• Stargirl

Odd Molly - för oss inbitna del III

{#lang_emotions_heart} För alla oss som gillar, älskar eller är nyfikna på märket Odd Molly. Här samlas vi och diskuterar storlekar, färger, kommande kollektioner och kollektioner som varit.

{#lang_emotions_flower} Officiella hemsidan :
    www.oddmolly.com

Tyvärr förekommer det en hel del kopior som säljs dyrt på Tradera och Blocket. Plagg som vi vet kopieras är bla Makeout dress, Makeout blouse, Lovely knit, Summer of 2007 tunic, 4 continent x stitch, Velour munkjacka och byxa.

Var uppmärksam på

- Om säljaren har många plagg av samma sort/färg
    - En säljare säljer massa olika storlekar. Sällan samma person kan ha både stl 0 och 4.
    - Om säljaren inte tagit sina egna bilder.
    - När säljaren inte kan svara på varför han/hon har så många Odd Molly plagg i sin ägo.
    - När säljaren inte vill sälja med ngn sorts garanti betalning.
    - Om säljaren tagit egna bilder jämför bilden med andra bilder av samma plagg på nätet eller på Odd Mollys hemsida.

{#lang_emotions_flower} Odd Molly Bloggar

minmolly.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-08 21:03
    minmolly.se
    mollydolly-ina.blogspot.com
    parlorforpinglor.blogspot.com
    mymollyoddities.wordpress.com
    vartradhus.blogspot.com
    mollyist.blogspot.com
    everydaymolly.blogspot.com
    mollyflickan.blogspot.com
    sannibus.blogspot.com
    skrutteruttangoesoddmolly.blogspot.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-09 14:54
    Nya bildtråden
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m48576830.html
    Gamla bildtråden
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m47218648.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-21 13:19
    Odd Molly BLOGG tråden med länkar till alla Bloggarna. Fyll i din blogg i tråden nedan. Där kan vi samla alla.

www.familjeliv.se/Forum-5-155/m49504639.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-08 14:13
    NY tråd!

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m50609687.html
  • Svar på tråden Odd Molly - för oss inbitna del III
  • malinoski
    Frusna flickan skrev 2010-02-02 09:09:55 följande:
    Fick lite indikationer/varning om att denna säljaren kan vara lurig på mailen. Jag mailade henne då och bad snällt om att få bet med payson garanti och skrev att jag betalar in omgående och om hon skickar samma dag kan jag godkänna direkt nästa dag när paketet kommer = tar inte längre tid än att betala inom tre dagar som är brukligt. Hon blev jättesur och skrev att om jag inte läser vad som gäller dvs payson utan garanti el bankinbet så blir det ingen affär. Hon kan ju knappast hänvisa till att hon vill ha pengar snabbt eftersom det tar längre tid för henne att lägga upp ny auktion. Jag som verkligen ville köpa den och betala direkt men bli lurad fler ggr vill jag inte. Jag tolkar detta som att hon faktiskt är lurig. Själv hade jag som säljare aldrig svarat så syrligt om någon mailar snäll och ber om garantibetalning - har jag gjort massor med gånger. När hon tvärt bara ställer in affären känns det ju skit. Ska jag få mitt första neg-omdöme nu då? Hur hade ni gjort?
    Usch, så tråkigt! Känner med dig..
    Men se det så här, säljare som inte erbjuder Garanti måste ju vara lite mysko för varför skulle man annars inte göra det?
    Det är bättre att missa en ev bra affär än att riskera att bli lurad på pengarna när det handlar om så stora summor.

