• Stargirl

Odd Molly - för oss inbitna del III

{#lang_emotions_heart} För alla oss som gillar, älskar eller är nyfikna på märket Odd Molly. Här samlas vi och diskuterar storlekar, färger, kommande kollektioner och kollektioner som varit.

{#lang_emotions_flower} Officiella hemsidan :
    www.oddmolly.com

Tyvärr förekommer det en hel del kopior som säljs dyrt på Tradera och Blocket. Plagg som vi vet kopieras är bla Makeout dress, Makeout blouse, Lovely knit, Summer of 2007 tunic, 4 continent x stitch, Velour munkjacka och byxa.

Var uppmärksam på

- Om säljaren har många plagg av samma sort/färg
    - En säljare säljer massa olika storlekar. Sällan samma person kan ha både stl 0 och 4.
    - Om säljaren inte tagit sina egna bilder.
    - När säljaren inte kan svara på varför han/hon har så många Odd Molly plagg i sin ägo.
    - När säljaren inte vill sälja med ngn sorts garanti betalning.
    - Om säljaren tagit egna bilder jämför bilden med andra bilder av samma plagg på nätet eller på Odd Mollys hemsida.

{#lang_emotions_flower} Odd Molly Bloggar

minmolly.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-08 21:03
    minmolly.se
    mollydolly-ina.blogspot.com
    parlorforpinglor.blogspot.com
    mymollyoddities.wordpress.com
    vartradhus.blogspot.com
    mollyist.blogspot.com
    everydaymolly.blogspot.com
    mollyflickan.blogspot.com
    sannibus.blogspot.com
    skrutteruttangoesoddmolly.blogspot.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-09 14:54
    Nya bildtråden
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m48576830.html
    Gamla bildtråden
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m47218648.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-21 13:19
    Odd Molly BLOGG tråden med länkar till alla Bloggarna. Fyll i din blogg i tråden nedan. Där kan vi samla alla.

www.familjeliv.se/Forum-5-155/m49504639.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-08 14:13
    NY tråd!

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m50609687.html
  • Svar på tråden Odd Molly - för oss inbitna del III
  • brawny

o förresten - har det kommit kopior på denna? det ligger en stl 3 ute på tradera nu...

brawny skrev 2009-11-18 22:48:34 följande:
    ni som vet: hur är storleken på spring coat? jag är vanligtvis en 2:a men på de rymligare plaggen får jag gå ner till 1.
  • Cashew

jag har normalt strl 1 på OM, kan ibland behöva strl 0 men på min spring coat har jag strl 2. jag har iofs inte provat en1:a så den hade säkert funkat också. jag gillar inte när ytterplagg sitter för tight, men det vet jag ju iofs inte om en 1:a skulle göra.

vet inte om du blev så mycket klokare

• freemind
    brawny skrev 2009-11-18 22:50:20 följande:
    o förresten - har det kommit kopior på denna? det ligger en stl 3 ute på tradera nu...
    Tror inte att den har kopierats.
    Den är väldigt tight över bysten annars normal i storleken.

mollyist.blogspot.com/
  • Mabimao
    Skrutteruttan skrev 2009-11-18 21:18:00 följande:
    Hej, kikade in i Vanhedens blogg och såg att du skrivit att du härmat min outfit med me&i-kjol och Lovely knit, bra val . Det jag tänkte fråga är om du kommenterat någon gång och vem du är....alltså namnet i min blogg? Vill du svara? Jag är så snurrig med alla riktiga namn, alla nick här och alla bloggnamn...det är roligt att få en bild av ens läsare
    Halloj!
    Nä, jag har nog aldrig kommenterat kanske....vet inte riktigt. ....men det var mej du skickade vägbeskrivning till Smultrongården till.
    Skriver jag kommentarer skriver jag nog oftast Mabimao i och med att jag heter det här och på T. Lättare för FL läsare och bloggare. Själv bloggar jag inte.
    På riktigt? Mia.
  • NewYorker
    brawny skrev 2009-11-18 22:48:34 följande:
    ni som vet: hur är storleken på spring coat? jag är vanligtvis en 2:a men på de rymligare plaggen får jag gå ner till 1.
    SpringCoat, ett av mina absolut mest älskade och använda plagg! Så välabetad i minsta detalj, och i en fantastisk kvalitet.
    Mitt bästa OM-köp någonsin.

Tyvärr är den något tajt över bysten, som en del OM ytterplagg tyvärr är. Jag är normalt en stl 3, ibland 4, och måste ha 4 i Spring Coat.

Går den för ett bra pris är det dock värt att chansa, den är rent ut sagt SKITSNYGG.
  • fru vanheden
    Mabimao skrev 2009-11-18 19:28:25 följande:
    fru vanheden skrev 2009-11-18 14:45:14 följande: Var precis inne och kollade! Kul med en till.Den var fin
    Tack {#lang_emotions_kiss}
    Och till de som läste min blogg kan jag tala om att jag sitter med världens träningsvärk i låren för min runda till Maxi (för att jag surade på mannen )
    AJ!

Här har det stormat inatt..
    Äldsta dottern (18 år) skickade nyss sms att hennes tåg var 1 timma försenat på skolan, trist

Är så himla glad att jag köpte min scarf scarf...
    Jag var emot den från början och menade att jag springer inte med en sjal om axlarna hemma...
    Men den är perfekt till att
    Så himla go som halsduk nu när det är kallt...
    Sveper den om mig på jobbet,
    Tänk till sommarkvällarna så fin den blir...
    Den är faktiskt numera ett av mina bästa Molly köp!
    Ett tips om det är någon som inte har bestämt sig ännu
    Vi ska snart iväg och vaccinera oss tillsammans med barnen så nu får jag jobba färdigt så jag hinner nåt..
    //Kram
  • Skrutteruttan
    Mabimao skrev 2009-11-19 00:18:56 följande:
    Halloj! Nä, jag har nog aldrig kommenterat kanske....vet inte riktigt. ....men det var mej du skickade vägbeskrivning till Smultrongården till.Skriver jag kommentarer skriver jag nog oftast Mabimao i och med att jag heter det här och på T. Lättare för FL läsare och bloggare. Själv bloggar jag inte.På riktigt? Mia.
    Aha, där ser man, minnet är kort {#lang_emotions_laughing}.
    (¯`♥.¸(¯`♥.¸♥ skrutteruttangoesoddmolly.blogspot.com/♥¸ .♥´¯)¸.♥´¯)
  • NewYorker

Nu går et att förbeställa prespring hos Deepfling!

Skyna skynda, dollarn är dessutom billig nu!

• smulan0

nu har jag problem med det här med vilken blogg som hör till vem?! Vet att någons hem var med i Lantliv nr 10 o kollade i den tidningen idag! SÅÅÅÅ FIIINT! Kan någon hjälpa mig att komma ihåg vems det var?

• malinoski
    smulan0 skrev 2009-11-19 10:28:18 följande:
    nu har jag problem med det här med vilken blogg som hör till vem?! Vet att någons hem var med i Lantliv nr 10 o kollade i den tidningen idag! SÅÅÅÅ FIIINT! Kan någon hjälpa mig att komma ihåg vems det var?
    kan det ha varit Ina tro?
    mollydolly-ina.blogspot.com/
Svar på tråden Odd Molly - för oss inbitna del III