• Stargirl

Odd Molly - för oss inbitna del III

{#lang_emotions_heart} För alla oss som gillar, älskar eller är nyfikna på märket Odd Molly. Här samlas vi och diskuterar storlekar, färger, kommande kollektioner och kollektioner som varit.

{#lang_emotions_flower} Officiella hemsidan :
    www.oddmolly.com

Tyvärr förekommer det en hel del kopior som säljs dyrt på Tradera och Blocket. Plagg som vi vet kopieras är bla Makeout dress, Makeout blouse, Lovely knit, Summer of 2007 tunic, 4 continent x stitch, Velour munkjacka och byxa.

Var uppmärksam på

- Om säljaren har många plagg av samma sort/färg
    - En säljare säljer massa olika storlekar. Sällan samma person kan ha både stl 0 och 4.
    - Om säljaren inte tagit sina egna bilder.
    - När säljaren inte kan svara på varför han/hon har så många Odd Molly plagg i sin ägo.
    - När säljaren inte vill sälja med ngn sorts garanti betalning.
    - Om säljaren tagit egna bilder jämför bilden med andra bilder av samma plagg på nätet eller på Odd Mollys hemsida.

{#lang_emotions_flower} Odd Molly Bloggar

minmolly.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-08 21:03
    minmolly.se
    mollydolly-ina.blogspot.com
    parlorforpinglor.blogspot.com
    mymollyoddities.wordpress.com
    vartradhus.blogspot.com
    mollyist.blogspot.com
    everydaymolly.blogspot.com
    mollyflickan.blogspot.com
    sannibus.blogspot.com
    skrutteruttangoesoddmolly.blogspot.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-09 14:54
    Nya bildtråden
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m48576830.html
    Gamla bildtråden
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m47218648.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-21 13:19
    Odd Molly BLOGG tråden med länkar till alla Bloggarna. Fyll i din blogg i tråden nedan. Där kan vi samla alla.

www.familjeliv.se/Forum-5-155/m49504639.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-08 14:13
    NY tråd!

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m50609687.html
  • Svar på tråden Odd Molly - för oss inbitna del III
  • malinoski
    One skrev 2009-11-18 14:56:50 följande:
    Velar lite: vad har man allra mest använding av: spoiler tank eller spoiler underdress?
    Jag har själv velat, men kom till slut fram till tanken som jag nu har köpt i flera färger. Jag tycker det beror lite på hur lång man är och vad man ska ha dem till. Själv är jag inte så lång så underdressen blev då alldeles för lång till de flesta av mina plagg förhållandevis samtidigt som den blev för kort för klänningar och längre tunikor.
    Så mitt tips är att du provar till dina plagg som du har tänkt kombinera dem med! Lycka till! :)
  • malinoski
    One skrev 2009-11-18 15:18:41 följande:
    Tvekar lite när det gäller underdressen att ha under koftor etc eftersom jag är ganska så kort. Ser det inte knasigt ut med den längre dressen under? Finns kanske någon som haft på sig i någon blogg? Ska kolla runt lite- men fler åsikter tas med glädje emot!
    Till koftor tycker jag att tanken sticker ut lagom mycket! I alla fall till Lovely Knit och de modellerna.
  • malinoski
    isako skrev 2009-11-18 15:41:08 följande:
    Tjejer ni som har T88 botton down. Funderar på att köpa en sådan till min mamma i julklapp. Hon är ca 1.75 och väger ca 68-70 kg (ja jag vet.. Var faaaasiken fick ajg mina gener ifrån?!? ) Men iaf.. Fungerar en 2a på henne?
    En 2:a borde bli bra till henne om hon inte har stor byst. Det finns ju ingen stretch i den modellen utan tyget är helt stumt. Men annars låter hon ju som en klassisk 2:a. Vilken fin julklapp! :)
  • isako
    malinoski skrev 2009-11-18 16:14:17 följande:
    En 2:a borde bli bra till henne om hon inte har stor byst. Det finns ju ingen stretch i den modellen utan tyget är helt stumt. Men annars låter hon ju som en klassisk 2:a. Vilken fin julklapp! :)
    Nej boobisar har hon inte mycket av. Hmm nu när jag funderar på det så kankse jag är adopterad hahha
    Ja men hon är sååå värd det min mamma mus. Haft det lite kämpigt sista året och när hon såg min blev det kärlek vid första ögonkastet. Då jag vet att hon aldrig hade lagt dom pengarna på sig själv så är det ju klockren julklapp!
    ♥ Isak 040804 ♥ Miriam 081012 ♥
  • freemind
    isako skrev 2009-11-18 16:19:42 följande:
    Nej boobisar har hon inte mycket av. Hmm nu när jag funderar på det så kankse jag är adopterad hahha Ja men hon är sååå värd det min mamma mus. Haft det lite kämpigt sista året och när hon såg min blev det kärlek vid första ögonkastet. Då jag vet att hon aldrig hade lagt dom pengarna på sig själv så är det ju klockren julklapp!
    Jättefin julklapp!
    Och väldigt omtänksamt av dig
  • jojoa75