Men så tråkigt förstås.. Hoppas att säljaren ändrar sig!
  • Tindrisen03
    Frusna flickan skrev 2010-02-02 09:09:55 följande:
    Fick lite indikationer/varning om att denna säljaren kan vara lurig på mailen. Jag mailade henne då och bad snällt om att få bet med payson garanti och skrev att jag betalar in omgående och om hon skickar samma dag kan jag godkänna direkt nästa dag när paketet kommer = tar inte längre tid än att betala inom tre dagar som är brukligt. Hon blev jättesur och skrev att om jag inte läser vad som gäller dvs payson utan garanti el bankinbet så blir det ingen affär. Hon kan ju knappast hänvisa till att hon vill ha pengar snabbt eftersom det tar längre tid för henne att lägga upp ny auktion. Jag som verkligen ville köpa den och betala direkt men bli lurad fler ggr vill jag inte. Jag tolkar detta som att hon faktiskt är lurig. Själv hade jag som säljare aldrig svarat så syrligt om någon mailar snäll och ber om garantibetalning - har jag gjort massor med gånger. När hon tvärt bara ställer in affären känns det ju skit. Ska jag få mitt första neg-omdöme nu då? Hur hade ni gjort?
    Hon har en 3a och en 4a ytterligare ute nu...
    ♥♥ Tindra & Nova ♥♥
  • Waomi

Jag har ett par namn som man ska akta sig för att göra affärer med.. Kan man skriva ut dom här i tråden.. jag menar *undrar* bryter det mot några regler? Det är privatpersoner..

Sen undrar jag om nå´n vet hur jag ska få tag i en Once in a life time coat,
    svart 3;a .. Jag har precis ( i höstas ) "upptäckt" Odd Molly och jag är så fast !

• Tindrisen03
    Waomi skrev 2010-02-02 09:43:16 följande:
    Jag har ett par namn som man ska akta sig för att göra affärer med.. Kan man skriva ut dom här i tråden.. jag menar *undrar* bryter det mot några regler? Det är privatpersoner..Sen undrar jag om nå´n vet hur jag ska få tag i en Once in a life time coat, svart 3;a .. Jag har precis ( i höstas ) "upptäckt" Odd Molly och jag är så fast !
    Inboxa gärna mig namnen
    ♥♥ Tindra & Nova ♥♥
  • smulan0

frusna flickan: när jag köpte hade jag inte sett att hon hade andra ute. Såhär i efterhand hade jag inte köpt av henne! Tycker det lyser starka varningslampor!!! Ska meddela om min kommer idag men jag börjar undra. Hennes adress är dessutom c/o så det är inte ens hon som är skriven där... mycket mysko! Får nog se mina pengar flyga iväg...

• Stargirl
    Waomi skrev 2010-02-02 09:43:16 följande:
    Jag har ett par namn som man ska akta sig för att göra affärer med.. Kan man skriva ut dom här i tråden.. jag menar *undrar* bryter det mot några regler? Det är privatpersoner..Sen undrar jag om nå´n vet hur jag ska få tag i en Once in a life time coat, svart 3;a .. Jag har precis ( i höstas ) "upptäckt" Odd Molly och jag är så fast !
    Jag tror inte man får. Men inboxa mig så kan jag kanske skriva namnen i min blogg. Men Tradera nick får du skriva i tråden. Det bryter nog inte emot några regler....dock inte person namn.
    ♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪ www.minmolly.se ♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪
  • Waomi
    Stargirl skrev 2010-02-02 09:59:58 följande:
    Jag tror inte man får. Men inboxa mig så kan jag kanske skriva namnen i min blogg. Men Tradera nick får du skriva i tråden. Det bryter nog inte emot några regler....dock inte person namn.
    Lättare sagt än gjort.. jag kommer inte in på din sida..
  • Stargirl
    Waomi skrev 2010-02-02 10:19:37 följande:
    Lättare sagt än gjort.. jag kommer inte in på din sida..
    Du kan skicka ett meddelande till mig iaf. Tryck bara på meddelande knappen och lägg in mitt nick som addressant.
  • Stargirl

Swedish hasbeens - säljs de i ingn weshop alls eller har de förbjudit försäljning över nätet? Ngn som vet?

• malinoski
    Stargirl skrev 2010-02-02 10:45:41 följande:
    Swedish hasbeens - säljs de i ingn weshop alls eller har de förbjudit försäljning över nätet? Ngn som vet?
    Vet att de säljer själva och sen har jag sett dem hos Juniform!
Svar på tråden Odd Molly - för oss inbitna del III