• Stargirl

Odd Molly - för oss inbitna del III

{#lang_emotions_heart} För alla oss som gillar, älskar eller är nyfikna på märket Odd Molly. Här samlas vi och diskuterar storlekar, färger, kommande kollektioner och kollektioner som varit.

{#lang_emotions_flower} Officiella hemsidan :
    www.oddmolly.com

Tyvärr förekommer det en hel del kopior som säljs dyrt på Tradera och Blocket. Plagg som vi vet kopieras är bla Makeout dress, Makeout blouse, Lovely knit, Summer of 2007 tunic, 4 continent x stitch, Velour munkjacka och byxa.

Var uppmärksam på

- Om säljaren har många plagg av samma sort/färg
    - En säljare säljer massa olika storlekar. Sällan samma person kan ha både stl 0 och 4.
    - Om säljaren inte tagit sina egna bilder.
    - När säljaren inte kan svara på varför han/hon har så många Odd Molly plagg i sin ägo.
    - När säljaren inte vill sälja med ngn sorts garanti betalning.
    - Om säljaren tagit egna bilder jämför bilden med andra bilder av samma plagg på nätet eller på Odd Mollys hemsida.

{#lang_emotions_flower} Odd Molly Bloggar

minmolly.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-08 21:03
    minmolly.se
    mollydolly-ina.blogspot.com
    parlorforpinglor.blogspot.com
    mymollyoddities.wordpress.com
    vartradhus.blogspot.com
    mollyist.blogspot.com
    everydaymolly.blogspot.com
    mollyflickan.blogspot.com
    sannibus.blogspot.com
    skrutteruttangoesoddmolly.blogspot.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-09 14:54
    Nya bildtråden
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m48576830.html
    Gamla bildtråden
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m47218648.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-21 13:19
    Odd Molly BLOGG tråden med länkar till alla Bloggarna. Fyll i din blogg i tråden nedan. Där kan vi samla alla.

www.familjeliv.se/Forum-5-155/m49504639.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-08 14:13
    NY tråd!

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m50609687.html
  • Svar på tråden Odd Molly - för oss inbitna del III
  • Frusna flickan
    jojoa75 skrev 2009-11-17 22:11:40 följande:
    Jag hänger med så långt som att hon har lite olika strl ute o en del plagg, men ser den olik ut i mönstret? Jag ser faktiskt inte skillnad, men så har jag inte nån sån heller i nån mörk färg, så jag kanske helt enkelt inte kan se det.
    Nej det är en jättebra kopia om det nu är så men den har liksom den lovely knit kopia jag tidigare sett lite mer kontrast i färgerna. Jag ahr ju exakt samma kofta och den är liksom lite "dimmigare" i färgbrytningen. Precis så var det med den mörkblå i bomull jag såg. Den såg liksom lite lite annorlunda ut, lite starkare färger liksom men exakt samma mönster. Svårt att förklara. Tror i alla fall att allt den säljaren har är kopior.
  • Frusna flickan
    Tabby skrev 2009-11-17 22:43:11 följande:
    Jepp. Men redan på bilderna hos Bina kan man se att de är fejk. Färgerna är för "klara" och starka.
    Ja precis!! De ser liksom mer nya ut än de äkta någonsin har gjort
  • x karin76

Frusna flickan skrev 2009-11-17 20:43:31 följande:

Men............. Har höstens koftor redan kopierats. Lukar kopia lång väg. Kolla säljarens alla objekt och de ser liksom oäkta ut på bild tom. Liksom mer kontraster i stickningen på något sätt.www.tradera.com/-NY-Odd-Molly-Lovely-Knit-Almost-Black-Strl-2-aukt ion_101900169
    Apropå hennes Traderaauktioner - nån som mailat och frågat var hon köpt dem, och om hon har kvittot kvar? Låter ju onekligen underligt att man har OM-plagg i stl 1, 2 och 3 och skriver på samtliga "fel storlek för mig"... Vad har man för storlek då liksom?
  • fru vanheden

Hej tjejer

Nu har jag också fått klar min blogg, Äntligen
    Brist på tid och tålamod gjorde att det tog alldeles för lång tid att knåpa ihop men nu kallar jag den för färdig iaf
    Och så hoppas jag att jag får mer tid här i tråden igen!

Om ni vill så kika gärna in och jag tar gärna emot ros och ris då jag inte är så duktig på detta:
    http://myoddreality.blogspot.com/

Kram

dsmammor rules
  • One

Velar lite: vad har man allra mest använding av: spoiler tank eller spoiler underdress?

• Anna76

Nu kikar jag in också, har inte visat mig här innan, bara smygläst llite
    Jag röstar på Spoiler underdressen, den har jag till i princip alla mina mollysar!

• One

Förresten hur får ni era rib jerseys att sitta snyggt? Jag har en ingen jättebyst (B), men stl. 2 som är perfekt över bysten blir efter en timmes användning väldigt säckig i nederdelen, nedanför gummibandet alltså. Ska jag ta en mindre storlek??

Köpte en för att testa och den är underbar att ha hemma för av någon anledning så fryser jag inte i den, även om det är kallt. Förmodligen för att det är bara bomull i den...

Så hjälp: ska jag våga mig på en stl 1?? Eller kommer den att bli likadan?

• One

Tvekar lite när det gäller underdressen att ha under koftor etc eftersom jag är ganska så kort. Ser det inte knasigt ut med den längre dressen under?

Finns kanske någon som haft på sig i någon blogg? Ska kolla runt lite- men fler åsikter tas med glädje emot!

• fru vanheden
    One skrev 2009-11-18 14:56:50 följande:
    Velar lite: vad har man allra mest använding av: spoiler tank eller spoiler underdress?
    Jag röstar på spoiler tank, den kan jag ha under allt
    Underdressen använder jag mest när jag har längre tunikor eller klänningar..
    Jag har en bild på mig i rib jersey på min blogg och det är en strl 2..
    Tror att den är rymligare än tidigare modeller..?
    Men visst är den töjbar...Kanske en strl 1 skulle sitta bättre på dig?
    dsmammor rules
  • isako

Tjejer ni som har T88 botton down. Funderar på att köpa en sådan till min mamma i julklapp. Hon är ca 1.75 och väger ca 68-70 kg (ja jag vet.. Var faaaasiken fick ajg mina gener ifrån?!? ) Men iaf.. Fungerar en 2a på henne?

♥ Isak 040804 ♥ Miriam 081012 ♥
Svar på tråden Odd Molly - för oss inbitna del III