Pratade här för nån vecka sen om en jättesöt klänning jag köpt till min Emma på Lindex i julklapp som liknar oddmolly´s check rose.
    Såg denna på Tradera:
    http://www.tradera.com/Klanning-stl-98-Lindex-Shop-Online-auktion_102482838

Det ser ut som den (nu var det väl nästan en månad sen jag köpte Emmas o kommer inte exakt ihåg detaljerna, men samma tyg var det iaf)

Inte min auktion!! (naturligtvis )

• Mabimao

fru vanheden skrev 2009-11-18 14:45:14 följande:

Hej tjejer Nu har jag också fått klar min blogg, Äntligen Brist på tid och tålamod gjorde att det tog alldeles för lång tid att knåpa ihop men nu kallar jag den för färdig iaf Och så hoppas jag att jag får mer tid här i tråden igen!Om ni vill så kika gärna in och jag tar gärna emot ros och ris då jag inte är så duktig på detta:myoddreality.blogspot.com/Kram
    Var precis inne och kollade! Kul med en till.
    Den var fin
  • Skrutteruttan
    Mabimao skrev 2009-11-18 19:28:25 följande:
    fru vanheden skrev 2009-11-18 14:45:14 följande: Var precis inne och kollade! Kul med en till.Den var fin
    Hej, kikade in i Vanhedens blogg och såg att du skrivit att du härmat min outfit med me&i-kjol och Lovely knit, bra val {#lang_emotions_laughing}. Det jag tänkte fråga är om du kommenterat någon gång och vem du är....alltså namnet i min blogg? Vill du svara? Jag är så snurrig med alla riktiga namn, alla nick här och alla bloggnamn...det är roligt att få en bild av ens läsare {#lang_emotions_smile}
    (¯`♥.¸(¯`♥.¸♥ skrutteruttangoesoddmolly.blogspot.com/♥¸ .♥´¯)¸.♥´¯)
  • Skrutteruttan
    One skrev 2009-11-18 14:56:50 följande:
    Velar lite: vad har man allra mest använding av: spoiler tank eller spoiler underdress?
    Jag har både och och jag tycker nog spoiler underdress, dels är den jättefin förlängare till måååånga halvkorta blusar men även som "klänning" till jeanstights till exempel...Tank:en är mer för att ha något att visa vid uringningen tycker jag, men ack så fin ändå!
    (¯`♥.¸(¯`♥.¸♥ skrutteruttangoesoddmolly.blogspot.com/♥¸ .♥´¯)¸.♥´¯)
  • brawny

ni som vet: hur är storleken på spring coat?

jag är vanligtvis en 2:a men på de rymligare plaggen får jag gå ner till 1.

Svar på tråden Odd Molly - för oss inbitna del III