite strulig efter att jag redan betalt. Brukar då snabbt skicka ett sms att jag satt in extra för rek (om man bara mailar kan de hinna säga att de redan postat- som de då kanske inte ens tänkt göra..)

• brawny
    Stargirl skrev 2009-11-09 16:34:59 följande:
    Som mitt? Ja du måste vara plusmedlem för det.
    Ah, det ante mig. Ska fundera på om det är värt det...

Har beställt hem lite grejer idag. Dock inte på rea... Kanske dumt att jag hade så bråttom när ha-begäret satte in?

mymollyoddities.wordpress.com/
  • isako
    brawny skrev 2009-11-10 20:26:59 följande:
    Ah, det ante mig. Ska fundera på om det är värt det... Har beställt hem lite grejer idag. Dock inte på rea... Kanske dumt att jag hade så bråttom när ha-begäret satte in? mymollyoddities.wordpress.com/
    njaaeeaaa... Beror lite på vilken strlk du har. Vissa strlkar försvinner direkt. Andra går att hitta öven sen på rean.
  • Morty
    brawny skrev 2009-11-10 20:26:59 följande:
    Ah, det ante mig. Ska fundera på om det är värt det... Har beställt hem lite grejer idag. Dock inte på rea... Kanske dumt att jag hade så bråttom när ha-begäret satte in? mymollyoddities.wordpress.com/
    Håller med isako. Är det så att man VERKLIGEN VILL HA ett plagg betalar jag hellre fullpris och vet att jag får det i min garderob i min storlek. *lycklig*
Svar på tråden Odd Molly - för oss inbitna del III