• Stargirl

Odd Molly - för oss inbitna del III

{#lang_emotions_heart} För alla oss som gillar, älskar eller är nyfikna på märket Odd Molly. Här samlas vi och diskuterar storlekar, färger, kommande kollektioner och kollektioner som varit.

{#lang_emotions_flower} Officiella hemsidan :
    www.oddmolly.com

Tyvärr förekommer det en hel del kopior som säljs dyrt på Tradera och Blocket. Plagg som vi vet kopieras är bla Makeout dress, Makeout blouse, Lovely knit, Summer of 2007 tunic, 4 continent x stitch, Velour munkjacka och byxa.

Var uppmärksam på

- Om säljaren har många plagg av samma sort/färg
    - En säljare säljer massa olika storlekar. Sällan samma person kan ha både stl 0 och 4.
    - Om säljaren inte tagit sina egna bilder.
    - När säljaren inte kan svara på varför han/hon har så många Odd Molly plagg i sin ägo.
    - När säljaren inte vill sälja med ngn sorts garanti betalning.
    - Om säljaren tagit egna bilder jämför bilden med andra bilder av samma plagg på nätet eller på Odd Mollys hemsida.

{#lang_emotions_flower} Odd Molly Bloggar

minmolly.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-08 21:03
    minmolly.se
    mollydolly-ina.blogspot.com
    parlorforpinglor.blogspot.com
    mymollyoddities.wordpress.com
    vartradhus.blogspot.com
    mollyist.blogspot.com
    everydaymolly.blogspot.com
    mollyflickan.blogspot.com
    sannibus.blogspot.com
    skrutteruttangoesoddmolly.blogspot.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-09 14:54
    Nya bildtråden
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m48576830.html
    Gamla bildtråden
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m47218648.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-21 13:19
    Odd Molly BLOGG tråden med länkar till alla Bloggarna. Fyll i din blogg i tråden nedan. Där kan vi samla alla.

www.familjeliv.se/Forum-5-155/m49504639.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-08 14:13
    NY tråd!

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m50609687.html
  • Svar på tråden Odd Molly - för oss inbitna del III
  • Mabimao
    tlillan skrev 2010-02-06 22:31:11 följande:
    Är det bara jag som inte klickat hem nått i detta släppet som kom nu? :) o jag som fick göra det för maken.... men vet ej vad.... hihihi...
    Nej jag tror det är fler.........verkar som om flera av de mer populära sakerna kommer nästa släpp.
    Jag har köpt en poplin frill blouse. Inte så orginellt val, men älskar de jag har. Tycker de är en bra bas blus att känna sig fin i.
    Jag är nog mer av bas OM typ, kollar knappt åt de klänningar många andra suktar efter........är lite tråkig.......känner mig utklädd istället för uppklädd typ. Ser underbara ut på andra, men mig....nja.......

Skönt att du mår bättre!
  • Morty
    Mabimao skrev 2010-02-06 22:40:13 följande:
    Nej jag tror det är fler.........verkar som om flera av de mer populära sakerna kommer nästa släpp. Jag har köpt en poplin frill blouse. Inte så orginellt val, men älskar de jag har. Tycker de är en bra bas blus att känna sig fin i. Jag är nog mer av bas OM typ, kollar knappt åt de klänningar många andra suktar efter........är lite tråkig.......känner mig utklädd istället för uppklädd typ. Ser underbara ut på andra, men mig....nja....... Skönt att du mår bättre!
    Men du har ju en massa härliga velourisar ju!!! Hur är poplin frill blouse i storlek? Har för mig att jag läst tidigare att man borde gå upp en storlek. Stämmer det?
  • tlillan
    Mabimao skrev 2010-02-06 22:40:13 följande:
    Nej jag tror det är fler.........verkar som om flera av de mer populära sakerna kommer nästa släpp.Jag har köpt en poplin frill blouse. Inte så orginellt val, men älskar de jag har. Tycker de är en bra bas blus att känna sig fin i.Jag är nog mer av bas OM typ, kollar knappt åt de klänningar många andra suktar efter........är lite tråkig.......känner mig utklädd istället för uppklädd typ. Ser underbara ut på andra, men mig....nja.......Skönt att du mår bättre!
    Den blusen har jag kollat på men ej bestämt om det är jag..... Stor eller liten i storlek?

