• Stargirl

Odd Molly - för oss inbitna del III

{#lang_emotions_heart} För alla oss som gillar, älskar eller är nyfikna på märket Odd Molly. Här samlas vi och diskuterar storlekar, färger, kommande kollektioner och kollektioner som varit.

{#lang_emotions_flower} Officiella hemsidan :
    www.oddmolly.com

Tyvärr förekommer det en hel del kopior som säljs dyrt på Tradera och Blocket. Plagg som vi vet kopieras är bla Makeout dress, Makeout blouse, Lovely knit, Summer of 2007 tunic, 4 continent x stitch, Velour munkjacka och byxa.

Var uppmärksam på

- Om säljaren har många plagg av samma sort/färg
    - En säljare säljer massa olika storlekar. Sällan samma person kan ha både stl 0 och 4.
    - Om säljaren inte tagit sina egna bilder.
    - När säljaren inte kan svara på varför han/hon har så många Odd Molly plagg i sin ägo.
    - När säljaren inte vill sälja med ngn sorts garanti betalning.
    - Om säljaren tagit egna bilder jämför bilden med andra bilder av samma plagg på nätet eller på Odd Mollys hemsida.

{#lang_emotions_flower} Odd Molly Bloggar

minmolly.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-08 21:03
    minmolly.se
    mollydolly-ina.blogspot.com
    parlorforpinglor.blogspot.com
    mymollyoddities.wordpress.com
    vartradhus.blogspot.com
    mollyist.blogspot.com
    everydaymolly.blogspot.com
    mollyflickan.blogspot.com
    sannibus.blogspot.com
    skrutteruttangoesoddmolly.blogspot.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-09 14:54
    Nya bildtråden
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m48576830.html
    Gamla bildtråden
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m47218648.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-21 13:19
    Odd Molly BLOGG tråden med länkar till alla Bloggarna. Fyll i din blogg i tråden nedan. Där kan vi samla alla.

www.familjeliv.se/Forum-5-155/m49504639.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-08 14:13
    NY tråd!

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m50609687.html
  • Svar på tråden Odd Molly - för oss inbitna del III
  • Chivaz

Jag är ett ganska nytt Odd Molly fan och undrar om någon vet vilka butiker i Malmö som säljer dessa underbart fina kläder?

• Morty
    Chivaz skrev 2009-11-16 13:40:08 följande:
    Jag är ett ganska nytt Odd Molly fan och undrar om någon vet vilka butiker i Malmö som säljer dessa underbart fina kläder?
    Hej! Välkommen till underbara Odd Molly världen!!!

Det finns bl a Ajabajakids (finns även som webshop), Åhléns mellen Gustaf Adolfstorg & Stortorget, Iisa of Malmö (Stora Nygatan 31). Det är de jag kommer på just nu.
  • Morty

Jag var och provade Revolution blouse nu på lunchen. Det var iofs en 1:a jag brukar ha 2. Men OJ vilket tält det blev på mig!!! Riktigt indiantält ni vet de som går ihop i mitten där uppe och sen står ut nere vid marken. Har set andra som haft denna skapelse på sig i sina bloggar bl a och inte fasiken se de/ni ut som indiantält. Kan de bero på kanske att storleken var för liten eller boopsen gör att det får den formen. Jaja, fick mig ett gott skratt och jag som suktat så efter denna vete sjutton om det är lönt att satsa på den.....

• malinoski
    Morty skrev 2009-11-16 13:56:56 följande:
    Jag var och provade Revolution blouse nu på lunchen. Det var iofs en 1:a jag brukar ha 2. Men OJ vilket tält det blev på mig!!! Riktigt indiantält ni vet de som går ihop i mitten där uppe och sen står ut nere vid marken. Har set andra som haft denna skapelse på sig i sina bloggar bl a och inte fasiken se de/ni ut som indiantält. Kan de bero på kanske att storleken var för liten eller boopsen gör att det får den formen. Jaja, fick mig ett gott skratt och jag som suktat så efter denna vete sjutton om det är lönt att satsa på den.....
    Haha.. fick mig ett gott skratt!
    Det är fördelen med att prova saker - ibland kan man faktiskt släppa plagg som man har varit lite besatt utav.

Men så händer ju tyvärr det motsatta allt för ofta också, provar jag så blir jag oftast lite besatt.. :)
  • Morty
    malinoski skrev 2009-11-16 15:05:46 följande:
    Haha.. fick mig ett gott skratt!Det är fördelen med att prova saker - ibland kan man faktiskt släppa plagg som man har varit lite besatt utav. Men så händer ju tyvärr det motsatta allt för ofta också, provar jag så blir jag oftast lite besatt.. :)
    Ja, jag hade jätteskoj i affären. Men visst är det tur att man kan testa. Jag som SÅ gärna ville ha Revolution blouse i Royal. *suck* Men jag hittar nog något annat och sukta efter.
  • smulan0
    Morty skrev 2009-11-16 13:47:50 följande:
    Hej! Välkommen till underbara Odd Molly världen!!! Det finns bl a Ajabajakids (finns även som webshop), Åhléns mellen Gustaf Adolfstorg & Stortorget, Iisa of Malmö (Stora Nygatan 31). Det är de jag kommer på just nu.
    Factory på gustav adolfs torg också.
  • isako
    Morty skrev 2009-11-16 13:56:56 följande:

hahahahahah Du är ju för söööt!!!

Tjejer  -  Behöver ert råd...
    Om ni kollar på Bambis sida på Pre-spring.
    Jag vill ha #228 Alchemistry tunic  Men velar lite när det gäller färg. Rent spontant fastnade jag för vitt. Sen kom jag och tänka på att jag ju har Sommer of 2007 i vit med cerise och T88 button down i vitt... Blir det inte kaka på kaka?

Alternativet är den blå istället... Vad säger ni töser?

• Duntoffla
    isako skrev 2009-11-16 20:49:48 följande:
    hahahahahah Du är ju för söööt!!! Tjejer  -  Behöver ert råd... Om ni kollar på Bambis sida på Pre-spring. Jag vill ha #228 Alchemistry tunic  Men velar lite när det gäller färg. Rent spontant fastnade jag för vitt. Sen kom jag och tänka på att jag ju har Sommer of 2007 i vit med cerise och T88 button down i vitt... Blir det inte kaka på kaka? Alternativet är den blå istället... Vad säger ni töser?
    Jag tycker den blå ser himla fin ut. Sommarfräsch liksom
  • Frusna flickan
    isako skrev 2009-11-16 20:49:48 följande:
    hahahahahah Du är ju för söööt!!!Tjejer  -  Behöver ert råd... Om ni kollar på Bambis sida på Pre-spring. Jag vill ha #228 Alchemistry tunic  Men velar lite när det gäller färg. Rent spontant fastnade jag för vitt. Sen kom jag och tänka på att jag ju har Sommer of 2007 i vit med cerise och T88 button down i vitt... Blir det inte kaka på kaka?
    Alternativet är den blå istället... Vad säger ni töser?
    Ääälskar den blå. Den ska jag bara ha! Den är ett must have för mig tillsammans med Alchemistry långärmade med spetsränder från axlarna (minns ej namnet). Den vill jag också ha i blått men det går ju inte.. Det får bli rosa på den, den är ju också superfin tycker jag.
Svar på tråden Odd Molly - för oss inbitna del III