• Stargirl

Odd Molly - för oss inbitna del III

{#lang_emotions_heart} För alla oss som gillar, älskar eller är nyfikna på märket Odd Molly. Här samlas vi och diskuterar storlekar, färger, kommande kollektioner och kollektioner som varit.

{#lang_emotions_flower} Officiella hemsidan :
    www.oddmolly.com

Tyvärr förekommer det en hel del kopior som säljs dyrt på Tradera och Blocket. Plagg som vi vet kopieras är bla Makeout dress, Makeout blouse, Lovely knit, Summer of 2007 tunic, 4 continent x stitch, Velour munkjacka och byxa.

Var uppmärksam på

- Om säljaren har många plagg av samma sort/färg
    - En säljare säljer massa olika storlekar. Sällan samma person kan ha både stl 0 och 4.
    - Om säljaren inte tagit sina egna bilder.
    - När säljaren inte kan svara på varför han/hon har så många Odd Molly plagg i sin ägo.
    - När säljaren inte vill sälja med ngn sorts garanti betalning.
    - Om säljaren tagit egna bilder jämför bilden med andra bilder av samma plagg på nätet eller på Odd Mollys hemsida.

{#lang_emotions_flower} Odd Molly Bloggar

minmolly.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-08 21:03
    minmolly.se
    mollydolly-ina.blogspot.com
    parlorforpinglor.blogspot.com
    mymollyoddities.wordpress.com
    vartradhus.blogspot.com
    mollyist.blogspot.com
    everydaymolly.blogspot.com
    mollyflickan.blogspot.com
    sannibus.blogspot.com
    skrutteruttangoesoddmolly.blogspot.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-09 14:54
    Nya bildtråden
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m48576830.html
    Gamla bildtråden
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m47218648.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-21 13:19
    Odd Molly BLOGG tråden med länkar till alla Bloggarna. Fyll i din blogg i tråden nedan. Där kan vi samla alla.

www.familjeliv.se/Forum-5-155/m49504639.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-08 14:13
    NY tråd!

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m50609687.html
  • Svar på tråden Odd Molly - för oss inbitna del III
  • smulan0

tänkte köpa om lovely knit till mamma i julklapp, hon är 1.62 o väger drygt 70kg, vad tror ni 3a eller 4a i stl?

• Mabimao
    smulan0 skrev 2009-11-17 18:36:11 följande:
    tänkte köpa om lovely knit till mamma i julklapp, hon är 1.62 o väger drygt 70kg, vad tror ni 3a eller 4a i stl?
    Jag är 173 och vägde sist jag vägde mig 80 kg.......och det var några kilo sedan
    och jag har 4:a på ull varianten. På bomull räcker 3.
    Beror på hur hon vill ha den, men hon låter inte som en 4:a.
  • Frusna flickan
    smulan0 skrev 2009-11-17 18:36:11 följande:
    Absolut inte en 4:a. Jag är längre och väger numera 75 kg tyvärr och har stl 3. Om hon inte har F-kupa tror jag att hon drunkar i 4:an.
  • malinoski

Frusna flickan skrev 2009-11-17 20:43:31 följande:

Men............. Har höstens koftor redan kopierats. Lukar kopia lång väg. Kolla säljarens alla objekt och de ser liksom oäkta ut på bild tom. Liksom mer kontraster i stickningen på något sätt. www.tradera.com/-NY-Odd-Molly-Lovely-Knit-Almost-Black-Strl-2-aukt
    ion_101900169
    Ja, den där säljaren skulle jag hålla mig långt ifrån..
  • jojoa75
    malinoski skrev 2009-11-17 21:46:11 följande:
    Frusna flickan skrev 2009-11-17 20:43:31 följande: Ja, den där säljaren skulle jag hålla mig långt ifrån..
    Jag hänger med så långt som att hon har lite olika strl ute o en del plagg, men ser den olik ut i mönstret? Jag ser faktiskt inte skillnad, men så har jag inte nån sån heller i nån mörk färg, så jag kanske helt enkelt inte kan se det.
  • Innerjoin

Men............. Har höstens koftor redan kopierats. Lukar kopia lång väg. Kolla säljarens alla objekt och de ser liksom oäkta ut på bild tom. Liksom mer kontraster i stickningen på något sätt. www.tradera.com/-NY-Odd-Molly-Lovely-Knit-Almost-Black-Strl-2-aukt
    ion_101900169
    Ja, det finns redan kopior på dem! Kostar ca 350:- med frakt från Kina....Så kränger de de för minst det dubbla på tradera *grrrr*
    Kolla Binas blogg senaste inlägget taggat på Kopior
  • Tabby
    Innerjoin skrev 2009-11-17 22:36:31 följande:
    Ja, det finns redan kopior på dem! Kostar ca 350:- med frakt från Kina....Så kränger de de för minst det dubbla på tradera *grrrr* Kolla Binas blogg senaste inlägget taggat på Kopior
    Jepp. Men redan på bilderna hos Bina kan man se att de är fejk. Färgerna är för "klara" och starka.
Svar på tråden Odd Molly - för oss inbitna del III