• Stargirl

Odd Molly - för oss inbitna del III

{#lang_emotions_heart} För alla oss som gillar, älskar eller är nyfikna på märket Odd Molly. Här samlas vi och diskuterar storlekar, färger, kommande kollektioner och kollektioner som varit.

{#lang_emotions_flower} Officiella hemsidan :
    www.oddmolly.com

Tyvärr förekommer det en hel del kopior som säljs dyrt på Tradera och Blocket. Plagg som vi vet kopieras är bla Makeout dress, Makeout blouse, Lovely knit, Summer of 2007 tunic, 4 continent x stitch, Velour munkjacka och byxa.

Var uppmärksam på

- Om säljaren har många plagg av samma sort/färg
    - En säljare säljer massa olika storlekar. Sällan samma person kan ha både stl 0 och 4.
    - Om säljaren inte tagit sina egna bilder.
    - När säljaren inte kan svara på varför han/hon har så många Odd Molly plagg i sin ägo.
    - När säljaren inte vill sälja med ngn sorts garanti betalning.
    - Om säljaren tagit egna bilder jämför bilden med andra bilder av samma plagg på nätet eller på Odd Mollys hemsida.

{#lang_emotions_flower} Odd Molly Bloggar

minmolly.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-08 21:03
    minmolly.se
    mollydolly-ina.blogspot.com
    parlorforpinglor.blogspot.com
    mymollyoddities.wordpress.com
    vartradhus.blogspot.com
    mollyist.blogspot.com
    everydaymolly.blogspot.com
    mollyflickan.blogspot.com
    sannibus.blogspot.com
    skrutteruttangoesoddmolly.blogspot.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-09 14:54
    Nya bildtråden
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m48576830.html
    Gamla bildtråden
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m47218648.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-21 13:19
    Odd Molly BLOGG tråden med länkar till alla Bloggarna. Fyll i din blogg i tråden nedan. Där kan vi samla alla.

www.familjeliv.se/Forum-5-155/m49504639.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-08 14:13
    NY tråd!

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m50609687.html
  • Svar på tråden Odd Molly - för oss inbitna del III
  • Nicke Nyfiken
    isako skrev 2009-11-15 09:46:47 följande:
    Skulle absolut säga att den var äkta. Det du skall leta efter är som sagt det som står i ts. Den är normal till stor i strlk. Är du mellan två strlkar och inte har väldigt kraqftiga överarmar kan du gå ner en strlk.
    Tack!
  • oOrosamarängerOo
    Ta absolut en mindre stl.  Den är väldigt rymlig tycker jag. Hade den i stl 1, har 1-2 beroende på vilket om plagg.
    Selleri skrev 2009-11-14 13:43:41 följande:
    Någon som vet hur Verand coat från Burn baby burn kollektionen är i strlk? Ska beställa från nätet och tänkte att eftersom att den är omlott och jag är rätt kort kanske det blir finast om jag tar en liten strlk om den inte är väldigt liten runt bysten och i armarna?Tack på förhan om någon vänlig själ kan svara
    Imprigmera dem som man ska göra med all mocka för att hålla sig fina och ullen har hållit bra i mina short uggs, tror jag köpte den för ca två år sen. Tyvärr har jag inte skött dem så bra och impregmerat så blivit ett svagt vattenrandsmärke efter att traskat i slask.

Jag beställde ju classic cardy från brandos, men de kommer åka tbax för är inte nöjd med dem. Hade läst att de va stora i stl, men är ju tvärtom små och bara snygga sålänge skyddshöljet sitter i foten. När man sätter på sig den  ser man ju tårna , formar ju lixom sig efter foten{#lang_emotions_undecided}

MammatillO skrev 2009-11-14 16:28:28 följande:
    Nu kommer fler sko frågor , Sett att några av er tjejer har dom klassiska Uggsen i mocka, Är i valet och kvalet om ett par sådana också ska få flytta hit då jag hade tänkt att dom skulle få "hänga" med då vi är och ska åka skidor bla då tycker att classic cardys helt klart inte är lämpade för att hålla mina fötter varma i skidbacken /pulka backen. Hur har era hållit och har Ullen hållit sig fin alltså inte släppt och hur gör ni för att mockan ska hålla sig fin impregnerar ni dom ?
    topnotch
  • Mariajac

Jag som är galen i jul, köpte igår Amelias jultidning - lite tidigt, jag vet...
    Iallafall fanns det en annons från Juniform där de erbjuder 15% på ett helt köp t.o.m. 31 december med koden: ameliajul

Kan ju vara bra att veta till pre-spring släppet! I annonsen fanns bild på #218 Duvet s/s blouse, som kommer kosta 1295:-, så då vet man hur priserna ligger litegrann.

• smulan0
    Mariajac skrev 2009-11-15 12:35:44 följande:
    Jag som är galen i jul, köpte igår Amelias jultidning - lite tidigt, jag vet... Iallafall fanns det en annons från Juniform där de erbjuder 15% på ett helt köp t.o.m. 31 december med koden: ameliajul Kan ju vara bra att veta till pre-spring släppet! I annonsen fanns bild på #218 Duvet s/s blouse, som kommer kosta 1295:-, så då vet man hur priserna ligger litegrann.
    vilket bra tips! Fyndade precis cotton twill skirt i chocolate till 30%! Sista plagget i modellen på "kids & friends" i borgeby. Toppen!
  • One

Nyfiken: var har du hittat veranda coat i butik??? Jag har bara sett den på Tradera: äger ett exemplar själv men skulle vilja ha en till...i en annan färg.
    Den cremevita med brunt band eller den grå i stl. 2.

Finns en på Tradera just nu men vad kostade de egentligen i ordinarie pris när det begav sig?

• isako
    Mariajac skrev 2009-11-15 12:35:44 följande:
    Jag som är galen i jul, köpte igår Amelias jultidning - lite tidigt, jag vet... Iallafall fanns det en annons från Juniform där de erbjuder 15% på ett helt köp t.o.m. 31 december med koden: ameliajul Kan ju vara bra att veta till pre-spring släppet! I annonsen fanns bild på #218 Duvet s/s blouse, som kommer kosta 1295:-, så då vet man hur priserna ligger litegrann.
    Shysst tips!  Tack!
    ♥ Isak 040804 ♥ Miriam 081012 ♥
  • 69malin
    smulan0 skrev 2009-11-15 13:22:21 följande:
    vilket bra tips! Fyndade precis cotton twill skirt i chocolate till 30%! Sista plagget i modellen på "kids & friends" i borgeby. Toppen!
    Hade de fler erbjudande på Kids and Friends????
  • Mamma2001

Oj, man har varit lite "off" på familjeliv märker jag... Men nu så är jag i den nya tråden med!

• smulan0
    69malin skrev 2009-11-15 14:51:49 följande:
    Hade de fler erbjudande på Kids and Friends????
    Upptäckte en hylla med 30% på sista plagget i modellen. Fanns flera fina saker av andra märken (hunkydory, tommy hillfiger osv), av odd molly fanns blå/vit randig lovely knit stl 4, taradiddle grey stl 0, någon svart/vit check me andress el om det va blouse stl 1 och ev något till som jag inte minns...
Svar på tråden Odd Molly - för oss inbitna del III