• Stargirl

Odd Molly - för oss inbitna del III

{#lang_emotions_heart} För alla oss som gillar, älskar eller är nyfikna på märket Odd Molly. Här samlas vi och diskuterar storlekar, färger, kommande kollektioner och kollektioner som varit.

{#lang_emotions_flower} Officiella hemsidan :
    www.oddmolly.com

Tyvärr förekommer det en hel del kopior som säljs dyrt på Tradera och Blocket. Plagg som vi vet kopieras är bla Makeout dress, Makeout blouse, Lovely knit, Summer of 2007 tunic, 4 continent x stitch, Velour munkjacka och byxa.

Var uppmärksam på

- Om säljaren har många plagg av samma sort/färg
    - En säljare säljer massa olika storlekar. Sällan samma person kan ha både stl 0 och 4.
    - Om säljaren inte tagit sina egna bilder.
    - När säljaren inte kan svara på varför han/hon har så många Odd Molly plagg i sin ägo.
    - När säljaren inte vill sälja med ngn sorts garanti betalning.
    - Om säljaren tagit egna bilder jämför bilden med andra bilder av samma plagg på nätet eller på Odd Mollys hemsida.

{#lang_emotions_flower} Odd Molly Bloggar

minmolly.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-08 21:03
    minmolly.se
    mollydolly-ina.blogspot.com
    parlorforpinglor.blogspot.com
    mymollyoddities.wordpress.com
    vartradhus.blogspot.com
    mollyist.blogspot.com
    everydaymolly.blogspot.com
    mollyflickan.blogspot.com
    sannibus.blogspot.com
    skrutteruttangoesoddmolly.blogspot.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-09 14:54
    Nya bildtråden
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m48576830.html
    Gamla bildtråden
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m47218648.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-21 13:19
    Odd Molly BLOGG tråden med länkar till alla Bloggarna. Fyll i din blogg i tråden nedan. Där kan vi samla alla.

www.familjeliv.se/Forum-5-155/m49504639.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-08 14:13
    NY tråd!

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m50609687.html
  • Svar på tråden Odd Molly - för oss inbitna del III
  • Innerjoin
    Mabimao skrev 2010-02-06 22:40:13 följande:
    Nej jag tror det är fler.........verkar som om flera av de mer populära sakerna kommer nästa släpp. Jag har köpt en poplin frill blouse. Inte så orginellt val, men älskar de jag har. Tycker de är en bra bas blus att känna sig fin i. Jag är nog mer av bas OM typ, kollar knappt åt de klänningar många andra suktar efter........är lite tråkig.......känner mig utklädd istället för uppklädd typ. Ser underbara ut på andra, men mig....nja....... Skönt att du mår bättre!
    och jag har köpt en Tenfold i Almost Black, "tråkigt"   Jag är precis likadan, klänningar och blusar är fint på andra - men det är inte jag! Jag är en äkta "Bas-Molly"
    (haha, låter som en liten tant med foträta skor)

Trist du fått en auktion nedstängd, det är verkligen inte konsekvent på T.!!
    Skulle nog ana att den är anmäld av någon säljare som har en likadan auktion ute, och som tycker din auktion framstod som mer åtråvärd *spekulerar*
  • Mabimao
    isako skrev 2010-02-06 23:20:05 följande:
    Hej tjejerKnasig stämning blev det här..Bambi - Hade faktiskt mer uppskattat om du spelat med öppna kort. Men det är min åsikt. Nu till viktigare saker... THE FONDA!! Kommer som många av er i fler färger om ett par veckor och jag säger bara... Röd Fonda.... Kom till mamma ;)
    eller hur........!!!
    Snacka om att den kommer flyga av hyllorna (där de inte ens kommer mellanlanda)
    vill ha, vill ha
  • Mabimao
    Innerjoin skrev 2010-02-06 23:27:26 följande:
    och jag har köpt en Tenfold i Almost Black, "tråkigt"   Jag är precis likadan, klänningar och blusar är fint på andra - men det är inte jag! Jag är en äkta "Bas-Molly" (haha, låter som en liten tant med foträta skor)Trist du fått en auktion nedstängd, det är verkligen inte konsekvent på T.!!Skulle nog ana att den är anmäld av någon säljare som har en likadan auktion ute, och som tycker din auktion framstod som mer åtråvärd *spekulerar*
    haha, vilka tråktanter vi är, tenfold är nästa köp, Vet bara inte vilken färg..........
    (..........och jag älskar skor från angulus, clarks, camper osv som alla är foträta hahahahahah)
  • jojoa75
    isako skrev 2010-02-06 23:20:05 följande:
    Hej tjejerKnasig stämning blev det här..Bambi - Hade faktiskt mer uppskattat om du spelat med öppna kort. Men det är min åsikt. Nu till viktigare saker... THE FONDA!! Kommer som många av er i fler färger om ett par veckor och jag säger bara... Röd Fonda.... Kom till mamma ;)
    mmmm kom till denna mamman oxå
    håller med om öppna kort.
  • Mabimao

innerjoin:
    Snygg färgning av Fondan!

