• Stargirl

Odd Molly - för oss inbitna del III

{#lang_emotions_heart} För alla oss som gillar, älskar eller är nyfikna på märket Odd Molly. Här samlas vi och diskuterar storlekar, färger, kommande kollektioner och kollektioner som varit.

{#lang_emotions_flower} Officiella hemsidan :
    www.oddmolly.com

Tyvärr förekommer det en hel del kopior som säljs dyrt på Tradera och Blocket. Plagg som vi vet kopieras är bla Makeout dress, Makeout blouse, Lovely knit, Summer of 2007 tunic, 4 continent x stitch, Velour munkjacka och byxa.

Var uppmärksam på

- Om säljaren har många plagg av samma sort/färg
    - En säljare säljer massa olika storlekar. Sällan samma person kan ha både stl 0 och 4.
    - Om säljaren inte tagit sina egna bilder.
    - När säljaren inte kan svara på varför han/hon har så många Odd Molly plagg i sin ägo.
    - När säljaren inte vill sälja med ngn sorts garanti betalning.
    - Om säljaren tagit egna bilder jämför bilden med andra bilder av samma plagg på nätet eller på Odd Mollys hemsida.

{#lang_emotions_flower} Odd Molly Bloggar

minmolly.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-08 21:03
    minmolly.se
    mollydolly-ina.blogspot.com
    parlorforpinglor.blogspot.com
    mymollyoddities.wordpress.com
    vartradhus.blogspot.com
    mollyist.blogspot.com
    everydaymolly.blogspot.com
    mollyflickan.blogspot.com
    sannibus.blogspot.com
    skrutteruttangoesoddmolly.blogspot.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-09 14:54
    Nya bildtråden
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m48576830.html
    Gamla bildtråden
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m47218648.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-21 13:19
    Odd Molly BLOGG tråden med länkar till alla Bloggarna. Fyll i din blogg i tråden nedan. Där kan vi samla alla.

www.familjeliv.se/Forum-5-155/m49504639.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-08 14:13
    NY tråd!

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m50609687.html
  • Svar på tråden Odd Molly - för oss inbitna del III
  • Bambiblogg
    Stargirl skrev 2010-02-06 20:35:21 följande:
    Fast tråden handlar ju inte om vem som läser eller inte läser. Vem som gillar eller inte gillar den andras bloggar.  Jag tror knappast ngn har pekat ut din blogg som ngt de inte gillar. Det är sponsringen generellt som folk inte uppskattar då man inte lägre kan veta om det är ärliga åsikter man delar med sig av.  Gratis smakar alltid gott och när sponsrade plagg åker ut på Tradera kort därefter är åsikterna inte värda så mycket för gemene man som spenderar pengar på plaggen.Du är absolut välkommen här, utan tvekan. Men lämna dubbeslepelet utanför och säger FL att du inte får länka till din blogg så gör inte det. Vi vet ju hur vi hittar till din blogg då många av oss har länken och jag läser och kommenterar.Alla är välkomna om de inte har en baktanke med att sälja kopierade plagg
    Det har faktiskt bara hänt en endaste gång att jag har sålt ett plagg på Tradera direkt efter att jag har fått den (det var mina velour frilled pants och jag insåg att jag redan hade ett par mysbyxor som jag hellre använde). Då har det hänt många många fler gånger att jag själv har köpt plaggen och ångrat mig och lagt ut på Tradera ganska snabbt. Tyvärr så handlar jag ofta på impuls, så min garderob blir utbytt många gånger per år vilket gör att många får intrycket att jag shoppar för hur mycket som helst.
  • Stargirl
    Bambiblogg skrev 2010-02-06 20:43:53 följande:
    Det har faktiskt bara hänt en endaste gång att jag har sålt ett plagg på Tradera direkt efter att jag har fått den (det var mina velour frilled pants och jag insåg att jag redan hade ett par mysbyxor som jag hellre använde). Då har det hänt många många fler gånger att jag själv har köpt plaggen och ångrat mig och lagt ut på Tradera ganska snabbt. Tyvärr så handlar jag ofta på impuls, så min garderob blir utbytt många gånger per år vilket gör att många får intrycket att jag shoppar för hur mycket som helst.
    Ingen här bryr sig hur mycket du shoppar, lovar dig..... ;-D jag menar att vi ska vara ärliga i tråden helt enkelt. Vi träffas ju även irl många av oss så det är onödigt med en massa påhitt då det alltid kommer fram iaf.
    ♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪ www.minmolly.se ♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪
  • 69malin

Hur är det med att ha Odd Mollys egna bilder på Tradera annonser är det lagligt enligt Traderas regler??

• Mariajac
    Bambiblogg skrev 2010-02-06 20:43:53 följande:
    Fast det där är ju inte sant. Jag har sett flera gånger på Tradera att du säljer plagg som "helt nya", och det är precis sådana som du tidigare har skrivit om att du blivit sponsrad med.

Det låter väldigt konstigt om du "råkar" köpa precis det du blivit sponsrad med - speciellt om du i 9 fall av 10 får välja plagg själv - och senare kommer på det och slänger ut på T.

Ett exempel (av många) är din X-stitch du skrev om här och som nu ligger ute på Tradera här.
  • Kajsan

Nu är jag så sugen på en lila grandmas så jag kan döööö, när kommer de? Jag behöver en , den jag har nu i marint är för stor och funkar inte inne på jobbet utan bara som jacka ute...

Jo just det!
  • tlillan
    Puffig Pingla skrev 2010-02-06 17:14:19 följande:
    Välkommen tillbaka. Är impad av att du klarade av att ta hand om barnen samtidigt.
    ärligt... så jag med... Fattar ej hur det gick ihop alls nu..

Tack! <3 Kram
  • Mabimao
    Innerjoin skrev 2010-02-06 22:21:59 följande:
    Nej, inte lagligt! www.tradera.com/help/HelpPage.aspx?NodeID=213...#bilder
    Jag har fått en auktion avstängd. Men det känns inte som om de är konsekventa. Jag har däremot hört om en som fått sina avstängda på grund av att OM klagat. Hm.......så de kollar......

Undrar vilka de stänger och varför just de? Om rätt skall vara rätt skall ju alla bort synd, jag ser så mycket bättre hur ett plagg ser ut på produktionsbild....men det är klart att man skall ha rättigheter till bilder. Hur funkar det med bloggar?
  • tlillan

Är det bara jag som inte klickat hem nått i detta släppet som kom nu? :)
    o jag som fick göra det för maken.... men vet ej vad.... hihihi...

Svar på tråden Odd Molly - för oss inbitna del III