Tack, skönt att mår bra igen.  :)
  • Mabimao
    Morty skrev 2010-02-06 22:45:00 följande:
    Men du har ju en massa härliga velourisar ju!!! Hur är poplin frill blouse i storlek? Har för mig att jag läst tidigare att man borde gå upp en storlek. Stämmer det?
    Ja, velour älskar jag. Jag tänker mer på alla de klänningar i spets och silke, de mer fin-fina.
    (även svar till Tillan)
    Jag är en 3-4 och jag har 4 på blusen och det mest på grund av armarna. Jag kan inte ha 3 över mina armar. Annars hyfsat normal.....men mer liten än stor. Usch det är så svårt, man tycker så olika........
  • Morty
    Mabimao skrev 2010-02-06 23:01:15 följande:
    Ja, velour älskar jag. Jag tänker mer på alla de klänningar i spets och silke, de mer fin-fina. (även svar till Tillan) Jag är en 3-4 och jag har 4 på blusen och det mest på grund av armarna. Jag kan inte ha 3 över mina armar. Annars hyfsat normal.....men mer liten än stor. Usch det är så svårt, man tycker så olika........
    Jo jag förstod att du menade de med spets och silke men jag tycker att de i velour är minst lika fina på sitt sätt. Jag önskar att jag hade kännt att jag har användning för t ex Nymph Dress. Tyvärr är icke så fallet samt att det är inte riktigt jag. Utan det är mer VelourMorty över mig.

Ja, men så har jag nog läst andra som sagt att de är lite mindre i ärmarna. Funderar på om man ska slå till men då kommer ju så klart frågan - vilken färg. Gillar ju rött men jag kan ju inte köpa allt i bara rött eller lila.......eller kan och kan . Måste ha lite variation. Har ju iofs klickat hem en Livealot blouse i chalk så jag är inte totalt insnöad på vissa färg. *svammel svammel*sorry....
  • tlillan
    Mabimao skrev 2010-02-06 23:01:15 följande:
    Ja, velour älskar jag. Jag tänker mer på alla de klänningar i spets och silke, de mer fin-fina.(även svar till Tillan)Jag är en 3-4 och jag har 4 på blusen och det mest på grund av armarna. Jag kan inte ha 3 över mina armar. Annars hyfsat normal.....men mer liten än stor. Usch det är så svårt, man tycker så olika........
    Tack!

Jag är en 2-3 a så kanske en 3:a på denna då. :)
  • Morty
    tlillan skrev 2010-02-06 23:11:11 följande:
    Tack! Jag är en 2-3 a så kanske en 3:a på denna då. :)
    Samma som mig. Vilken färg funderar du på?
  • isako

Hej tjejer

Knasig stämning blev det här..

Bambi - Hade faktiskt mer uppskattat om du spelat med öppna kort. Men det är min åsikt.

Nu till viktigare saker... THE FONDA!! Kommer som många av er i fler färger om ett par veckor och jag säger bara... Röd Fonda.... Kom till mamma ;)

• Mabimao
    Morty skrev 2010-02-06 23:10:30 följande:
    Jo jag förstod att du menade de med spets och silke men jag tycker att de i velour är minst lika fina på sitt sätt. Jag önskar att jag hade kännt att jag har användning för t ex Nymph Dress. Tyvärr är icke så fallet samt att det är inte riktigt jag. Utan det är mer VelourMorty över mig. Ja, men så har jag nog läst andra som sagt att de är lite mindre i ärmarna. Funderar på om man ska slå till men då kommer ju så klart frågan - vilken färg. Gillar ju rött men jag kan ju inte köpa allt i bara rött eller lila.......eller kan och kan . Måste ha lite variation. Har ju iofs klickat hem en Livealot blouse i chalk så jag är inte totalt insnöad på vissa färg. *svammel svammel*sorry....
    Jag köpte röd. Har vit och rosa innan. Har ett par röda hasbeens som är innte på 3.e säsong nu i sommar, men de kommer vara sååå fina till denna.
    Men det ljusblå vore tok fin till jeans.......
    Den i dark powder eller brown eller vad den heter är fiiin och lite ovanlig men kanske inte så somrig, eller....men det kan ju vara bra för året runt användning.
    Jag svamlar lika bra jag........
  • Morty
    isako skrev 2010-02-06 23:20:05 följande:
    Hej tjejer Knasig stämning blev det här.. Bambi - Hade faktiskt mer uppskattat om du spelat med öppna kort. Men det är min åsikt. Nu till viktigare saker... THE FONDA!! Kommer som många av er i fler färger om ett par veckor och jag säger bara... Röd Fonda.... Kom till mamma ;)
    Hit här får gärna en i Royal OCH Röd flytta hit. Med prioritet på Royal då. *drömmer vidare*
    Mabimao skrev 2010-02-06 23:21:59 följande:
    Jag köpte röd. Har vit och rosa innan. Har ett par röda hasbeens som är innte på 3.e säsong nu i sommar, men de kommer vara sååå fina till denna. Men det ljusblå vore tok fin till jeans....... Den i dark powder eller brown eller vad den heter är fiiin och lite ovanlig men kanske inte så somrig, eller....men det kan ju vara bra för året runt användning. Jag svamlar lika bra jag........
    Bra att ha fler svamlar polare.
    Tror du den ljusblåa är mycket genomskinlig? Visst hade den varit snygg till jeans. Åh måste nog in och kika på dem igen. Eller de är kanske slut redan.
Svar på tråden Odd Molly - för oss inbitna del III