• Stargirl

Odd Molly - för oss inbitna del III

{#lang_emotions_heart} För alla oss som gillar, älskar eller är nyfikna på märket Odd Molly. Här samlas vi och diskuterar storlekar, färger, kommande kollektioner och kollektioner som varit.

{#lang_emotions_flower} Officiella hemsidan :
    www.oddmolly.com

Tyvärr förekommer det en hel del kopior som säljs dyrt på Tradera och Blocket. Plagg som vi vet kopieras är bla Makeout dress, Makeout blouse, Lovely knit, Summer of 2007 tunic, 4 continent x stitch, Velour munkjacka och byxa.

Var uppmärksam på

- Om säljaren har många plagg av samma sort/färg
    - En säljare säljer massa olika storlekar. Sällan samma person kan ha både stl 0 och 4.
    - Om säljaren inte tagit sina egna bilder.
    - När säljaren inte kan svara på varför han/hon har så många Odd Molly plagg i sin ägo.
    - När säljaren inte vill sälja med ngn sorts garanti betalning.
    - Om säljaren tagit egna bilder jämför bilden med andra bilder av samma plagg på nätet eller på Odd Mollys hemsida.

{#lang_emotions_flower} Odd Molly Bloggar

minmolly.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-08 21:03
    minmolly.se
    mollydolly-ina.blogspot.com
    parlorforpinglor.blogspot.com
    mymollyoddities.wordpress.com
    vartradhus.blogspot.com
    mollyist.blogspot.com
    everydaymolly.blogspot.com
    mollyflickan.blogspot.com
    sannibus.blogspot.com
    skrutteruttangoesoddmolly.blogspot.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-09 14:54
    Nya bildtråden
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m48576830.html
    Gamla bildtråden
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m47218648.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-21 13:19
    Odd Molly BLOGG tråden med länkar till alla Bloggarna. Fyll i din blogg i tråden nedan. Där kan vi samla alla.

www.familjeliv.se/Forum-5-155/m49504639.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-08 14:13
    NY tråd!

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m50609687.html
  • Svar på tråden Odd Molly - för oss inbitna del III
  • Jo79

O shit. Nu klickade jag precis hem en Voile short dress i rött. Mitt första riktigta OddMolly köp. Jag har "bara" handlat två blusar innan på tradera, så det här var lite spännande.... Tvekade lääänge innan jag slog till, men så såg jag att storlekarna började försvinna och då vågade jag inte vänta längre. Dessutom lovade maken att han skulle köpa en OMklänning till mig när jag gått ner 10 kg (har precis börjat med VV- igen...) så jag gick händelserna...lite i förväg. Nu hoppas jag bara att stl 3 passar. Men, om den inte gör det nu så får jag se till att den gör det till jul...

• Morty
    smulan0 skrev 2009-11-11 15:12:23 följande:
    men pust, nu lossnade ena bandet på short voile dressen... Lätt att sy på men ändå, snart inte ett enda plagg som jag köpt i höst som inte behövts lagas eller retuneras. Kan inte dra mig till minnes att det har varit så illa tidigare år?! Vad har hänt?!
    Nämen, så trist.
    Jo79 skrev 2009-11-11 15:14:31 följande:
    O shit. Nu klickade jag precis hem en Voile short dress i rött. Mitt första riktigta OddMolly köp. Jag har "bara" handlat två blusar innan på tradera, så det här var lite spännande.... Tvekade lääänge innan jag slog till, men så såg jag att storlekarna började försvinna och då vågade jag inte vänta längre. Dessutom lovade maken att han skulle köpa en OMklänning till mig när jag gått ner 10 kg (har precis börjat med VV- igen...) så jag gick händelserna...lite i förväg. Nu hoppas jag bara att stl 3 passar. Men, om den inte gör det nu så får jag se till att den gör det till jul...
    Grattis till ett underbart köp! Gör väl inget att gå händelserna i förväg..... Lycka till med VV förresten!
  • Stargirl
    smulan0 skrev 2009-11-11 15:12:23 följande:
    men pust, nu lossnade ena bandet på short voile dressen... Lätt att sy på men ändå, snart inte ett enda plagg som jag köpt i höst som inte behövts lagas eller retuneras. Kan inte dra mig till minnes att det har varit så illa tidigare år?! Vad har hänt?!
    Gaaaah vad trist. Jag har oxå haft mina första reklamationer på OM denna höst. Börsen gick sönder och bandet på T88 smock lossnade. Men det är det enda jag behövt att reklamera.
  • fru vanheden

New yorker, har du anmält auktionerna?
    Det är så himla trist med alla dessa kopior..
    Och förresten, grattis till kjolen
    Är också ute efter jeanskjolen men i strl 2..
    Jag satt och tittade på auktionen innan du klippte till och undrade om jag skulle kunna köpa den och sy in den

Jag beställde fuzzy beanie mössan på stayhard och i två dagar har den stått stilla i malmö nu

Vill ju ha den nu!! så irriterande!

