• Svar på tråden Vi från Linköping! Del: 6
  • Fru T
    Ha ha. Då har jag julmat kvar sedan 10 år tillbaka.
    hehe ja har åsså endel extra julmat sen innan ne men snart är det nytt år å nya mål Ja har aldrig tidigare i mitt liv gett ett nyårslöfte å kommer inte göra så nu heller, däremot har ja en deal om att göra tjejmilen nästa år så det börjar bli dax att ta tag i den där konditionsträningen å det omedelbart
  • Leos och Vincents mamma
    Apipoulai skrev 2009-12-17 21:54:32 följande:
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-12-17 21:33:38 följande: 6,8 vid 6 månader...I. vägde 6450 när hon var fyra månader. Hjälp hur ska det sluta? 1½ månad kvar till 6 månader ju...
    Fast mina barn har ju alltid varit ganska långa och smala av sig iofs, men helt perfekta ändå Huvudsaken är att de följer sin egen kurva och mår bra, sen om de väger för "mycket" eller för "lite" spelar inte så stor roll.
    Stolt & lycklig mamma till Leo 050315 & Vincent 080325
    dinana skrev 2009-12-17 21:57:58 följande:
    Haha, säger detsamma =) Måste varit en minibebis. Molly vart ju liten för sin ålder och hon vägde nog något sådant på sex månaders kontrollen också. Men det har hon ju kommit i fatt nu. 99 cm lång och 13,5 kilo.
    Minibebis var han verkligen inte! Han var väldigt lång för sin ålder och har alltid varit så folk trodde att han var äldre än han var och så är det nu med.
    Alla bebisar kan ju inte väga massor lixom.
    Tingelingstar skrev 2009-12-18 00:59:09 följande:
    Har också funderat på att göra avtryck..... Ska titta efter såna när vi åker till Ikano i morgon. Idag var vi på öppen förskola för första gången. Det var jätte trevliga pedagoger där och stället var mycket trevligare än jag trodde så det lär bli fler besök framöver.
    Åh, är det öppna förskolan här i Lambohov?
    Jag bara älskar det stället!! Bodde nästan där när jag var mammaledig Och nu har vi fortsatt att gå dit nångång ibland när barnen har slutat tidigt på dagis.
    Ska gå dit på måndag och tisdag tänkte jag.

Fasen vad ni skrev igår bara för att jag gick och la mig tidigt

• Tingelingstar
    Fru T skrev 2009-12-18 08:50:59 följande:
    hehe ja har åsså endel extra julmat sen innan ne men snart är det nytt år å nya mål Ja har aldrig tidigare i mitt liv gett ett nyårslöfte å kommer inte göra så nu heller, däremot har ja en deal om att göra tjejmilen nästa år så det börjar bli dax att ta tag i den där konditionsträningen å det omedelbart
    Men du rider en del? då rör du på dig ändå. Jag provade det för några år sedan. Kunde knappt röra mig dagen efter, för där kunde man snacka om träningsvärk i benen.
  • Tingelingstar

Leos och Vincents mamma skrev 2009-12-18 09:02:15 följande:

Åh, är det öppna förskolan här i Lambohov?Jag bara älskar det stället!! Bodde nästan där när jag var mammaledig Och nu har vi fortsatt att gå dit nångång ibland när barnen har slutat tidigt på dagis.Ska gå dit på måndag och tisdag tänkte jag.
    Ja . Tänkte faktiskt på dig igår när vi stod och tittade på alla foton. Du har nämnt att du varit där mycket så jag letade efter dina "vagnar" men sen blev det för jobbigt
  • Fru T
    Men du rider en del? då rör du på dig ändå. Jag provade det för några år sedan. Kunde knappt röra mig dagen efter, för där kunde man snacka om träningsvärk i benen.
    Ja jag har egen häst, just nu har det vart lite dåligt med ridningen då ja inte riktigt haft nån sadel som passat hästen men nu fick ja hem en via bussfrakt igår så nu håller ja alla tummar ja kan å ber till gudarna att den passar för då ska ja sätta igång igen
    Träningsvärken efter ridningen är nog både den värsta och bästa jag vet Man hittar varenda muskel i kroppen som man inte hade en aning om att man hade, ja kan lätt säga att det är den bästa allsidiga träningen man kan syssla med...
    Dock så behöver ja gå å senare komma igång me löpningen igen för att få upp konditionen
  • thelifesaviour

Pust, vad ni skriver! :D

Här vaknade vi ovanligt tidigt idag, redan vid åtta. Rätt skönt att vara igång nu, även om vi låg kvar i sängen en bra stund. :)

• Fru T

Leos och Vincents mamma skrev 2009-12-18 08:54:45 följande:

Fast mina barn har ju alltid varit ganska långa och smala av sig iofs, men helt perfekta ändå Huvudsaken är att de följer sin egen kurva och mår bra, sen om de väger för "mycket" eller för "lite" spelar inte så stor roll.
    kurvan på pappret har blive Mathildas kurva så hon är alldeless lagom, precis som alla andra bebisar, det viktiga är ju att dom inte blir sjukligt underviktiga eller överviktiga, då kan man ju börja fundera...
Svar på tråden Vi från Linköping! Del: 6