• Stargirl

Odd Molly - för oss inbitna del III

{#lang_emotions_heart} För alla oss som gillar, älskar eller är nyfikna på märket Odd Molly. Här samlas vi och diskuterar storlekar, färger, kommande kollektioner och kollektioner som varit.

{#lang_emotions_flower} Officiella hemsidan :
    www.oddmolly.com

Tyvärr förekommer det en hel del kopior som säljs dyrt på Tradera och Blocket. Plagg som vi vet kopieras är bla Makeout dress, Makeout blouse, Lovely knit, Summer of 2007 tunic, 4 continent x stitch, Velour munkjacka och byxa.

Var uppmärksam på

- Om säljaren har många plagg av samma sort/färg
    - En säljare säljer massa olika storlekar. Sällan samma person kan ha både stl 0 och 4.
    - Om säljaren inte tagit sina egna bilder.
    - När säljaren inte kan svara på varför han/hon har så många Odd Molly plagg i sin ägo.
    - När säljaren inte vill sälja med ngn sorts garanti betalning.
    - Om säljaren tagit egna bilder jämför bilden med andra bilder av samma plagg på nätet eller på Odd Mollys hemsida.

{#lang_emotions_flower} Odd Molly Bloggar

minmolly.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-08 21:03
    minmolly.se
    mollydolly-ina.blogspot.com
    parlorforpinglor.blogspot.com
    mymollyoddities.wordpress.com
    vartradhus.blogspot.com
    mollyist.blogspot.com
    everydaymolly.blogspot.com
    mollyflickan.blogspot.com
    sannibus.blogspot.com
    skrutteruttangoesoddmolly.blogspot.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-09 14:54
    Nya bildtråden
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m48576830.html
    Gamla bildtråden
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m47218648.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-21 13:19
    Odd Molly BLOGG tråden med länkar till alla Bloggarna. Fyll i din blogg i tråden nedan. Där kan vi samla alla.

www.familjeliv.se/Forum-5-155/m49504639.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-08 14:13
    NY tråd!

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m50609687.html
  • Svar på tråden Odd Molly - för oss inbitna del III
  • malinoski
    Bina skrev 2009-11-11 08:21:01 följande:
    God morgon alla! Hur skall man klara en ledig dag utan att dammsuga webben på rea-Mollysar?
    Jag vet, de smygande reorna är dödsfarliga!
    Även fast man har lovat köpstopp inför pre-spring och spring, så hittar man alltid anledningar när det är rea..
    Själv klickade jag hem en andra Voile short dress igår.. Känns inte helt rätt prioriterat, men de är ju SÅ fina..

Tänk om man bara kunde hitta drömmen Firewood Sweater på rea också.. *drömmer*
  • smulan0

nu har jag fått min short voile dress dk red! I'm in love! kommer dröja innan det inte längre är mitt favoritplagg! Brukar ni som har stryka er? Tänkte först göra det men det kanske är finare med lite lätt skrynklat tyg?!

• malinoski
    smulan0 skrev 2009-11-11 09:17:36 följande:
    nu har jag fått min short voile dress dk red! I'm in love! kommer dröja innan det inte längre är mitt favoritplagg! Brukar ni som har stryka er? Tänkte först göra det men det kanske är finare med lite lätt skrynklat tyg?!
    Jag tycker den är fin lite skrynklig!
  • Stargirl
    smulan0 skrev 2009-11-11 09:17:36 följande:
    Jag stryker min. Det är oxå mitt favvoplagg måste jag erkänna. Så härlig och skön att ha på sig.
  • malinoski

Sitter och funderar på jul- och nyårsoutfit.
    Vad säger ni om #52 Excess Dress? Är den värd sitt pris? Är det någon som har provat den?

• Stargirl
    malinoski skrev 2009-11-11 09:22:12 följande:
    Sitter och funderar på jul- och nyårsoutfit.Vad säger ni om #52 Excess Dress? Är den värd sitt pris? Är det någon som har provat den?
    Jag ska ha short voile dress på julafton med grå strumpbyxor och vita knäsockar.
    Nyår har jag inte planerat ännu men då vill jag ofta ha ngt svart. Så det blir ingen Molly den dagen.
  • smulan0
    Stargirl skrev 2009-11-11 09:28:13 följande:
    Jag ska ha short voile dress på julafton med grå strumpbyxor och vita knäsockar. Nyår har jag inte planerat ännu men då vill jag ofta ha ngt svart. Så det blir ingen Molly den dagen.
    så fint, suck!
  • Tequila

Malinoski:

Jag fick hem min Excess Dress i går och den är helt underbar!!! Dock var den ganska svår att få tag i. Dyr var den också, men som sagt helt fantastisk! Jag har bara sett den i Royal och det var den jag valde med. Jag brukar ha stl 3, men i bland stl 4, men på denna räckte definitivt stl 3.

• malinoski
    Tequila skrev 2009-11-11 10:09:19 följande:
    Malinoski: Jag fick hem min Excess Dress i går och den är helt underbar!!! Dock var den ganska svår att få tag i. Dyr var den också, men som sagt helt fantastisk! Jag har bara sett den i Royal och det var den jag valde med. Jag brukar ha stl 3, men i bland stl 4, men på denna räckte definitivt stl 3.
    Tack för ditt svar! *grön av avundsjuka*
    Är SÅ sugen, men vet inte riktigt om jag vågar med tanke på priset..
    Tror ni att en sådan här klänning går att sälja på Tradera om man ångrar sig eller är den svårsåld?

Funderade ett tag på Brand new 2nd hand dress som alternativ, men är rädd att den är mer svåranvänd och begränsad till höst/vinter. En excess känns som att man kan ha året runt!?
  • malinoski
    Tequila skrev 2009-11-11 10:09:19 följande:
    Malinoski: Jag fick hem min Excess Dress i går och den är helt underbar!!! Dock var den ganska svår att få tag i. Dyr var den också, men som sagt helt fantastisk! Jag har bara sett den i Royal och det var den jag valde med. Jag brukar ha stl 3, men i bland stl 4, men på denna räckte definitivt stl 3.
    Du har inga bilder?? :)
Svar på tråden Odd Molly - för oss inbitna del III