Men idag kom det ett rek. paket från folkart som jag snart ska hämta ut
    Fler som har fått sina paket därifrån idag?
    Och äntligen (eller vad man ska säga) kom fakturan från campadre
    Hoppades nästan att de hade glömt bort mig

dsmammor rules
  • NewYorker
    Stargirl skrev 2009-11-11 12:57:31 följande:
    Jag tycker att du ska anmäla till Tradera för granskning i första hand!
    Jag gjorde ingenting men det gjorde tydligen någon annan - auktionerna är nedstängda.
  • NewYorker

fru vanheden skrev 2009-11-11 16:26:46 följande:

New yorker, har du anmält auktionerna?Det är så himla trist med alla dessa kopior.. Och förresten, grattis till kjolen Är också ute efter jeanskjolen men i strl 2..Jag satt och tittade på auktionen innan du klippte till och undrade om jag skulle kunna köpa den och sy in den
    Jag beställde fuzzy beanie mössan på stayhard och i två dagar har den stått stilla i malmö nu
    Men idag kom det ett rek. paket från folkart som jag snart ska hämta ut Fler som har fått sina paket därifrån idag?Och äntligen (eller vad man ska säga) kom fakturan från campadre Hoppades nästan att de hade glömt bort mig

Oj, tack! Ja, jag är jätteglad - hoppas den ligger hemma och väntar nu!!!
    Tycker också det är skönt att tradera tar tag i detta, de förstör ju bara för sig själva när de tillåter fsg av kopior. Man vågar inta köpa = förlorade affärer för dem.

OT - hur gör du dina gubbar? Vill också, kan bara denna !
  • NewYorker

New yorker, har du anmält auktionerna?Det är så himla trist med alla dessa kopior.. Och förresten, grattis till kjolen Är också ute efter jeanskjolen men i strl 2..Jag satt och tittade på auktionen innan du klippte till och undrade om jag skulle kunna köpa den och sy in den
    Men idag kom det ett rek. paket från folkart som jag snart ska hämta ut Fler som har fått sina paket därifrån idag?Och äntligen (eller vad man ska säga) kom fakturan från campadre Hoppades nästan att de hade glömt bort mig

Oj, tack! Ja, jag är jätteglad - hoppas den ligger hemma och väntar nu!!!
    Tycker också det är skönt att tradera tar tag i detta, de förstör ju bara för sig själva när de tillåter fsg av kopior. Man vågar inta köpa = förlorade affärer för dem.

OT - hur gör du dina gubbar? Vill också, kan bara denna !
  • Bina
    brawny skrev 2009-11-11 10:25:41 följande:
    Förstår dig precis! Är också hemma idag o har ingen lust att städa eller ngt sånt... Kanske borde jag distrahera mig med att prova o fota kombos med alla mina nya mollysar...?!
    Japp - jag väntar
  • Bina

Och äntligen (eller vad man ska säga) kom fakturan från campadre Hoppades nästan att de hade glömt bort mig  
    Samma här.. jag funderade på att ringa dem för att höra så det inte försvunnit och att man skulle få dyra påminnelseavgifter istället.
  • Frusna flickan
    Oj, tack! Ja, jag är jätteglad - hoppas den ligger hemma och väntar nu!!!Tycker också det är skönt att tradera tar tag i detta, de förstör ju bara för sig själva när de tillåter fsg av kopior. Man vågar inta köpa = förlorade affärer för dem.OT - hur gör du dina gubbar? Vill också, kan bara denna !
    Jag svarar, hoppas okej.. Som nedan fast utan mellanslag mellan tecknen

Puss= : - p
    Glad= : - )
    Skrattar= : - D
    Ledsen= : - (
    Blinkar med ena ögat= ; - )
    Glasögon= (8 - )
    Åh, nej!= : - o )
    Arg= : - [
    = Förvånad : - ?
Svar på tråden Odd Molly - för oss inbitna del III