• isako
    Morty skrev 2010-02-06 23:26:30 följande:
    Hit här får gärna en i Royal OCH Röd flytta hit. Med prioritet på Royal då. *drömmer vidare* Bra att ha fler svamlar polare. Tror du den ljusblåa är mycket genomskinlig? Visst hade den varit snygg till jeans. Åh måste nog in och kika på dem igen. Eller de är kanske slut redan.
    Hihi ja den kommer passa dig galant! Är faktiskt lite ledsen att jag inte passar i royal!
    Mabimao skrev 2010-02-06 23:28:41 följande:
    eller hur........!!!Snacka om att den kommer flyga av hyllorna (där de inte ens kommer mellanlanda)vill ha, vill ha
    haha eller hur. Mailat CD om den. Jag SKALL ha en sådan
    jojoa75 skrev 2010-02-06 23:41:35 följande:
    mmmm kom till denna mamman oxå håller med om öppna kort.
    Japp diggar inte smussel..
    Du kommer bli one sexy mama med den du! Rött också eller?
  • Puffig Pingla
    Mabimao skrev 2010-02-06 23:21:59 följande:
    Jag köpte röd. Har vit och rosa innan. Har ett par röda hasbeens som är innte på 3.e säsong nu i sommar, men de kommer vara sååå fina till denna.Men det ljusblå vore tok fin till jeans.......Den i dark powder eller brown eller vad den heter är fiiin och lite ovanlig men kanske inte så somrig, eller....men det kan ju vara bra för året runt användning.Jag svamlar lika bra jag........
    Betyder det att jag kan egospana på måndag? Dvs inte jaga frill utan baaaaaaaara tänka på mig själv ?

Har tänkt på dig ikväll för deidres och jag har varit på kalas!!!! Vi har varit sååå snygga ihop. Tack lovely lilla du.

Skönt att ni kommit hem ordentligt.
  • NewYorker

Jag är så besviken.

Satt och väntade när ajabaja uppdaterade och högg en 390 Four Continents X.stitch i brunt direk. Jag fick också en orderbekräftelse på den.

Nu får jag mail att den tog slut och att jag blir utan! Tydligen tog de emot så många förbeställningar att den var slut redan när den släpptes på sajten!

Jag har hört mycket negativt om ajabaja tidigare, att paket kommer bort (de tar ju porto oavsett  hur mkt man handlar för men sänder inte spårbart), att det är problem med returer osv.

Nu lägger även jag denna butik till avdelningen skitbutik.

Och nu är ju denna godbit slutsåld överallt! Om ni ser en, i brunt - pls hojta!!!

:-

• isako
    alias skrev 2010-02-07 07:53:42 följande:
    Jag är så besviken. Satt och väntade när ajabaja uppdaterade och högg en 390 Four Continents X.stitch i brunt direk. Jag fick också en orderbekräftelse på den.Nu får jag mail att den tog slut och att jag blir utan! Tydligen tog de emot så många förbeställningar att den var slut redan när den släpptes på sajten!Jag har hört mycket negativt om ajabaja tidigare, att paket kommer bort (de tar ju porto oavsett  hur mkt man handlar för men sänder inte spårbart), att det är problem med returer osv. Nu lägger även jag denna butik till avdelningen skitbutik.Och nu är ju denna godbit slutsåld överallt! Om ni ser en, i brunt - pls hojta!!! :-
    Nämen va fan!!?? Står ju på deras huvudsida att de ej tar emot förbeställningar?? Hur sjutton kan det då ha gått till? Vilken strlk vill du ha sötnos?
  • Sandra G
    alias skrev 2010-02-07 07:53:42 följande:
    Jag är så besviken. Satt och väntade när ajabaja uppdaterade och högg en 390 Four Continents X.stitch i brunt direk. Jag fick också en orderbekräftelse på den.Nu får jag mail att den tog slut och att jag blir utan! Tydligen tog de emot så många förbeställningar att den var slut redan när den släpptes på sajten!Jag har hört mycket negativt om ajabaja tidigare, att paket kommer bort (de tar ju porto oavsett  hur mkt man handlar för men sänder inte spårbart), att det är problem med returer osv. Nu lägger även jag denna butik till avdelningen skitbutik.Och nu är ju denna godbit slutsåld överallt! Om ni ser en, i brunt - pls hojta!!! :-
    Jag såg precis i en blogg att nån butik skulle ta in den i brunt. Jag inboxar dig adressen dit. (inte min blogg)
Svar på tråden Odd Molly - för oss inbitna del III