• Stargirl

Odd Molly - för oss inbitna del III

{#lang_emotions_heart} För alla oss som gillar, älskar eller är nyfikna på märket Odd Molly. Här samlas vi och diskuterar storlekar, färger, kommande kollektioner och kollektioner som varit.

{#lang_emotions_flower} Officiella hemsidan :
    www.oddmolly.com

Tyvärr förekommer det en hel del kopior som säljs dyrt på Tradera och Blocket. Plagg som vi vet kopieras är bla Makeout dress, Makeout blouse, Lovely knit, Summer of 2007 tunic, 4 continent x stitch, Velour munkjacka och byxa.

Var uppmärksam på

- Om säljaren har många plagg av samma sort/färg
    - En säljare säljer massa olika storlekar. Sällan samma person kan ha både stl 0 och 4.
    - Om säljaren inte tagit sina egna bilder.
    - När säljaren inte kan svara på varför han/hon har så många Odd Molly plagg i sin ägo.
    - När säljaren inte vill sälja med ngn sorts garanti betalning.
    - Om säljaren tagit egna bilder jämför bilden med andra bilder av samma plagg på nätet eller på Odd Mollys hemsida.

{#lang_emotions_flower} Odd Molly Bloggar

minmolly.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-08 21:03
    minmolly.se
    mollydolly-ina.blogspot.com
    parlorforpinglor.blogspot.com
    mymollyoddities.wordpress.com
    vartradhus.blogspot.com
    mollyist.blogspot.com
    everydaymolly.blogspot.com
    mollyflickan.blogspot.com
    sannibus.blogspot.com
    skrutteruttangoesoddmolly.blogspot.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-09 14:54
    Nya bildtråden
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m48576830.html
    Gamla bildtråden
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m47218648.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-21 13:19
    Odd Molly BLOGG tråden med länkar till alla Bloggarna. Fyll i din blogg i tråden nedan. Där kan vi samla alla.

www.familjeliv.se/Forum-5-155/m49504639.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-08 14:13
    NY tråd!

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m50609687.html
  • Svar på tråden Odd Molly - för oss inbitna del III
  • isako
    Morty skrev 2009-11-10 20:50:08 följande:
    Håller med isako. Är det så att man VERKLIGEN VILL HA ett plagg betalar jag hellre fullpris och vet att jag får det i min garderob i min storlek. *lycklig*
    Ja, hade jag inte fått plagget pga min egen "snålhet" hade jag dött! Sedan har vi dem på "vill gärna ha men dör inte om jag inte får den listan" o då är det ju lite gambling
    ♥ Isak 040804 ♥ Miriam 081012 ♥
  • Morty
    isako skrev 2009-11-10 21:06:14 följande:
    Ja, hade jag inte fått plagget pga min egen "snålhet" hade jag dött! Sedan har vi dem på "vill gärna ha men dör inte om jag inte får den listan" o då är det ju lite gambling
    Precis
  • Innerjoin
    malinoski skrev 2009-11-10 19:45:51 följande:
    Ja det har du förstås rätt i, rek är kanske ett ännu bättre alternativ. Synd att jag inte tänkte på det tidigare.. :(
    Något ännu bättre och billigare är att skicka med DHL!! Då är paketet försäkrat och spårbart hela vägen. Gratis emballagekartonger . Går man genon Tradera så kostar tex ett paket på max 1 kg 42:-. Max 3 kg 52:-
  • MammatillO

Imorgon hade jag tänkt att en glazing check short top
    ska få följa med hem , Men tänkte höra med er vad ni anser att "pruta" i butik hittade en spoilerdress i färgen powder men det var fläckar på denna och endast 1 kvar då jag var sist och tänkte faktiskt "pruta" ner den om den finns kvar , För jag tror ingen vill betala fullpris för en fläckigt OM plagg .

• Tabby
    Innerjoin skrev 2009-11-10 21:42:18 följande:
    Något ännu bättre och billigare är att skicka med DHL!! Då är paketet försäkrat och spårbart hela vägen. Gratis emballagekartonger . Går man genon Tradera så kostar tex ett paket på max 1 kg 42:-. Max 3 kg 52:-
    Gillar Sckenker ännu bättre. Så smidigt med att betala och fylla i anmälan för att skicka paket.
  • Mariajac
    Innerjoin skrev 2009-11-10 21:42:18 följande:
    Kan dock vara värt att veta att ett REK med posten försäkrar för ett värde upp till 5000:-, medan DHL ersätter med max 500 kronor/kilo. Kan ju hända att ett plagg är värt mer än så, speciellt när det gäller Mollysar.
  • Bina

God morgon alla! Hur skall man klara en ledig dag utan att dammsuga webben på rea-Mollysar?

• malinoski
    Tabby skrev 2009-11-10 23:31:08 följande:
    Gillar Sckenker ännu bättre. Så smidigt med att betala och fylla i anmälan för att skicka paket.
    Håller med Tabby, Schenker är ännu enklare. DHL tycker jag ofta strular och de verkar inte alls ha lika många ombud, i alla fall inte i mina trakter.
    Någon som vet om Schenker också har en maxgräns för vad de försäkrar?
  • Frusna flickan
    Tabby skrev 2009-11-10 23:31:08 följande:
    Jag är tvärtom. Jag avskyr Schenkers lååånga transporttider och att de är största miljöboven genom att skicka allt till centralen i Borås. Paket från Umeå till Luleå går även de via Borås. Billigt ja- man man får vad man betalar för.
Svar på tråden Odd Molly - för oss inbitna del III