• Stargirl

Odd Molly - för oss inbitna del III

{#lang_emotions_heart} För alla oss som gillar, älskar eller är nyfikna på märket Odd Molly. Här samlas vi och diskuterar storlekar, färger, kommande kollektioner och kollektioner som varit.

{#lang_emotions_flower} Officiella hemsidan :
    www.oddmolly.com

Tyvärr förekommer det en hel del kopior som säljs dyrt på Tradera och Blocket. Plagg som vi vet kopieras är bla Makeout dress, Makeout blouse, Lovely knit, Summer of 2007 tunic, 4 continent x stitch, Velour munkjacka och byxa.

Var uppmärksam på

- Om säljaren har många plagg av samma sort/färg
    - En säljare säljer massa olika storlekar. Sällan samma person kan ha både stl 0 och 4.
    - Om säljaren inte tagit sina egna bilder.
    - När säljaren inte kan svara på varför han/hon har så många Odd Molly plagg i sin ägo.
    - När säljaren inte vill sälja med ngn sorts garanti betalning.
    - Om säljaren tagit egna bilder jämför bilden med andra bilder av samma plagg på nätet eller på Odd Mollys hemsida.

{#lang_emotions_flower} Odd Molly Bloggar

minmolly.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-08 21:03
    minmolly.se
    mollydolly-ina.blogspot.com
    parlorforpinglor.blogspot.com
    mymollyoddities.wordpress.com
    vartradhus.blogspot.com
    mollyist.blogspot.com
    everydaymolly.blogspot.com
    mollyflickan.blogspot.com
    sannibus.blogspot.com
    skrutteruttangoesoddmolly.blogspot.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-09 14:54
    Nya bildtråden
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m48576830.html
    Gamla bildtråden
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m47218648.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-21 13:19
    Odd Molly BLOGG tråden med länkar till alla Bloggarna. Fyll i din blogg i tråden nedan. Där kan vi samla alla.

www.familjeliv.se/Forum-5-155/m49504639.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-08 14:13
    NY tråd!

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m50609687.html
  • Svar på tråden Odd Molly - för oss inbitna del III
  • Tabby
    Mariajac skrev 2010-02-01 14:54:10 följande:
    Stämmer det när det trots allt inte är en renodlat webbutik jag handlat av?Och trots att vi inte gjort upp innan om rekommenderad frakt - det var bara jag som förutsatte att hon skulle skicka ett såpass dyrt plagg som rek när jag betalade 80:- för att få den skickad?
    Jepp, trots icke renodlad butik. Konsumentköplagen gäller.
  • Mariajac
    Tabby skrev 2010-02-01 19:01:26 följande:
    Jepp, trots icke renodlad butik. Konsumentköplagen gäller.
    Tack för svaret!

Hoppas att det inte ska behöva gå så långt, men det är alltid bra att veta vad som gäller.

Imorgon är det en vecka sedan klänningen ska ha skickats. Men det som grämer mig allra mest är att den hinner ta slut överallt medan jag väntar för att se om den dyker upp! {#lang_emotions_frown}
  • Frusna flickan
    Tindrisen03 skrev 2010-02-01 21:40:58 följande:
    www.tradera.com/ODD-MOLLY-auktion_106569926TIPS!! Chrysalis wrap i multi för köp-nu 1100 kr, stl 4. Inte min auktion men fin wrap
    Tack! Jag slog till när priset var så himla bra. Nu får ja se om denna går runt mig. Jag brukar ju inte ha 4:a så det blir spännande. Tyckte ju inte att trean satt bra alls så nu får jag se hur det går med denna.

Vem var det som köpte en chrysalis med lågt köp nu pris av samma säljare nyligen? Jag blir så orolig att det ska vara något fel när det är så bra pris trots många goda omdömen.
  • Morty
    Frusna flickan skrev 2010-02-01 21:57:12 följande:
    Tack! Jag slog till när priset var så himla bra. Nu får ja se om denna går runt mig. Jag brukar ju inte ha 4:a så det blir spännande. Tyckte ju inte att trean satt bra alls så nu får jag se hur det går med denna. Vem var det som köpte en chrysalis med lågt köp nu pris av samma säljare nyligen? Jag blir så orolig att det ska vara något fel när det är så bra pris trots många goda omdömen.
    Det var väl både Pinglan & smulan som shoppade loss. Om det skulle vara problem så är vi några i Malmö som kan göra hembesök. 
    Hoppas denna sitter bättre!
  • Frusna flickan
    Morty skrev 2010-02-01 22:09:06 följande:
    Det var väl både Pinglan & smulan som shoppade loss. Om det skulle vara problem så är vi några i Malmö som kan göra hembesök.  Hoppas denna sitter bättre!
    Tack!

Så Pingla och smulan0 -hur har det gått för er? Fått fina varor?

Idag blir det röd voile short dress och leggings! Dock har jag nu kommit på att jag ångrar mitt jackbyte i alla fall... Men klänningar med volang och jacka med volang blir det FÖR mycket tycker jag.. Samma när jag har Fonda  el x-stitch m underklänning. *deppar. Jag går ju mest i byxor och jeans och då tycker jag bättre om detta jackmodell med knyt i midjan men igår kände jag mig som en militärgrön marängbakelse Jag skull behållt 738:an i chocolate Trots att jag kände mig gravid. Varför är det aldrig 100% Detta gör ju att man skulle behöva två jackor *morr
  • smulan0

min förälskelse i short voile dress håller i sig tycker jag. Tror inte du ser ut som en marängbakelse! Men jag kan förstå känslan, ibland känns det bara för mycket!

Jag har inte fått wrappen än men hoppas den kommer idag, betalade i helgen. Börjar bli fundersam på vad det är för säljare som har så många wraps att lägga ut! Hon säljer ju till underpris vilket verkar idiotiskt oavsett! Säger som Morty... om det strular på något sätt är vi många som kan polisanmäla i alla fall

• malinoski
    Frusna flickan skrev 2010-02-01 21:57:12 följande:
    Tack! Jag slog till när priset var så himla bra. Nu får ja se om denna går runt mig. Jag brukar ju inte ha 4:a så det blir spännande. Tyckte ju inte att trean satt bra alls så nu får jag se hur det går med denna. Vem var det som köpte en chrysalis med lågt köp nu pris av samma säljare nyligen? Jag blir så orolig att det ska vara något fel när det är så bra pris trots många goda omdömen.
    Frusna flickan, Jag har inboxat dig!
  • Frusna flickan

Fick lite indikationer/varning om att denna säljaren kan vara lurig på mailen. Jag mailade henne då och bad snällt om att få bet med payson garanti och skrev att jag betalar in omgående och om hon skickar samma dag kan jag godkänna direkt nästa dag när paketet kommer = tar inte längre tid än att betala inom tre dagar som är brukligt.

Hon blev jättesur och skrev att om jag inte läser vad som gäller dvs payson utan garanti el bankinbet så blir det ingen affär. Hon kan ju knappast hänvisa till att hon vill ha pengar snabbt eftersom det tar längre tid för henne att lägga upp ny auktion. Jag som verkligen ville köpa den och betala direkt men bli lurad fler ggr vill jag inte.

Jag tolkar detta som att hon faktiskt är lurig. Själv hade jag som säljare aldrig svarat så syrligt om någon mailar snäll och ber om garantibetalning - har jag gjort massor med gånger. När hon tvärt bara ställer in affären känns det ju skit. Ska jag få mitt första neg-omdöme nu då?

Hur hade ni gjort?

Svar på tråden Odd Molly - för oss inbitna del III