• Svar på tråden Vi från Linköping! Del: 6
  • JePaLuLi
    dinana skrev 2009-12-18 23:05:40 följande:
    Håller med dig... i och för sig är många barnprogram helknasiga.. men jag skulle aldrig låta Molly sitta å titta på vad som helst... och SvampBob verkar ju helknas. Programmen skall ju vara utbildande.... inte massa knasiga figurer och konstigheter.
    Men Molly går ju upp själv på morgonen och sätter på tv:n sa du, hur har du då koll på vad hon tittar på?
    ★(¯`°?.¸ ღ♥ Lucas & Linus ♥ღ¸.?°¯)★
  • Familjetrollet
    dinana skrev 2009-12-18 19:19:55 följande:
    Så sur... köpte en overall på KÖP NU efter att jag frågat säljaren om hon kunde skicka med posten. Tror ni inte hon gick å skicka den med Schenker nu. Jag hade tänkt å ha den tilll L nu när vi skall ner till mina föräldrar... men nähä. Usch... blir kassa omdömesbetyg...
    fy vad trist.betalade du postens porto?
    här är man "småbarnsförälder" igen*skratt*senner bennern på 6 månaden är då livlig och bestämd.får han inte sin vilja fram så blir det ett rejält skall.han är supergo och sover när det behagar.här kommer man inte få sova på 2 veckor.idag skulle jag kunna stå och sova

ang barnprogram så finns det många konstiga barnprogram.våra barn är frälsta i svampbob,5 myror och sesam har även de vart stora favoriter.
  • thelifesaviour
    playmate86 skrev 2009-12-19 00:39:51 följande:
    hans mage knorrar alltid tack vare hans kolik. taveln är mera tillbaka sjunken nu tack och lov. ska till bnvc på tisdag så ska fråga henne om det... jhar ni några tips på hur man hjälper honom att bajsa om det kommer till att behövas har provat förr med termometer med lite vaselin på funka inte alls... Fru T skrev 2009-12-19 00:26:01 följande:
    Be BVC om råd, de kan ge tips som passar just er situation och som är bra för Vincent. Stina har haft massa problem med bajseriet, men jag vet ju inte om de råd jag har är passande för Vincent. Ring BVC idag och be om råd. Det är det de finns för.
  • Apipoulai
    Fru T skrev 2009-12-19 00:21:21 följande:
    Kan tillägga att ja inte sprungit sen ja gick på gymnasiet för 10 år sen men man får ju faktist va med även om man går å det är tur det för runt, det ska jag!Hade dock vart lättare om det fanns nån som lyfte upp mitt arsle å drog ut mig varje dag... Filten i soffan har en tendens att va mer lockande..
    Det är det som är så bra med såna lopp, var och en får ta det i sin egen takt.
    Jag gick ju halva Gbg-varvet i våras. Men jag är fortfarande mycket stolt över att jag sprang halva OCH tog mig i mål till slut.
  • Apipoulai
    Fru T skrev 2009-12-19 00:31:29 följande:
    Tacka vet ja Fem myror är fler än fyra elefanter Jag ÄLSKADE det när ja va liten!Ja ska köpa boxen å säga att det är det ända som finns på tevi nee men ja blir nästan mörkrädd när ja ser dagens barnprogram, va va det för fel på Björnes magasin å disneyDax liksom??Ne det får bli att köpa hem alla mina gamla favoriter så som Pippi, emil osv... För en massa hysteriska supersminkade animerade flygande prickar som blinkar i turbo å låter vaaaaiioooommmmfffaaarrrmmmmttiiiiiiiiooooooofffff ff det vill ja faktist inte att hon ska se på när det blir dax för tvtittande!DET VA FAN BÄTTRE FÖRR!!!
    Då kan våra flickor titta på tv tillsammans. Jag är av samma åsikt.
    Har förövrigt redan köpt Fem Myror Boxen. :D Har suktat flera år och nu äntligen kan gubben inte dissa det helt. ;)
  • Leos och Vincents mamma

Jag älskade oxå Fem myror..det gick ju på tv för ett tag sen, om det var ett år sen eller så tror jag. Jag och Leo satt fastklistrade varje gång Han älskar oxå det programmet. Sen är det ju Bompa varje dag som Leo tittar på och Disneydags, vi brukar kika på det i sängen på söndagmornarn hela familjen, så mysigt
    Annars gillar Leo mycket filmer..
    Vincent har börjat att intressera sig för tv:n nu och kan sitta stilla en liten stund iaf och se på nåt.

Vi var på bibban häromdagen och lånade en Alfons film, snacka om nostalgi på hög nivå för min del Jag tokälskade Alfons när jag var liten. Leo har alla Alfonsböcker för det tyckte jag var ett krav

Stolt & lycklig mamma till Leo 050315 & Vincent 080325
  • Indratvillingmamma

Vi har hela Fem myror-boxen. Killarna gillar också Bilar-filmen, Nicke nyfiken, Mora Träsk, Mamma Mu, Pettson och Findus mfl filmer. Nu i det här huset så har vi öppet mellan kök och vardagsrum så då har man mer koll på vad de ser på TV, men i vårt förra hus så ville jag hellre att de skulle se på en DVD än på TV om jag inte kunde vara i samma rum. Rätt vad det är så byter de kanal av misstag och det är inte alltid lämpliga program som dyker upp.

• Indratvillingmamma
    playmate86 skrev 2009-12-18 23:58:19 följande:
    hur får jag honom att bajsa han brukar göra det varje dag???tacksam för snabba svar han är bara 6 veckor idag
    När vi blev utskrivna från Neo och frågade tusen frågor så sa dom till oss att allt mellan 10 gånger per dag till en gång var tionde dag är ok att bajsa för de små.
    Men om din lille har problem med magen så är det kanske bra att få ut något varje dag. Har du provat ett bad, magmassage, böja upp knäna?
  • Leos och Vincents mamma

Vi sätter på en kanal på tv:n som vi vet har bra program, sen lägger vi upp fjärrkontrollerna så högt upp så Leo inte kan byta kanal.

Stolt & lycklig mamma till Leo 050315 & Vincent 080325
Svar på tråden Vi från Linköping! Del: 6